Ratunku, wegańska uczta

1. Data: 2014-10-23 16:26:24

Temat: Ratunku, wegańska uczta
Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

Proszę praktyków o pomoc, ponieważ w tym nie mam żadnego doświadczenia.

W planach kolacja, jeden z gości to weganin. A więc nic, co żyło, ani
nic z wytworów zwierzęcych, żadnego nabiału, ani miodu.
Chcę, by nie czuł się gorzej potraktowany od pozostałych.
Przystawka, zupa, danie główne i deser.
Ma być smacznie i atrakcyjnie.
Czytam to: http://blogweganski.pl/ i krem z buraków wydaje mi się OK,
jako danie dla wszystkich, największy problem z daniem głównym. Kotlety
z kaszy, czy z fasoli nie wydają mi zbyt pyszne. Dlatego proszę o pomoc
praktyków. Może kotleciki z grzybów?
Deser?
--
Bjk

2. Data: 2014-10-23 16:54:09

Temat: Re: Ratunku, wegańska uczta
Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bbjk" napisał w wiadomości grup

[...]

**************************************
A buraki nie krzyczą, jak wyrywa się je z Matki Ziemi? ....0) Bo rzepka
krzyczy na pewno, o czym świadczą liczne ilustracje książkowe.
A książkom trzeba wierzyć...
pozdr
Stefan

3. Data: 2014-10-23 17:04:05

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-23 16:54, Stefan pisze:
> A buraki nie krzyczą, jak wyrywa się je z Matki Ziemi? ....0) Bo rzepka
> krzyczy na pewno, o czym świadczą liczne ilustracje książkowe.
> A książkom trzeba wierzyć...

Stefanie, szanuję Twoje zdanie, ale nie mam ochoty, ani potrzeby
dyskutować nad wyższością świąt jednych nad innymi. Jeśli ktoś ma
doświadczenie w przyrządzaniu potraw wegańskich, proszę o pomoc i rady.
--
Bjk

4. Data: 2014-10-23 17:32:18

Od: LeonKame <k...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Buraki to dobry pomysl tylko czy aby twoj weganin skuma ironie ?

5. Data: 2014-10-23 18:15:41

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-10-23 16:26, obywatel bbjk uprzejmie donosi:
> [...]
> nic z wytworów zwierzęcych, żadnego nabiału, ani miodu.
> Chcę, by nie czuł się gorzej potraktowany od pozostałych.

Z moich ulubionych blogów kuchennych wyszukałam Ci takie na temat
wegańskiej kuchni:
http://wegannerd.blogspot.com/
http://szpinakowawrozka.blogspot.com/
http://szczypta-wege.blog.pl/
http://sojaturobie.blogspot.com/
http://www.weganka.com/
http://kaszaprodzekt.blogspot.com/

> [...]
> jako danie dla wszystkich, największy problem z daniem głównym. Kotlety
> z kaszy, czy z fasoli nie wydają mi zbyt pyszne. Dlatego proszę o pomoc

Jadałam gołąbki z kaszy i grzybów, były znakomite, więc jak najbardziej
można to "ukotletowić".
Do kaszy można też dodać strączkowe i z nich przetwory.

> Deser?

Owoce, orzechy, ciasto bezjajeczne...
Inspiracji moc jest w podanych linkach.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

6. Data: 2014-10-23 18:28:44

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W planach kolacja, jeden z gości to weganin....
> ...Chcę, by nie czuł się gorzej potraktowany od pozostałych.

A nie obawiasz się, że inni poczują się potraktowani gożej?

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' animacja dowód Tw Pitagorasa
bez mnożenia,

7. Data: 2014-10-23 18:34:20

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-23 18:15, Qrczak pisze:

> Z moich ulubionych blogów kuchennych wyszukałam Ci takie na temat

Dzięki Qro, postudiuję.
Nie mogę kupić bakłażanów, a chciałam dać faszerowane orzechami jako
przystawkę. Ale widzę, że tu pomysłów mrowie.

> Jadałam gołąbki z kaszy i grzybów, były znakomite, więc jak najbardziej
> można to "ukotletowić".

Takie gołąbki to też dobry pomysł. Szczególnie jakieś malutkie, fikuśne.
W ogóle chcę wykorzystać grzyby. Poszperam, co jeszcze.

> Owoce, orzechy, ciasto bezjajeczne...

Może francuskie zrobię zamiast z masłem, z olejem kokosowym, z
brzoskwiniami. Szaszłyczki owocowe i orzechowe nurzane w karmelu. A
jeszcze poszperam w linkach.

W sumie tylko danie główne będzie poza wegańskim mięsne lub rybne, a
reszta taka, by weganin mógł jeść.
--
B.

8. Data: 2014-10-23 18:35:03

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-23 18:28, Stokrotka pisze:

> A nie obawiasz się, że inni poczują się potraktowani gożej?

Nie :)
--
Bjk

9. Data: 2014-10-23 18:50:30

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-10-23 18:34, obywatel bbjk uprzejmie donosi:

> Dzięki Qro, postudiuję.

Niezamaco...
Co prawda moje dzieci są tylko wegetariańskie (póki co jeszcze), tylko
Stara mleka krowiego nie trawi, ale bardzo za to ekspansywni, więc muszę
być na bieżąco, co by nie narzekali, że jeść nie mają co.

> Nie mogę kupić bakłażanów, a chciałam dać faszerowane orzechami jako
> przystawkę.

A ja mam! Zdobyłam wczoraj dwa nieduże a pękate egzemplarze. Dziękuję za
zasugerowanie, co można by zrobić w sobotę.

> Takie gołąbki to też dobry pomysł. Szczególnie jakieś malutkie, fikuśne.
> W ogóle chcę wykorzystać grzyby. Poszperam, co jeszcze.

To były takie zwykłe, z kapusty białej i włoskiej, na okazję wwieczerzy.

> [...]
> jeszcze poszperam w linkach.
>
> W sumie tylko danie główne będzie poza wegańskim mięsne lub rybne, a

A bo czy to jest gdzieś udowodnione, że wegańskie żarcie zaszkodzi
mięsożercom?
U mnie jakoś ci ostatni nie przejmują się i pałaszują z trzęsącymi się
uszami i zeżerają biednym jaroszom to, co dla nich głównie zostało
przygotowane.

10. Data: 2014-10-23 18:59:21

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-23 18:50, Qrczak pisze:

> A bo czy to jest gdzieś udowodnione, że wegańskie żarcie zaszkodzi
> mięsożercom?

Zamierzam tylko przy daniu gł. dać alternatywę dla mięsnych, może jakąś
dobrą rybkę, a wszystko inne będą pałaszować wszyscy razem. Nowe
doświadczenie, jarskich nieraz karmiłam, ale wege pierwszy raz.
W sumie fajne wyzwanie.

--
B.

Muszki :-)