Ziemniaczki moje kochane :-)

1. Data: 2014-10-17 14:02:15

Temat: Ziemniaczki moje kochane :-)
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ziemniaki pomogą... schudnąć?
17-10-2014 10:13

Badania opublikowane w Journal of The American College of Nurition
pokazują, że ludzie mogą jeść ziemniaki i nadal chudnąć. Badanie jest
wynikiem współpracy między University of California w Davis i Illinois
Institute of Technology.

W tym badaniu zespół naukowców dążył do lepszego zrozumienia roli redukcji
kalorii i indeksu glikemicznego w utracie wagi, gdy ziemniaki są zawarte w
diecie.

- Niektórzy kwestionowali rolę ziemniaków w schemacie odchudzania, ponieważ
te warzywa są oznaczone wysokim indeksem glikemicznym - wyjaśnia dr Britt
Burton-Freeman, główny badacz. - Jednak wyniki tego badania potwierdzają
to, co pracownicy służby zdrowia i eksperci żywienia mówili od lat: nie
chodzi o wyeliminowanie pewnych grup żywności, a raczej zmniejszenie ilości
kalorii płynących z tych żywności - dodał.

Łącznie dziewięćdziesiąt kobiet i mężczyzn z nadwagą zostało losowo
przydzielonych do jednej z trzech grup: zmniejszonej kaloryczności,
wysokiego IG i niskiego IG. W sumie trzecia grupa, była raczej grupą
kontrolną, która specjalnych zaleceń nie otrzymała. Reszta uczestników,
miała wytyczne, które wymagały od uczestników, aby spożywali co najmniej
5-7 porcji ziemniaków tygodniowo. Do tego otrzymali również specjalnie
przygotowaną rozpiskę ze zdrowymi zachowaniami. Pod koniec 12-tygodniowego
okresu badań, badacze stwierdzili, że wszystkie trzy grupy straciły na
wadze i nie było znaczącej różnicy ubytku pomiędzy trzema grupami.

- Nie ma dowodów na to, że ziemniaki wdrażane do zdrowej diety mogą
przyczynić się do zwiększenia masy ciała. W rzeczywistości widzimy, że mogą
być częścią programu odchudzania - powiedział Burton-Freeman.

Wyniki badań to dobre wieści dla miłośników ziemniaków i producentów,
którzy pragną satysfakcji płynącej ze zdrowych posiłków. Jeden ziemniak
średniej wielkości zawiera tylko 110 kalorii na porcje, oferuje to więcej
potasu (620g) niż zawiera banan. Ziemniaki dostarczają również połowę
dziennej wartości witaminy C (45 procent), a nie zawierają tłuszczu, sodu
czy cholesterolu.""

2. Data: 2014-10-17 14:33:07

Temat: Re: Ziemniaczki moje kochane :-)
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Oct 2014 14:02:15 +0200, XL napisał(a):

> "Ziemniaki pomogą... schudnąć?

Oczywiście, że pomogą, to zadne odkrycie - wystarczy wiedzieć, jak chudzi
byli chłopi na niegdysiejszej biednej wsi, kiedy podstawą wyżywienia
stanowiły własnie ziemniaki, jadane przez biedotę same, w porywach z
mlekiem (białko).
Czyli tuczą nie same ziemniaki jako takie, ale w towarzystwie DODATKÓW w
postaci tłuszczu.

3. Data: 2014-10-17 15:21:56

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 17.10.2014 um 14:33 schrieb XL:

> [...]
> mlekiem (białko).
> Czyli tuczą nie same ziemniaki jako takie, ale w towarzystwie DODATKÓW w

W Polsce to dopiero w 18 i 19 wieku się ziemniaki rozpowszechniły.
Wcześniej to raczej chleb, kaszę, brukiew, kapustę i podobne rzeczy
jadano. Ale reszta pasuje.

Waldek

4. Data: 2014-10-17 15:56:49

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Waldemar napisał:

> W Polsce to dopiero w 18 i 19 wieku się ziemniaki rozpowszechniły.
> Wcześniej to raczej chleb, kaszę, brukiew, kapustę i podobne rzeczy
> jadano.

Z tym że kapustę i podobne, to dopiero gdzieś tak od XVI-XVII wieku.

> Ale reszta pasuje.

Jak każda oczywista oczywistość i prawda powszechnie znana.

Jarek

--
Z ostatniej chwili: królowa Bona nadal nie żyje.

5. Data: 2014-10-17 16:26:10

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Oct 2014 15:21:56 +0200, Waldemar napisał(a):

> W Polsce to dopiero w 18 i 19 wieku się ziemniaki rozpowszechniły.

Niewątpliwie 200 lat wystarczyło, aby wysnuć wnioski.

> Wcześniej to raczej chleb, kaszę, brukiew, kapustę

Kapusta akurat też niekoniecznie od zarania dziejów, bo dopiero z Boną do
Polski przywędrowała. Ale nie o terminy wszak tu chodzi, tylko o zasadę
żywienia.

> i podobne rzeczy
> jadano. Ale reszta pasuje.

Owszem. Dlatego odchudzając się - można jeść ziemniaki w dowolnej ilości.
Byle same :-))

6. Data: 2014-10-17 16:49:56

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 17.10.2014 um 16:26 schrieb XL:

> [...]
>
> Kapusta akurat też niekoniecznie od zarania dziejów, bo dopiero z Boną do
> Polski przywędrowała. Ale nie o terminy wszak tu chodzi, tylko o zasadę

No ale 200 lat wcześniej od pyrów.

> Owszem. Dlatego odchudzając się - można jeść ziemniaki w dowolnej ilości.
> Byle same :-))

Podobnie z piwem. Można pić ile wlezie (oczywiście bezalkoholowe) i się
nie będzie tyć. I jest zdrowe. Tylko piwo napędza apetyt.

Waldek

7. Data: 2014-10-17 17:08:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Oct 2014 16:49:56 +0200, Waldemar napisał(a):

> No ale 200 lat wcześniej od pyrów.

Nie chodzi tu o terminy, lecz o stwierdzenie faktu.

> Podobnie z piwem. Można pić ile wlezie (oczywiście bezalkoholowe) i się
> nie będzie tyć.

Będzie - piwo (alkoholowe - bo tylko takie zasluguje na miano piwa) jest
BARDZO kaloryczne, bo ma dużo alkoholu i węglowodanów, także białek (z
drożdży).

> I jest zdrowe.

Działa moczopednie i ma sporo mikroelementów i innych pomocnych substancji
oraz węglowodanów, w tym błonnika - jak na napój.

> Tylko piwo napędza apetyt.

Nie tak po prostu. Piwosze mają zwiększony apetyt tylko i wyłącznie
dlatego, że pijąc duże ilości piwa trwale rozciągają swoje żołądki, no a
taki wielki żołądek przy zwykłej porcji jedzenia nie wysyła sygnału do
mózgu, że jest pełny - bo jest pusty. Trzeba zatem o wiele więcej do niego
wrzucić, żeby ten sygnał był wysłany i żeby mózg mógł zarejestrować sytość
organizmu.Ale wtedy jest już za późno - i człowiek zjadł już za dużo i
tyje. Tak to działa.

8. Data: 2014-10-17 18:46:31

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-10-17 14:02, obywatel XL uprzejmie donosi:
> [...]
> pokazują, że ludzie mogą jeść ziemniaki i nadal chudnąć. Badanie jest
> wynikiem współpracy między University of California w Davis i Illinois

Dobrze, że są ci amerykańscy naukowcy. Bo jakby ich nie było, ludzie by
nie wiedzieli, że można coś jeść.

> [...]
> potasu (620g) niż zawiera banan. Ziemniaki dostarczają również połowę
> dziennej wartości witaminy C (45 procent), a nie zawierają tłuszczu, sodu

Jeden ziemniak nie tuczy. Jednak trudno to samo stwierdzić o jednym
kilogramie ziemniaków. A zwłaszcza smażonych.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

9. Data: 2014-10-17 18:51:22

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Oct 2014 18:46:31 +0200, Qrczak napisał(a):

> [...]
> nie wiedzieli, że można coś jeść.

> Jeden ziemniak nie tuczy. Jednak trudno to samo stwierdzić o jednym

Ależ można - jeśli (z)jesz tylko to i nic więcej. Przeczytaj dokladniej, co
oprócz tego było tu pisane.

> A zwłaszcza smażonych.

Pisałam, że bez tłuszczu.

10. Data: 2014-10-17 20:01:53

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-10-17 18:51, obywatel XL uprzejmie donosi:

> Ależ można - jeśli (z)jesz tylko to i nic więcej. Przeczytaj dokladniej, co
> oprócz tego było tu pisane.

Każda potrawa, przyprawa, składnik - jedzone z umiarem nie tworzą nadmiarów.
Nie tylko suchy ziemniak.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

Trochę historii
Proponuję trochę zwolnić..
No to coś z moich rejonów...
Re: Sterylna kuchnia Ikselki