Mleko niepasteryzowane w sklepach

1. Data: 2016-06-26 12:28:08

Temat: Mleko niepasteryzowane w sklepach
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Być może takowe niebawem się pojawi. I nie będzie kisło. Przy okazji jak zeznają
twórcy nowych technologii, smak oryginalnego mleka "od krowy" będzie przy tym
zachowany. "Pasteryzacja" nie temperaturowa lecz ciśnieniowa. Ciekawe...

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3551163/

2. Data: 2016-06-26 16:00:18

Temat: Re: Mleko niepasteryzowane w sklepach
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Być może takowe niebawem się pojawi. I nie będzie kisło. Przy okazji jak
>zeznają twórcy nowych technologii, smak oryginalnego mleka "od krowy"
>ciśnieniowa. Ciekawe...

Znaczy się nie zsiądze. Znaczy nieprawdziwe mleko.
--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2016-06-26 16:08:55

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-26 o 16:00, Stokrotka pisze:

> Znaczy się nie zsiądze. Znaczy nieprawdziwe mleko.

Jak ma się zsiadać, jeśli nie ma bakterii?
A to w handlu nie ma dodatku do mleka, który
powoduje zsiadanie się mleka UHT czy HPP?

4. Data: 2016-06-26 18:07:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Jun 2016 16:00:18 +0200, Stokrotka napisał(a):

> Znaczy się nie zsiądze. Znaczy nieprawdziwe mleko.

Znaczy - białko zdenaturowane inaczej. Znaczy - jeden pies.

5. Data: 2016-06-26 21:26:45

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2016 o 18:07 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Znaczy - białko zdenaturowane inaczej. Znaczy - jeden pies.

Nie czytał dokładnie, tam jest więcej zmian fizykochemicznych mleka.
Być może ma pewne zalety, ale traktowałbym to raczej jako ciekawostkę.
A wad sporo. Choćby wodnisty jogurt, brrrr...
Chyba, że dołożymy jakiejś chemii?
:)

Zauważcie, że w USA panuje fobia na punkcie mleka niepasteryzowanego.
Całe szczęście, że nie narzucili Europie produkcji serów wyłącznie z mleka
pasteryzowanego.

--
Trefniś

6. Data: 2016-06-26 22:00:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Jun 2016 21:26:45 +0200, Trefniś napisał(a):

> [...]
>
> Zauważcie, że w USA panuje fobia na punkcie mleka niepasteryzowanego.
> Całe szczęście, że nie narzucili Europie produkcji serów wyłącznie z mleka

Ależ własnie tak sie sery produkuje - mleko się odciąga z tłuszczu,
pasteryzuje, a potem od nowa szczepi czystymi kulturami mlekowymi. To się
nazywa standaryzacja wyrobu.
A że taki ser się nie nadaje do spożycia, bo z reguły jest i przekwaszony,
i przewarzony (czyt. twardy na skutek zbyt wysokiej temperatury ścinania) i
dla oszukańczej wagi przesycony serwatką jak gąbka, to kogo to obchodzi.

Wiem, co piszę - znad słusznego plastra i rozpływającego się w ustach kęsa
świetnie odciśniętego białego sera od pani Baby, co to on "biały" jest
wszak tylko z nazwy, albowiem w swej marmurkowej biało-kremowej masie
zawiera liczne i smakowite, właśnie kremowego koloru i kremowej
konsystencji, grudki ściętej śmietannnnnnymmmmmmniammmm... :-)

7. Data: 2016-06-27 09:52:32

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2016 o 22:00 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> [...]
> zawiera liczne i smakowite, właśnie kremowego koloru i kremowej
> konsystencji, grudki ściętej śmietannnnnnymmmmmmniammmm... :-)

Ikselka, ależ my piszemy tutaj o różnych serach :)

http://www.food-info.net/pl/dairy/cheese-production.
htm

Standaryzacja standaryzacją, bezpieczeństwo żywności bezpieczeństwem, ale
warto poczytać w linku część dot. pasteryzacji. Niektóre sery _są_
produkowane z mleka niepasteryzowanego, bo tylko wtedy mają najwyższe
walory smakowe.

U nas np. oscypki wykonuje się z mleka niepasteryzowanego, tutaj o jego
czystości:

http://biologiaolsztyn.blogspot.com/2013/03/jakosc-m
ikrobiologiczna-oscypkow.html

W USA zaś żrą w FcDonalds, a boją się mleka:
http://fakty.interia.pl/new-york-times/news-surowe-m
leko-podzielilo-ameryke,nId,877291
:)

--