Odplyw pralki - podlaczenie z syfonem czy bez

11. Data: 2005-11-18 22:24:26

Temat: Re: Odplyw pralki - podlaczenie z syfonem czy bez
Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

miszka_ wrote:
> Jeśli chcesz mieć rurę spustową połączoną na stałe to zrobić możesz w
> korku dziurę, w którą włożysz rurę spustową i już.
Są gotowe redukcje, nie trzeba się wysilać.
Pozdrawiam,
Fonon

12. Data: 2005-11-18 22:29:00

Od: "miszka_" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Są gotowe redukcje, nie trzeba się wysilać.
> Pozdrawiam,
> Fonon

Masz rację.
Nawet wiesz jak się to nazywa.

...........:-)
--
PZDR, miszka_
_________________________________

13. Data: 2005-11-18 22:30:14

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

BartekK wrote:
> Nie wiem jakie masz rurki od kanalizacji (srednica).
35.
> Syfon
> najszybciej jak sam sobie zrobisz - 2 kolanka 180st albo 4 kolanka
> 90st, jedno w drugie, i masz syfon. Ale pamietaj ze woda w syfonie
> wysychnie jesli odlaczysz pralke na zbyt dlugo.
To chyba dotyczy wszystkich syfonów.
> Pozatym podlaczenie
> pralki do spustu musi byc koniecznie przez ten korek-kolniez
> uszczelniajacy, bo pralka wyrzuca wode pod pewnym cisnieniem
Jasne.
> - jak
> bedzie jej latwiej wywalic na zewnatrz niz przepchac przez syfon to
> bedzie niewesolo.
A jest takie ryzyko przy odpływie 35?
Czyli syfon raczej niekonieczny?
Pozdrawiam,
Fonon

14. Data: 2005-11-18 22:31:19

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur wrote:
> Nie wiem czy Ci to pomoże,
Niestety nie da się zastosować, ale dziękuję.
Fonon

15. Data: 2005-11-18 23:48:52

Od: "Kefir" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam problem z zaprojektowaniem podłączenia odpływu pralki. Wiem, że są
> syfony do zlewów, umywalek i wanien z podejściem dla pralki. Woda z pralki
> przepływa wtedy przez syfon i nie ma problemu przykrego zapachu, gdy rura
> odpływowa jest odłączona (pralka wolnostojąca). Obecnie remontuję łazienkę
> i chciałbym dowiedzieć się jak powinna być wykonana taka instalacja.
> Hydraulik proponuje podłączenie z pominięciem syfonu. odległość do
> kanalizacji wynosi ok. 3.5 m.

są specjalne "syfony" do pralek
tak naprawdę jest to rodzaj zaworu zwrotnego.
Wygląda jak kolanko 90st, z tym ze w środku jest kulka bodajże plastikowa
dociskana sprężyną.
Ciśnienie wody z pralki naciska na kulkę i zawór otwarty. Jak nie ma wody
to kulka jest docisnięta spreżyną. Mam zainstalowane coś takiego i od roku
działa. kupiłem w sklepie hydraulicznym bez zadnego problemu.
Wada tego rozwiązania jest terkotanie zaworu (uderzenia kulki przy zmiane
ciśnienia pompy/wody) podczas wylewania wody. u mnie w pralni nie ma to
znaczenia ale w łazience może być słyszalne
pozdro Kefir

16. Data: 2005-11-19 06:51:30

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kefir wrote:
> są specjalne "syfony" do pralek
> tak naprawdę jest to rodzaj zaworu zwrotnego.
> Wygląda jak kolanko 90st, z tym ze w środku jest kulka bodajże plastikowa
> dociskana sprężyną.
Czy jest to urządzenie do zamontowania na zewnątrz, czy schowania np. w
ścianie?
Fonon

17. Data: 2005-11-19 14:50:31

Od: "jurek x" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest tylko jeden prawidlowy sposob podlaczenia pralki. Trzeba to jednak
zrobic w trakcie modernizacji lazienki.
W scianie pod tynkiem montuje sie rodzaj syfonu, do ktorego wejscie znajduje
sie w plaszczyznie sciany i jest estetycznie osloniete rozetka. Waz od prali
wtyka sie po prostu w otwor w scianie, a nastepnie wyjmuje w razie potrzeby.
Poniewaz puszka jest zasyfonwana, nie trzeba stosowac zadnych korkow.
Takiego urzadzenia nie znajdziesz prawdopodobnie w osiedlowym sklepie z
artykulami sanitarnymi. Trzeba popatrzec w duzych sklepach.
Widzialem tez element metalowego syfonu podumywalkowego, ktory mozna
wmontowac zamiast oryginalnego. Uwaga tylko na zapchana umywalke. Jesli
odplyw z syfonu nie bedzie drozny, woda z umywalki bedzie sie wlewac do weza
od pralki.

Jurek

18. Data: 2005-11-19 18:51:10

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Fonon wrote:

> Czy jest to urządzenie do zamontowania na zewnątrz, czy
> schowania np.
> w ścianie?

Są i takie i takie. Jeden się instaluje podtynkowo, drugi po
prostu wtyka w dziurę w ścianie.

J.

19. Data: 2005-11-20 16:33:06

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tyle że pompka potrafi przedmuchać resztki wody z węża.
JaC

20. Data: 2005-11-20 20:44:16

Od: "miszka_" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> Tyle że pompka potrafi przedmuchać resztki wody z węża.
> JaC

Taka możliwość istnieje.
W praktyce 20-sto letniej moim pralkom nie zdarzyło się.
--
PZDR, miszka_
Na to nam dwoje uszu i jedne usta dano
Aby mniej mówiono a więcej słuchano.

Mieszkanie dwupoziomowe na poddaszu a upały
bartycka
Kran - raz goraca, raz zimna
Włącznik świateł i dziecko
ogrzewanie a okna i nawilżanie pomieszczenia ??