Zielone pomidory!

1. Data: 2014-10-22 01:00:49

Temat: Zielone pomidory!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wygrzebane gdzieś w necie - i na czasie :-)

Zielone pomidory - smażone (w słoikach, na zimę)

Składniki:
1 kg dużych zielonych pomidorów
1/2 szklanki oliwy
1/4 szklanki czarnych oliwek konserwowych
1 główka czosnku
2 ostre papryczki

Przygotowanie:
Oliwki osuszamy papierowym ręcznikiem
lub ściereczką, przekrawamy na połowy.
Czosnek obieramy a ząbki przekrawamy
wzdłuż na połowy. Paprykę rozkrawamy na
ćwiartki i czyścimy z pestek (kilka pestek
można zostawić). Na gorącą oliwę
wsypujemy czosnek, paprykę i oliwki,
podsmażamy do momentu kiedy czosnek
będzie miał lekko złoty kolor, wyjmujemy z oliwy i
odkładamy na bok. Pomidory pokrojone w
grube plastry (min. 1 cm - do 2 cm) wkładamy na
przygotowaną powyżej wrzącą oliwę i
smażymy z każdej strony (kilka minut
zależnie od wielkości plastrów. Na koniec
smażenia wkładamy czosnek oliwki i
paprykę, dopiero teraz solimy lekko (wcześniej wypłynęłoby za dużo soku,
teraz już odparował), wyłączamy.

Nakładamy do słoików i apertyzujemy,
(długość procesu apertyzacji zależy od wielkości
słoików - dla słoja 1/2 litra wynosi 30 minut).

Przechowywać w chłodnym miejscu.

Doskonały dodatek do pieczonych mięs.

Robiłam w zeszłym roku - rzeczywiście doskonałe!

2. Data: 2014-10-22 01:03:30

Temat: Re: Zielone pomidory!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 22 Oct 2014 01:00:49 +0200, XL napisał(a):

> Robiłam w zeszłym roku - rzeczywiście doskonałe!

...i pięknie wyglądają w słojach i zaiste ciekawie. Zrobię znów. Może tym
razem nie zapomnę o zdjęciach...

3. Data: 2014-10-22 17:52:50

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 22 Oct 2014 01:00:49 +0200, XL wrote:

> Wygrzebane gdzieś w necie - i na czasie :-)
>

> Zielone pomidory - smażone (w słoikach, na zimę)

A zielone pomidory to to samo co niedojrzałe (proszę wybaczyć moją
ignorancję), czy to taka odmiana. Bo gdzieś czytałem, że zielone (w
sensie - niedojrzałe) pomidory zawierają jakąś toksynę i nie powinno się
ich jeść. Nie wiem ile w tym prawdy.

4. Data: 2014-10-22 18:29:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 22 Oct 2014 15:52:50 GMT, tomjas napisał(a):

> [...]
> ignorancję), czy to taka odmiana. Bo gdzieś czytałem, że zielone (w
> sensie - niedojrzałe) pomidory zawierają jakąś toksynę i nie powinno się

Tak, chodzi o niedojrzałe. Toksynę zawierają te, które są zielone i twarde
zupełnie, a tu można wykorzystać te, które już nieco pobladły, ale jeszcze
są twarde jak pociski, choć jeszcze daleko im do żółknięcia :-)
Poza tym bez przesady z toksyną, ileż w końcu tego zjemy, to taka atrakcja
raczej, nie żeby się tym zaraz objadać, w każdym razie. Co innego kiedy
ktoś ma pełną piwnicę kiełkujących ziemniaków i je je permanentnie... Moja
mama robiła zawsze na zimę sałatkę z zielonych pomidorów, sałatka nikomu
nie zaszkodziła, a np ojciec ją jadł bardzo często, bo uwielbiał jako
dodatek do drugiego dania.

5. Data: 2014-10-22 18:46:30

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomjas" napisał w wiadomości grup
net...

> [...]
ignorancję), czy to taka odmiana. Bo gdzieś czytałem, że zielone (w
sensie - niedojrzałe) pomidory zawierają jakąś toksynę i nie powinno się

*************************
Ja np. pomidorów czerwonych ale zielonych w żadnej postaci do pyska nie
wezmę, ale dojrzałe zielone to i owszem. Moja koleżanka w nasiona różności
pomidorowych zaopatruje się tutaj (na ten przykład prawdziwe zielone
pomidory)
http://www.pomidorlandia.pl/nasiona/pomidory.html?ko
lor_owocow=141
Ona nie narzeka, a my? No cóż, ile można wypić pod przeróżniste pomidory?
pozdrawiam
Stefan
Adio pomidory...

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

6. Data: 2014-10-22 19:22:45

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 22 Oct 2014 18:46:30 +0200, Stefan napisał(a):

> Ja np. pomidorów czerwonych ale zielonych w żadnej postaci do pyska nie
> wezmę, ale dojrzałe zielone to i owszem.

Akurat TEN przetwór nie może być robiony z dojrzałych, bo będzie breja, a
potrawa ta ma zachować wszystkie kształty surowców, oprócz smaku to jest
jej cały urok, że kolory i postać każdego ze składników są osobno widoczne
:-)

> Moja koleżanka w nasiona różności
> pomidorowych zaopatruje się tutaj (na ten przykład prawdziwe zielone
> [...]

Znam i lubię te pomidory, też je uprawiam, ale w nasiona (także papryki)
zaopatruję się w www.tomatogrowers.com - pakowane po 20 lub 30 sztuk,
zależy od odmiany, nie po 10.
Nasiona pomidorow są dobre kilka lat, więc kupuję w USA i mam na kilka lat.
Z krajowymi sprzedawcami zagranicznych nasion bywało już różnie,
podejrzewam ze stare nasiona mieszają z nowymi - zdarzało się, że wcale nie
kiełkowały albo np tylko 3 sztuki na 10 kiełkowało. Dlatego już nie
ryzykuję, nie mogę sobie pozwolić na niepowodzenie w kiełkowaniu, bo takie
nespodzianki" opóźniają siew i w zw, z tym cały łańcuch prowadzący do
uzyskania owoców - a ja nie ogrzewam tunelu, więc nic mi po pomidorach,
które zaowocują późno.
Czasem wysyłamy łączone zamówienia ze znajomymi, to i koszt wysyłki
dodatkowo się zmniejsza, choć i tak nie jest duży - przy np 10
opakowaniach. I zawsze jakis nasionka gratis dostaję, zawsze jakieś fajne
odmiany. W tym roku zauroczyły mnie te dwie odmiany:
http://www.tomatogrowers.com/SOLID-GOLD-F-HYBRID/pro
ductinfo/5177/
http://www.tomatogrowers.com/SPRITE/productinfo/5025
/
Przesłodkie! Przewspaniałe! Nie mam(y) ochoty już na inne po prostu,
objadamy się nimi do tej pory, bo w dodatku są plenne, wytrzymałe na
chłody, suszę, brak światła, no i ZERO zarazy! Po prostu dwa cuda, przy
których pozostanę na zawsze :-)

7. Data: 2014-10-22 19:26:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 22 Oct 2014 19:22:45 +0200, XL napisał(a):

> [...]
> objadamy się nimi do tej pory, bo w dodatku są plenne, wytrzymałe na
> chłody, suszę, brak światła, no i ZERO zarazy! Po prostu dwa cuda, przy

Tzn te czerwone to akurat już od kilku lat mnie "uroczą", do nich dodałam
te żółte w tym roku :-)

8. Data: 2014-10-22 21:26:18

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

A mi się marzą pomidory nie słodkie właśnie, a pomidorowo - kwaskowe, a wszyscy teraz
gustują w słodkich...

Ania

9. Data: 2014-10-22 21:31:07

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 22 października 2014 17:52:51 UTC+2 użytkownik tomjas napisał:

> Bo gdzieś czytałem, że zielone (w sensie - niedojrzałe) pomidory zawierają jakąś
toksynę i nie powinno się ich jeść. Nie wiem ile w tym prawdy.

Nieprzetworzone obróbką termiczną - zawierają, i owszem. Podobnie jak ziemniaki.

Sałatka z zielonych pomidorów /ze słoika/, marmolada albo zielone smażone pomidory -
to jadłam, jadam i nic mi nie jest.

Ania

10. Data: 2014-10-22 21:45:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 22 Oct 2014 12:26:18 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> A mi się marzą pomidory nie słodkie właśnie, a pomidorowo - kwaskowe, a wszyscy
teraz gustują w słodkich...

One nie są TYLKO słodkie - nie są pozbawione kwasu, mają jednak świetny
balans zdecydowanie w stronę słodyczy, nie no, to trzeba spróbować. Są
absolutnie bezkonkurencyjne, je się je jak winogrona, nie można skończyć
:-)

ratowanie kapusty
Dla Stokrotki gratulacje
Ziemniaczki moje kochane :-)