Ratunku, wegańska uczta

11. Data: 2014-10-23 19:14:23

Temat: Re: Ratunku, wegańska uczta
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Oct 2014 16:26:24 +0200, bbjk napisał(a):

> A więc nic, co żyło

Hmmm - tu nawet nie każdy kamień się nada... Masz problem - może szkło i
plastik?

12. Data: 2014-10-23 19:15:08

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Oct 2014 18:28:44 +0200, Stokrotka napisał(a):

> A nie obawiasz się, że inni poczują się potraktowani gożej?

Otóż to!

13. Data: 2014-10-23 19:20:02

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Oct 2014 18:34:20 +0200, bbjk napisał(a):

> Może francuskie zrobię

LOL - jaja żyją czy nie? Bo że mąka kiedyś żyła, to pewne...

14. Data: 2014-10-23 19:21:28

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Oct 2014 18:59:21 +0200, bbjk napisał(a):

> (...) ale wege pierwszy raz.
> W sumie fajne wyzwanie.

No owszem, znalezienie czegoś do jedzenia, co "nigdy nie żyło", to JEST
wyzwanie...

15. Data: 2014-10-23 20:00:50

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.10.2014 o 19:14, XL pisze:

> Hmmm - tu nawet nie każdy kamień się nada... Masz problem - może szkło i
> plastik?

Bez przesady... Może woda się nada?
Zawsze można się nią napełnić :)

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

16. Data: 2014-10-23 20:16:30

Od: GalAnonim <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.10.2014 20:00, Wiesiaczek pisze:

> Bez przesady... Może woda się nada?
> Zawsze można się nią napełnić :)

tylko musi być destylowana, bo jakieś żyjątka mogą w niej być...

17. Data: 2014-10-23 20:23:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Oct 2014 20:00:50 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

> Bez przesady... Może woda się nada?
> Zawsze można się nią napełnić :)

Woda nie...
http://pl.static.z-dn.net/files/dc5/8ccc55c9ef4fd51a
ddc27b3b28c340a2.jpeg

Co gorsza - alkohol też nie :-))

18. Data: 2014-10-23 20:24:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Oct 2014 20:16:30 +0200, GalAnonim napisał(a):

> tylko musi być destylowana, bo jakieś żyjątka mogą w niej być...

Ale WC dla weganina można (wyjątkowo) wydezynfekować?
:-D

19. Data: 2014-10-23 20:28:49

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-23 20:16, GalAnonim pisze:

> tylko musi być destylowana, bo jakieś żyjątka mogą w niej być...

Śmiejta się chłopcy, śmiejta, a tymczasem to całkiem niezła zabawa. Nie
lubicie nowych wyzwań? Ja bardzo lubię. Czytam sobie te przepisy z
linków Qry i kombinuję. Pewnie zrobię wcześniej niektóre z planowanych
dań próbnie, by sprawdzić smak i wygląd.
--
B.

20. Data: 2014-10-23 20:43:11

Od: ja <j...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.10.2014 o 18:34, bbjk pisze:

> Takie gołąbki to też dobry pomysł. Szczególnie jakieś malutkie, fikuśne.
> W ogóle chcę wykorzystać grzyby. Poszperam, co jeszcze.

Basiu kiedys w podobnych okolicznościach (wege bezglutenowe) podałam

"Sajgonki wegetariańskie" na szybko

czas pracy: 1/2 godz
bez glutenu, mleka, jaj, soi, skrobi pszennej
danie wegetarianskie

Składniki:

papier ryżowy
makaron ryżowy
mieszanka chińska mrożona (ja dałam tę z Biedronki)
kapusta pekińska
sos sojowy bezglutenowy (to jak ktoś lubi)
sól, pieprz, chili

Warzywa plus kapusta pekińska wrzuciłam do woka i krótko podsmażyłam.
Można na patelni. Powinny być chrupiące.
Lubię tę mieszankę, bo posiada fajnie pokrojone w cienkie paski warzywa
i grzybki.
W tym czasie ugotowałam makaron ryżowy (wcześniej go pokroiłam
nożyczkami na mniejsze kawałki)
i dodałam do warzyw. Krótko podsmażyłam, posoliłam, popieprzyłam można
dodać sos sojowy i ... farsz gotowy.

Papier ryżowy mocze chwilę w wodzie. Do tego celu używam patelni, którą
chyba każdy ma w domu a która nie nadaje się do smażenia.
Nalewam tam ciepłej wody i chwilę moczę papier.

Mokry papier wyciągam na deseczkę, nakładam niedużo farszu (jak będzie
za dużo to popękają) i zawijam jak krokiety (najpierw od dołu potem boki
i roluję)

Sajgonki można smażyć w głębokim tłuszczu, lub upiec. Ja upiekłam.

Do farszu można dodać mięso, ryby, owoce morza.. co kto lubi i na co ma
ochotę (to dla nie wege)

Lubię je za prostotę i szybkość przygotowania.

Podać można jako przystawkę na zimno (wtedy można je moczyć w sosie
sojowym) lub na ciepło do barszczu czerwonego, makaronu, ryżu.. co kto
lubi :)

Zastanów sie tez nad kaszą jaglaną. Jest bardzo zdrowa, odkwasza
organizm i wege ją lubią :)
Tylko nie kotleciki ani inne smazone. Po prostu kasza z warzywami ... a
jest ich naprawde duzo... cukinia, papryka, buraki, seler naciowy itd...

powodzenia,
pochwal sie co wymyslilas.. bedzie można wykorzystac w przyszłości :)

Ja w sobote mam podobna sytuacje: jedno wege, drugie nie wege... (bez
deseru na szczescie) i myślę o zupie ciecierzycy dla nie wege z mięsem,
dla wege bez :)

Muszki :-)
Zielone pomidory!
ratowanie kapusty