Monitor a oczy !

11. Data: 2005-02-24 10:42:24

Temat: Re: Monitor a oczy !
Od: "|3eR|<0" <.@.> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fidyash" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
news:cvk7um$lop$1@shodan.interia.pl...
> [...]
> swego czasu dostępne były dwa rodzaje filtrów jeden z siatki drugi ze
> szkła ołowiowego te drugie oczywiście są lepsze, te pierwsze faktycznie
> tylko przyciemniają obraz.
>
> Taki sam efekt jak filtr mogą zapewnić Ci odpowiednie okulary, przy
> najbliższej wymianie okularów poproś o takie "dla pracujących przy
> komputerze" są trochę droższe, ale podobno faktycznie pomagają.
>
> Podczas pracy przy monitorze warto jest od czasu do czasu dać odpocząć
> wrokowi, najlepiej patrząc przez chwilę za okno lub na coś zielonego.

Zielony?. Możesz się podzielić z resztą rzeczy, i rozwinąć temat wpływu
koloru akurat zielonego na oko podczas pracy z monitorem a może nie tylko, "
kolor nadziei", ale to chyba nie o to chodzi?.

12. Data: 2005-02-24 12:25:44

Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

no wiec jak 800x600 przy 85Hz to oki ;)

13. Data: 2005-02-24 18:54:51

Od: "Hoody" <d...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> na LCD zapomnij o grafice wektorowej , graniu , i
> ogladaniu filmow z szybka akcja....
> no chyba ze masz ok 5000zl na pozadnego LCDka ;) a te po 1000-1300zl to
> mozna sobie nimi yyyy no wiecie sami :)

zdecydowanie nie jesteś już "w temacie" chłopie...
tak jak piszesz - było faktycznie kiedyś
niedawno mój syn stał się posiadaczem Samsunga 913N -
19 cali, czas reakcji matrycy -baczność!- 8ms -spocznij...
http://tinyurl.com/6ddgj
(i zapłaciliśmy nie 2050 ale 1730 PLN)
wszystkie filmy akcji i najbardziej wymagające gry
śmigają bez zarzutu!!!
tak więc podziel swoje 5 kilo PLNów przez 3!

pzdr
Hoody
PS. zakup sfinansowaliśmy z żoną właśnie z uwagi na
ochronę (b.kiepskiego niestety) wzroku syna przed
wpływem monitora CRT

14. Data: 2005-02-24 20:40:08

Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wszystkie filmy akcji i najbardziej wymagające gry
> śmigają bez zarzutu!!!
> tak więc podziel swoje 5 kilo PLNów przez 3!

Owszem ;) sa sa.... ale samsung w mojej opinii jest spalony na calej
dlugosci ....
od nagrywarek po monitory a nie wspomne o dyskach twardych... mialem tyle
urzadzen samsunga i nie bylo jednego co by
w czasie gwarancji nie padl :) wiec jakosc idzie kosztem kasy ...
ale jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma :)
Jak juz LCD to preferuje LG lub LiteOn oba bezawaryjne w testach i za sredia
kase dobra jakosc a wiem
bo posiadam serwis komputerowy ;)

Pozdro !!

15. Data: 2005-02-24 20:52:18

Od: "Mr.FX" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> na moim 17' calowym monitorze ( firmy RELISYS) przy rozdzielczości 800+600
> maxymalne odświeżanie ekranu wynosi 85Hz, czy to jest wystarczające odświeżanie
> ? ( ktoś mówił o 100Hz)

IMHO trochę mało! Monitory CRT z reguły mają tendencję do
pewnej utraty ostrości przy większych częstotliwościach, szczególnie
przy tych maksymalnych, dopuszczalnych w danym modelu. Najlepsze CRT
mają odświeżanie 160Hz... Max. 85Hz w tak niskiej rozdzielczości
jak 800x600 świadczy o tym, że Twój monitor jest mocno stary lub
zbudowany z niskiej jakości komponentów.
Wysokiej klasy CRT można dostać dziś w cenie badziewiastego LCD.
Jak dla mnie akceptowalnej jakości LCD 17" zaczynają się od
ok. 2500PLN... np. Eizo L578. Wszystko poniżej to dla mnie porażka.
Albo nierówne, lub co gorsza mrugające(!) podświetlenie, albo
smużenie, niepełna paleta barw - niemożliwość kalibracji itd. itd.

--
Mr.FX [ myryfykysy ]

16. Data: 2005-02-24 21:15:05

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Proces Adrian <a...@p...onet.pl> zwrócił błąd:
> [...]
> urzadzen samsunga i nie bylo jednego co by
> w czasie gwarancji nie padl :) wiec jakosc idzie kosztem kasy ...

Ble, w wielu EIZO są matryce Samsunga. Poza tym są Samsungi które nie są
tanie. :)

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

17. Data: 2005-02-24 21:42:44

Od: "Hoody" <d...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adrian" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> w czasie gwarancji nie padl :) wiec jakosc idzie kosztem kasy ...
> ale jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma :)

O fatalnej jakości napędów Samsunga wszyscy chyba
wiedzą.
Natomiast monitor S. mamy w rodzinie już 5-ty i
u nas akurat świetnie trzymają geometrię, ostrość itp.
No ale to nie są modele z najniższej półki...

Przypominam, że Samsung produkuje również np. statki.
Jakoś nie słyszałem aby jakiś padł w czasie gwarancji... ;)

pzdr
H.

18. Data: 2005-02-24 23:19:38

Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przypominam, że Samsung produkuje również np. statki.
> Jakoś nie słyszałem aby jakiś padł w czasie gwarancji... ;)
>
> pzdr
> H.

Hehe :) o statkach nie slyszalem :D moze spawanie metali akurat im dobrze
idzie :P
ale z elektronika to maja problemy moze napedy robia z odpadow ze stoczni ?
:P
hehe ale milo slyszec ze cos samsunga dziala :D

Pozdro !! :)

19. Data: 2005-02-24 23:48:27

Od: "Tomasz" <T...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak juz LCD to preferuje LG lub LiteOn oba bezawaryjne w testach i za
sredia
> kase dobra jakosc a wiem
> bo posiadam serwis komputerowy ;)
>
> Pozdro !!

no właśnie a czym się róźni ciekłokrystaliczny od plazmowego bo tak właśnie
se myśle i kurde nie wiem....... :)

20. Data: 2005-02-24 23:54:48

Od: "Tomasz" <T...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tylko, "
> kolor nadziei", ale to chyba nie o to chodzi?.

kolor zielony, o czym już dzieci w podstawówce wiedzą, działa kojąco i
regenerująco na wzrok :)

Renta+zlamanie kregloslupa
Tracę śłych ?
Korekcja uszu...
urlop zdrowotny dla nauczyciela na hashimoto...
Zmetnienie ciala szklistego