wszawica!

1. Data: 2007-10-05 07:00:46

Temat: wszawica!
Od: "Anna" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

mam pytania do lekarzy znających się "na rzeczy":

1. Czy wszawica głowowa zaraża się tylko przez bezpośredni kontakt głowy
chorego z głową zdrowego?
2. Czy jest możliwość zarażenia się przez poduszkę do spania, ręczni9k do
wycierania, fotel na którym siedzi chory z opartą o oparcie głową, czy
ewentualnie inne przedmioty użytku?
3. Czy wszy głowowe mogą "przenieść się" na łono?
4. Czy wszami głowowymi mogą zarazić się zwierzęta?
5. Czy do wyleczenia wszawicy głowowej u dzieci wystarczą preparaty
proponowane bez recepty w aptece, np.: Nix?
Po jednym użyciu nadal są małe wszy - użyliśmy już po raz drugi chociaż na
ulotce jest napisane, że u dzieci należy tylko jednorazowo.
6. Czy jeśli dorośli potraktują się profilaktycznie preparatem typu nix, to
jest pewność że nie dojdzie do zarażenia?
7. Czy o fakcie wystąpienia u dziecka wszawicy powinnam powiadomić: szkołę,
lekarza, do którego dziecko chodziło, inne instytucje, miejsca, gdzie
dziecko przebywało (zanim dojrzeliśmy wszy)?
8. Czy aby pozbyć się wszy powinnam wyrzucić pościel chorego i kupić nową,
czy wyrzucać ubrania, fotele itp? Czy mam robić jakąś dezynfekcję i
dezynsekcję w domu?
9. Czy do zabicia potencjalnych jaj, czy też żywych wszy na pościeli itp
wystarczy upranie w wysokiej temperaturze, i ile 60 - czy raczej 90 stopni?
10. Ile mogą przeżyć wszy, ich jaja bez żywiciela? np. na ubraniach,
podłodze, foletu itp?
11. Jak postępować, aby nie doprowadzić do długotrwałego stanu zawszenia
dzieci, czy wystarczy regularne mycie i szczotkowanie włosów?
12. Czy pójść z tym problemem do lekarza w przychodni aby przepisał jakis
lek na receptę - bo są bardziej skuteczne?
13. Co mam robić, aby nie doprowadzić do epidemii itp (dzieci do zauważenia
uczęszczały w wiele miejsc - zresztą z któregoś z tych miejsc przyniosły
wszy - basen, zajęcia angielskiego, zajęcia sportowe itd itp?
14. Czy mam wszystkich informować że dzieci mają wszy? A jeśli dzieci na
tym ucierpią, będą wytykane palcami przez rówieśników? Może to ozgłaszać ale
anonimowo?

Proszę o jak najwięcej informacji o wszawicy, ewentualnie polecenie strony
sensownej www, która opisuje podobne problemy szeroko lub jakiejś
literatury.

Jestem bliska histerii, do tej pory wydawało mi się że coś takiego może sie
przytrafić tam, gdzie jest mała dbałość o higienę itp, a dzieci myja się
codzienie, raz w tygodniu co najmniej głowę, w domu jest czysto itp a tu
taki "placek"...:((((

Proszę o pomoc.

pozdrawiam
anna

2. Data: 2007-10-05 08:16:43

Temat: Re: wszawica!
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

[CIACH]

Duzo tych pytan i nie wiem, czy komus zechce sie produkowac, skoro tyle tego
jest w sieci. Chociazby tu:

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=wszawica&lr=lang
_pl
kilka stron lektury

Iwona
//Kto nie chce - szuka powodu, kto chce - szuka sposobu.//
www.kociszce.ao.pl

3. Data: 2007-10-08 08:10:43

Od: "Anna" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Pozdrawiam
> Iwona
> //Kto nie chce - szuka powodu, kto chce - szuka sposobu.//
no tak...
tylko informacje zamieszczone na tych kilku stronach (raptem na czterech
dokładnie sumując wszystkie info jakie znalazłam dzieki google)
niestety różnią sie w kilku zasadniczych punktach i nie odpowiadają na
wszystkie moje pytania.
np. różnią sie co do temperaqtury prania rzeczy - nie wiem nadal od ilu
stopni C giną wszy i gnidy
czy faktycznie trzeba wszystko jeszcze po praniu prasować
różnią się w podanych ilości składanych jaj przez jedną wszę
różnią się co do konieczności prania - zmiany różnych przemiotów z którymi
styka sie chory
podają bardzo mało preparatów do samych włosów i nie podają ani jednej nazwy
preparatu do mebli (materacy, foteli itp)
chociaż pisze tam że takie preparaty owadobójcze w sprayu są na wszy
po kilkunastu telefonach po aptekach i sklepach chemiczno - bhpowskich też
nie znalazłam ani jednego preparatu do mebli

ale cóż najwyraźniej specjalistów, którzy NAPRAWDĘ wiedzą jak należy
postępować w przypadku wszwicy głowowej
nie ma tutaj na grupie

pozdrawiam
anna

objawy po tegretolu?
Co po zabiegu chirurgicznym jamy ustnej
Chciala bym uzyskac cos wiecej na temat mojego opisu TK klatki piersiowej bardzo prosze o pomoc
opatrunek na zębie
kraków kamica nerkowa