Muszki :-)

1. Data: 2014-10-22 14:46:27

Temat: Muszki :-)
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Octówki pojawiają się szczególnie w porze owoców i przetworów, wiadomo.
Biorą się nie wiadomo, skąd - latają wszędzie, gdzie leży choćby trochę
czegoś "owocowego". No i koniec z tym: wystarczy do słoika nalać kilka
łyżek czerwonego wina (białe jakoś gorzej lubią, czy co...), włożyć
kosmetyczny wacik, który ma wchłonąć część wina i tym samym służyć muszkom
za smakowite lądowisko. Wylot słoika szczelnie zamykamy kawałkiem ręcznika
papierowego, który mocujemy gumką recepturką, w papierze robimy JEDNĄ
dziurę ołówkiem lub długopisem (średnica tyle co grubość ołówka). Wszystkie
muszki po krótkim czasie znajdą się w słoiku, będą tam imprezować stadnie,
a w kuchni nad owocami żadna nawet nie przeleci. Wieczorem to już zwłaszcza
- komplet muszek siedzi w słoiku. Wtedy zatykamy palcem otwór i... razem z
palcem zanurzamy słoik w wodzie z płynem do mycia naczyń, puszczając palec
i trzymając w wodzie słoik, póki się nie napełni. Ma być zanurzony
przynajmniej 1 cm ponad wylot.
Powtarzamy zabieg co 2-3 dni.
0 latających nad wszystkim muszek, muszki pod pełną kontrolą :-)

2. Data: 2014-10-22 15:29:55

Temat: Re: Muszki :-)
Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
.net...

[...]
To jest okrucieństwo, sadyzm!
Sprawa zostanie zgłoszona do Societas Amitas Drosophila melanogaster ! I
Sejmiku Krainy Latających Scyzoryków!!! Czego jeszcze po tym ludzie (?)
można się spodziewać? Lepów na Muchy?!
pozdr
Stefan
Comiltiones Drosophila melanogaster

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

3. Data: 2014-10-22 15:39:48

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 22 Oct 2014 15:29:55 +0200, Stefan napisał(a):

> [...]
> Sprawa zostanie zgłoszona do Societas Amitas Drosophila melanogaster ! I
> Sejmiku Krainy Latających Scyzoryków!!! Czego jeszcze po tym ludzie (?)

:-D

4. Data: 2014-10-22 17:50:58

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 22 Oct 2014 14:46:27 +0200, XL wrote:
> [...]
> przynajmniej 1 cm ponad wylot.
> Powtarzamy zabieg co 2-3 dni.
> 0 latających nad wszystkim muszek, muszki pod pełną kontrolą :-)

O właśnie! Ostatnio miałem ze 30 kg jabłek w większości spadowych do
przerobienia, więc sie tego dzidostwa zaplęgło od groma. A że miałem
nastawiać zaczyn na chleb (a to dziadostwo z uwieolbieniem topi sie
w moim zakwasie), to powciągałem większość odkurzaczem (znacznie
szybciej niż tłuc gazetą) i zastanawiałem się co zrobić z kilkoma
pochowanymi po kątach. Wlałem do miski trochę octu i wszystkie zbiegły
się w kilkanaście sekund do michy skąd znów wciągnąłem je odkurzaczem
i po zabawie.
Ja polecam taki sposób (samo wciąganie odkurzaczem też znakomicie
sprawdza się z chmarą komarów na suficie, jak się zapomni
przed wieczorem zamknąć okna).
Pozdrawiam,
tomjas

5. Data: 2014-10-22 18:35:22

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 22 Oct 2014 15:50:58 GMT, tomjas napisał(a):

> [...]
> Ja polecam taki sposób (samo wciąganie odkurzaczem też znakomicie
> sprawdza się z chmarą komarów na suficie, jak się zapomni

Na komary to ja mam jeden sposób - siatki we wszystkich oknach, przy
niewychodzących kotach zarazem pomocne... Odkurzacz stosuję czasem, kiedy
się letnimi wieczorami wyroją takie maciupcie muszki, które wchodzą przez
siatki do swiatła, to i owszem. Tylko że czasem zostają rysy na suficie i
scianach, kiedy niechcący tam przejadę plastikiem lub metalem, więc unikam.
A na octówki ten mój słoik wolę, bo nie mam czasu ani siły ganiać octówek z
odkurzaczem, zawsze zresztą sporo ucieknie. A tak same włażą do słoja i
grzecznie tam siedzą, póki ich nie zutylizuję w dogodnej dla mnie chwili.

6. Data: 2014-10-22 21:33:42

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja "moim" robię kąpielisko z mieszanki octu jabłkowego z wodą i kilku kropli płynu do
naczyń. Chętnie korzystają... :-)

Ania

7. Data: 2014-10-22 21:49:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 22 Oct 2014 12:33:42 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Ja "moim" robię kąpielisko z mieszanki octu jabłkowego z wodą i kilku kropli płynu
do naczyń. Chętnie korzystają... :-)

Wypróbowałam ocet jabłkowy też, ba, po kolei różne specjały - ale jednak
czerwone wytrawne winko pobiło je wszystkie na głowę :-)))

Zielone pomidory!
ratowanie kapusty
Dla Stokrotki gratulacje
Ziemniaczki moje kochane :-)