Ratunku, wegańska uczta

461. Data: 2014-11-12 21:29:25

Temat: Re: Ratunku, wegańska uczta
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 12 Nov 2014 20:00:44 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> gdzie nie mają wyboru? Ok. raz mi się zdarzyło kupić tuż przed
> zamknięciem sklepu. Ale w kazdym jaki znam w Warszawie jest normalny i
> ten chiński. W zyciu więcej nie kupię.

Ja nie dowierzam, jak zwykle - boję się, że jako "normalny" sami
"producenci" (od)sprzedają tanio kupiony chiński... Przeciętny kupujący nie
odróżni. Że nibyjak biały, to chiński? - bzdura, kolor o niczym nie
świadczy, tylko odróżnia odmiany. Dlatego w końcu zdecydowałam się, że sama
sobie wyhoduję. Może przesadzam z tym, ale już tyle jest tych przekrętów w
handlu...

> smaka mi robisz :)

Oj, bo i jest na co :-))

462. Data: 2014-11-12 21:45:05

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-12 20:11, masti pisze:

> zawsze mnie zastanawiało kto ten szajs kupuje?

Każdy, kto kupuje czosnek w torebkach, np. granulowany albo w płatkach.
Jeszcze nie spotkałam, żeby był tam pakowany inny niż chiński.

Ewa

463. Data: 2014-11-12 21:48:01

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-12 15:32, bbjk pisze:

> [...]
> Mieszamy przecedzone wywary z warzyw i z grzybów ze sobą, dodajemy
> zakwas, ziele angielskie, listek laurowy, doprowadzamy do wrzenia,
> lecz już nie gotujemy, bo straci kolor. Dodajemy odrobinę czerwonego
> wina wytrawnego, ponacinany ząbek lub dwa czosnku, ewentualnie łyżkę
> miodu lub odrobinę cukru, jeśli buraki nie nadały wystarczającej
> słodyczy.
> Zostawiamy barszcz na noc w lodówce lub w innym chłodnym miejscu, by
> nabrał właściwego smaku. Ma to być esencjonalne.
>
> Kwaśność regulujemy ilością zakwasu, nie dodajemy żadnych soków z

Dzięki! Okazuje się, że robię bardzo podobnie, tylko nigdy nie dodawałam
wina, za to często dokwaszałam cytryną albo octem winnym. Następnym
razem spróbuję bez, za to z winem.

Ewa

464. Data: 2014-11-13 07:52:17

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-12 21:48, FEniks pisze:

> Dzięki! Okazuje się, że robię bardzo podobnie, tylko nigdy nie dodawałam
> wina, za to często dokwaszałam cytryną albo octem winnym. Następnym
> razem spróbuję bez, za to z winem.

Myślę, że najważniejsze w nim są proporcje, esencjonalność no i smak
zakwasu.
--
B.

Muszki :-)