Odplyw pralki - podlaczenie z syfonem czy bez

1. Data: 2005-11-18 20:46:00

Temat: Odplyw pralki - podlaczenie z syfonem czy bez
Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam problem z zaprojektowaniem podłączenia odpływu pralki. Wiem, że są
syfony do zlewów, umywalek i wanien z podejściem dla pralki. Woda z
pralki przepływa wtedy przez syfon i nie ma problemu przykrego zapachu,
gdy rura odpływowa jest odłączona (pralka wolnostojąca). Obecnie
remontuję łazienkę i chciałbym dowiedzieć się jak powinna być wykonana
taka instalacja. Hydraulik proponuje podłączenie z pominięciem syfonu.
odległość do kanalizacji wynosi ok. 3.5 m.
Pilnie proszę o wskazówki.
Fonon

2. Data: 2005-11-18 20:57:00

Temat: Re: Odplyw pralki - podlaczenie z syfonem czy bez
Od: "miszka_" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rura pralki jest syfonem.
Musisz zadbać o szczelność styku rury odpływowej z "kanalizacją".
--
PZDR, miszka_
_________________________________

3. Data: 2005-11-18 20:59:39

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam bez syfonu. Czasami smierdzi mi z kanalizacji (zwłaszcza przy spadku
ciśnienia), ale nigdy z pralki. Myślę, że syfon spokojnie można odpuścić.
JAck

4. Data: 2005-11-18 21:04:29

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:
> Ja mam bez syfonu. Czasami smierdzi mi z kanalizacji (zwłaszcza przy
> spadku ciśnienia)
To znaczy skąd? Czy z tego otworu do którego podłączasz pralkę? Ja swoją
mam zamiar czasem odłączać i chciałbym uniknąć smrodu z rury.
Pozdrawiam,
Fonon

5. Data: 2005-11-18 21:06:43

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

miszka_ wrote:
> Rura pralki jest syfonem.
To wiem, ale pralka nie zawsze będzie podłączona.
> Musisz zadbać o szczelność styku rury odpływowej z "kanalizacją".
Więc korek konieczny?
Fonon

6. Data: 2005-11-18 21:15:55

Od: "miszka_" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Więc korek konieczny?
> Fonon

Korek konieczny.
Korek w "kanalizację" a w środkową dziurkę rura spustowa.
Jeśli chcesz rurę spustową od kanalizacji odłączać musisz zainstalować
syfon, ale musisz wówczas pilnować aby woda z niego nie wyparowała bo
smrodek i tak będzie.
--
PZDR, miszka_
_________________________________

7. Data: 2005-11-18 21:22:56

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

miszka_ wrote:

> Korek konieczny. Korek w "kanalizację" a w środkową dziurkę rura
> spustowa.
Jak korek, to bez dziurki.
> Jeśli chcesz rurę spustową od kanalizacji odłączać musisz
> zainstalować syfon,
Jaki syfon? Może jakieś namiary?
Fonon

8. Data: 2005-11-18 21:38:59

Od: "miszka_" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Toki myślenia mamy inne i doświadczenia pewnie też.

Jeśli chcesz rurę spustową łączyć z kanalizacją na czas prania to rurę
kanalizacyjną po wyjęciu rury spustowej zatkaj korkiem i już.
Jeśli chcesz mieć rurę spustową połączoną na stałe to zrobić możesz w korku
dziurę, w którą włożysz rurę spustową i już.
W sklepach hydraulicznych możesz korków poszukać. Podaj im tylko średnicę
rury kanalizacyjnej i ewentualnie spustowej.
Korek najlepiej jak będzie z gumy.

--
PZDR, miszka_
_________________________________

9. Data: 2005-11-18 21:45:35

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Fonon napisał(a):
> Witam!
> Mam problem z zaprojektowaniem podłączenia odpływu pralki.
Nie wiem jakie masz rurki od kanalizacji (srednica). Sa takie specjalne
"korki" gumowe z otworem w srodku. Na zakonczenie rury zakladasz taki
korek, a w niego wciskasz waz od pralki.
Syfon najszybciej jak sam sobie zrobisz - 2 kolanka 180st albo 4 kolanka
90st, jedno w drugie, i masz syfon. Ale pamietaj ze woda w syfonie
wysychnie jesli odlaczysz pralke na zbyt dlugo.
Pozatym podlaczenie pralki do spustu musi byc koniecznie przez ten
korek-kolniez uszczelniajacy, bo pralka wyrzuca wode pod pewnym
cisnieniem - jak bedzie jej latwiej wywalic na zewnatrz niz przepchac
przez syfon to bedzie niewesolo.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
173

10. Data: 2005-11-18 22:14:38

Od: "Artur" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy Ci to pomoże,ale ja miałem tak:do umywalki dałem podłączenie
jak do zlewu dwukomorowego(na jeden odpływ dałem rurę z pralki-syfon jest
poniżej) ...
pzdr

Mieszkanie dwupoziomowe na poddaszu a upały
bartycka
Kran - raz goraca, raz zimna
Włącznik świateł i dziecko
ogrzewanie a okna i nawilżanie pomieszczenia ??