Mieszkanie dwupoziomowe na poddaszu a upały

1. Data: 2005-11-18 19:07:30

Temat: Mieszkanie dwupoziomowe na poddaszu a upały
Od: "Natek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanowną grupę i proszę o poradnictwo :)

Mieszkania dwupoziomowe na poddaszu 80-100 m w tzw. nowym budownictwie
- słyszę tu i ówdzie o dramatycznym upale nawiedzającym latem górne
kondygnacje. Czy są tu mieszkańcy takich, które się nie przegrzewają, i
opowiedzą swoją teorię, dlaczego akurat u nich jest ok?
I drugie pytanie - o hałas podczas deszczu - czy chodzi o rodzaj okien?

Natek

2. Data: 2005-11-18 19:09:06

Temat: Re: Mieszkanie dwupoziomowe na poddaszu a upały
Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Natek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kondygnacje. Czy są tu mieszkańcy takich, które się nie przegrzewają, i
> opowiedzą swoją teorię, dlaczego akurat u nich jest ok?

Sa upały. Nie ma rady. Najczęściej kończy się to klimą.

3. Data: 2005-11-18 19:47:17

Od: "Marek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sa upały. Nie ma rady. Najczęściej kończy się to klimą.

Dokładnie - bez klimy w lecie nie ma życia. Natomiast odgłosy deszczu, to
żaden problem.

--
Marek

4. Data: 2005-11-19 08:18:09

Od: "Artur" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
Witam
Mieszkam w mieszkaniu dwupoziomowy i potwierdzam ze latem jest moze nie tyle
co bardzo goraca ale duszno i napewno w przyszlym roku zakladam klime. Jesli
chodzi o deszcz to musi byc niezla nawalnica aby bylo glosno, na ogol jest
przyjemny szumik jak dla mnie.
Ja mam inny problem z poddaszem. Zima jest tam odczowalnie zimniej i nie
moge ustawic tak ogrzewania aby bardziej dogrzewalo gore niz dol gdyz
starownik do pieca jest przy schodach i mierzy on bardziej temp na dole niz
na gorze. wiem ze mozna skrecic grzejniki na dole np na 2 a u gory na 5 i
wtedy dol bedzie sie wolniej nagrzewal ale i tak nie jestem z tego
rozwiazania zadowolony, moze ktos ma inny sposob na dogrzanie gory [czytaj:
tani]

pozdrawiam
Artur

5. Data: 2005-11-19 12:04:37

Od: "piotr" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Natek" <n...@o...pl> wrote in message news:dll8pi$3nj$1@news.onet.pl...
> [...]
> kondygnacje. Czy są tu mieszkańcy takich, które się nie przegrzewają, i
> opowiedzą swoją teorię, dlaczego akurat u nich jest ok?

U mnie nie jest za bardzo goraco w lecie. 2 poziom to strych z dachem do
podlogi z 3 oknami dachowymi.
Na gorze jest cieplej niz na dole ale nie za bardzo - wydaje mi sie ze
dlatego ze jest w miare dobra izolacja dachu.
Czasami jest ciezej wywietrzyc na gorze - ale otwierajac wszystkie okna 1 po
jednej stronie dachu i 2 po drugiej nie jest bardzo tragicznie.
Na 30 m2 podlogi na 2 pietrze mam 1 grzejnik i w zimie jest wystarczajaco.

> I drugie pytanie - o hałas podczas deszczu - czy chodzi o rodzaj okien?

Halasu w czasie deszczu nie ma - w sumie jak ktos lubi to nawet przyjemny
szum.

Piotrek

6. Data: 2005-11-19 13:30:30

Od: "Corpse" <p...@c...barg.cy> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kondygnacje. Czy są tu mieszkańcy takich, które się nie przegrzewają, i
> opowiedza swoją teorię, dlaczego akurat u nich jest ok?

Cudów nie ma, jest słońce, więc będzie się nagrzewać. Pytanie tylko, po
której stronie okna będzie się nagrzewać. Niewiele mniej skuteczną od klimy
a na pewno dużo tańszą i zdrowszą alternatywą jest coś takiego (likwiduje
dodatkowo odgłosy deszczu):

http://www.fakro.pl/pl/?f=wyposazenie&id=AM (sposób montażu:
http://www.fakro.pl/pl/?f=instrukcja&p=10)

A więcej na temat __dlaczego__ jest to skuteczne znajdziesz tutaj:
http://www.fakro.pl/pl/?f=wyposazenie&id=ochrona

Pzdr
Corpse

7. Data: 2005-11-19 14:31:17

Od: "Marek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://www.fakro.pl/pl/?f=instrukcja&p=10)
>

> A więcej na temat __dlaczego__ jest to skuteczne znajdziesz tutaj:

Niby tak, ale... niestety chyba mam wyjątkowego pecha lub mój dom stoi na
trasie przelotów ptaków ;). Taka zewnętrzna roleta nieźle wygląda po kilku
miesiącach, a ptasie guano czyści się jakoś niespecjalnie łatwo. Gdy jej nie
ma większość niespodzianek usuwa deszcz. To tylko taka drobna uwaga, bo
generalnie idea rolet jest niezła, choć raczej nie załatwi sprawy, gdy dach
wystawiony jest na południe...

--
Marek

8. Data: 2005-11-20 11:16:30

Od: "Corpse" <p...@c...barg.cy> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bo generalnie idea rolet jest niezła, choć raczej nie załatwi sprawy, gdy

Miałam na myśli bardziej MARKIZY niż rolety, ale Twoje uwagi do nich również
się odnoszą.

Ja tam wolę jednak raz na jakiś czas czyścić markizy, niż znosić
konsekwencje zdrowotne klimy (+koszty zakupu, instalacji, corocznych
przegladów, itp.).

Ale to ja... każdy lubi co innego... ;-)

Pzdr
C.

bartycka
Kran - raz goraca, raz zimna
Włącznik świateł i dziecko
ogrzewanie a okna i nawilżanie pomieszczenia ??
Sokowirowka Zelmer Juicy Master 176