Mieszane źródła oświetlenia a degradacja wzroku.

1. Data: 2009-07-27 10:15:35

Temat: Mieszane źródła oświetlenia a degradacja wzroku.
Od: OMSON <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy medycyna pracy zna przypadki pogorszenia stanu wzroku u pracowników
wystawionych na mieszane źródła oświetlenia w pomieszczeniu, w którym
spędzają wiele godzin pracy (chodzi np o oświetlenie jarzeniowe vs
światło słoneczne + monitory komputerowe)? Czy jest to w jakiś sposób
regulowane w kodeksie BHP (chodzi o wymogi dotyczące rodzaju oświetlenia
a zachowaniem zdrowia)?
Pytam z tego względu, że w pracy mam właśnie mieszane oświetlenie tj.
światło słoneczne wpadające przez okna, oświetlenie jarzeniowe włączone
non stop przez 8 godzin (naturalnego światła jest o wiele za mało dla
komfortowej pracy) - praca przy monitorach komputerowych LCD.
Zawsze na koniec etatu bolą mnie bardzo oczy, czego nie obserwuje w
domu, gdzie zwykle pracuje po parę godzin na monitorze CRT i lampce
kreślarskiej (zwykła żarówka). W dzień pracuje przy zasłoniętych
zasłonach i muszę stwierdzić, że wzrok męczy mi sie bez porównania mniej
niż w pracy, mimo że to monitor CRT a nie LCD! Ponadto w ciągu 6 lat
nabawiłem się astygmatyzmu i krótkowidztwa (lewe -0,75, prawe -1,5).

Niestety, w pracy nie mogę zwyczajnie zasłonić okien wertikalami
ponieważ prowokuje to sytuacje konfliktową z innymi pracownikami, którzy
bez światła słonecznego nie potrafią sie obyć. Dodam tylko, że światło
słoneczne wpadające do pomieszczenia jest o wiele za małe aby zapewnić
komfortową pracę, natomiast zastosowane oświetlenie jarzeniowe w pełni i
samodzielnie taki komfort oferuje.

Pzdr, OMSON

2. Data: 2009-07-27 12:36:49

Od: Seba <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Źródłem bólu oczu jest oświelenie jarzeniowe. Mam to samo. Po
przejściu na żarówki problem zniknął :-)

3. Data: 2009-07-27 13:44:35

Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Seba" <o...@s...pl> napisał
>Źródłem bólu oczu jest oświelenie jarzeniowe. Mam to samo. Po
>przejściu na żarówki problem zniknął :-)

Z tym ze niektorzy 40 lat przy swietlowkach przepracowali i nie
narzekaja na wzrok bardziej niz przecietna.

J.

4. Data: 2009-07-27 13:45:39

Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "OMSON" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> Niestety, w pracy nie mogę zwyczajnie zasłonić okien wertikalami
> ponieważ prowokuje to sytuacje konfliktową z innymi pracownikami,
> którzy bez światła słonecznego nie potrafią sie obyć.

Zamienic sie na biurka i postawic sobie parawan.

J.

5. Data: 2009-07-27 19:24:54

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Są jakieś pszepisy, rangi rozpożądzenia ministra.
Na pewno jedno określa jak powinno wyglądać stanowisko komputerowe
(odległości, fotelik itp), zdaje się w nim własnie są zalecane żaluzje.

W innym jakimś są podane dane dotyczące oświetlenia w luksach.

Jeszcze inne określa ilość metrów kwadratowych na pracownika.

Dużo szukania.

zaburzenia błędnika - jak postępować, jaki lekarz
na ulicy, co robić w takiej sytuacji?
Kolowrotek w glowie - co to moze byc
Czy fenistil można używać na pokszywkę?
Zgrubienie w okolicach odbytu