Ratunku, wegańska uczta

91. Data: 2014-10-24 13:28:35

Temat: Re: Ratunku, wegańska uczta
Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-24 13:08, Trybun pisze:

> "Wegańska", "weganin" kogo masz na myśli - mieszkańca układu Wegi? Nie
> prościej po polsku - będzie u mnie na obiedzie jarosz?

Jarosz jada jajka, ser, miód, masło, a weganin nie. Przynajmniej ten mój
znajomy.

> A dla jarosza czy wegetarianina na główne danie możesz kupić w sklepie,
> coś gotowego, np.schabowe z soi. Jednorazowe podanie tego nie powinno mu
> zaszkodzić.

Pisałam wcześniej, ze chcę zrobić coś dobrego, domowego. Zwykłych, choć
uroczystych i nawet wystawnych kolacji, czy obiadów nie konsultuję z
Wami, bo mam w tym wprawę, a w takim menu nie.
Myślę, że nikomu nie byłoby miło, gdyby przyjechał do kogoś z daleka
(albo i z bliska) na umówioną kolację i miał podane jakieś kupione
kotlety, obojętne, czy z soi, czy schabowe.
A ja jako gospodyni czułabym się koszmarnie, nie robię tak po prostu.

--
B.

92. Data: 2014-10-24 13:34:08

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> Zupa spora to może na inną okazję, zafiksowałam się chyba na burakowym
> kremie, z powodów wizualnych.

Przyznam, że mam odmienne podejście do buractwa. Taki krem do mnie nie
przemawia. Wizualnie również. Barszcz lubię czysty i przejrzysty, może
być kiszony. Całkiem wegański przy tym. Różne pierożki też w większości
mogą być wegańskie. I do popijania słonych wypieków taki barszcz też jak
znalazł.

> A co powiesz o francuskim bez jajek, z tłuszczem z kokosa zamiast masła?
> A w koszulkach z niego brzoskwinie?

Tyle powiem, że ci moi, to by wszystko owinęli w ciasto francuskie
i zjedli. Na przykład jabłka z cynamonem. Małe kawałki, na niewielki
kwadracik ciasta położone, zawinięte "w chusteczkę" i upieczone jako
małe ciasteczko. Tak samo z brzoskwiną można. Albo z gruszką i goździkiem.
Może nawet z melonem. Nie ogranicza się to wszystko do słodkości. W ten
sposób (lub innokształtny) można potraktować nadzienia grzybne, soczewicze,
cebulowe czy inne słone. I już jest pasztecik do barszczu.

--
Jarek

93. Data: 2014-10-24 13:40:07

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jaki savoir vivre obowiązuje przy jedzeniu foki u Eskimosów? :)

Ludzie Inuit foki łapią w zasadzie tylko dla turystów, większość ludzi Inuit
to alkoholicy upijający się najtańszym alkoholem i czekającym na zasiłek z
opieki społecznej. Przykre, burzy wizerunek Eskimosa płynącego kajakiem
przez lodowatą wodę lub wystającego nad przeręblą z łukiem albo włócznią.
Parę lat temu widziałem ich w północnej Kanadzie, od tego czasu tylko jest
gorzej...
pozdr
Stefan

94. Data: 2014-10-24 13:43:39

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> być kiszony. Całkiem wegański przy tym. Różne pierożki też w większości
> mogą być wegańskie. I do popijania słonych wypieków taki barszcz też jak

Myślałam wcześniej o czystym barszczu, tym bardziej, że dobry kiszę. Z z
pasztecikami z prawdziwkami. Robiłam to mnóstwo razy, więc jest pewniak,
zawsze smakuje. Tylko ciasto by trzeba zmodyfikować na bezjajkowe. Kiedy
zobaczyłam ten krem buraczany, to pomyślałam, że może lepszy, zabawniej
wygląda. Ale widziałam go tylko na obrazku, nie robiłam nigdy. Więc już
nie wiem, czy lepsza niezawodna i przewidywalna rutyna, czy niespodzianka?

> [...]
> sposób (lub innokształtny) można potraktować nadzienia grzybne, soczewicze,
> cebulowe czy inne słone. I już jest pasztecik do barszczu.

Ja też wiele razy robiłam jabłka w koszulkach, głównie z kruchego, z fr.
też się zdarzało (dużo roboty). Świetne i szybkie jest ciasto piwne
Kruszyny i do słodkich nadzianek, i do wytrawnych, i jako paluszki z
kminkiem, czy czarnuszką. Ale w tym wszystkim jest masło, olej kokosowy
wydaje mi się niezłym zastępcą do słodkich.
--
B.

95. Data: 2014-10-24 13:54:20

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Oct 2014 13:40:07 +0200, Stefan napisał(a):

> Parę lat temu widziałem ich w północnej Kanadzie, od tego czasu tylko jest
> gorzej...

Są też na Grenlandii. I w Polsce :-)))

96. Data: 2014-10-24 14:00:18

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://forum.mlingua.pl/showthread.php?t=26597

97. Data: 2014-10-24 14:02:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

98. Data: 2014-10-24 14:26:09

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-23 22:49, Qrczak pisze:

> Dla niektórych i nie takie wyzwanie przerasta ich możliwości.
> BTW co o weganach wie przeciętna blondynka:
> http://player.pl/programy-online/ugotowani-odcinki,1
33/odcinek-31,S07E31,33579.html

Od razu tam przeciętna! Nieprzeciętna!
Ale pan wegetarianin sam nie wyglądał na wyluzowanego, chociaż blondynce
na stronie zarzucał zestresowanie.

> Jakby Ci się chciało, polecam Szczecin w całości.

Odkąd zmienili formułę programu, to nie oglądam. To, co kiedyś zawierało
się w godzinie, teraz trzeba śledzić przez tydzień. Nie potrafię być aż
tak wytrwała.

Ewa

99. Data: 2014-10-24 14:26:59

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-24 13:08, XL pisze:

> Pier...papier.

Nadałabyś się jednak na wegańską zupę.

Ewa

100. Data: 2014-10-24 14:28:32

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-24 13:43, bbjk pisze:
> Kiedy zobaczyłam ten krem buraczany, to pomyślałam, że może lepszy,
> zabawniej wygląda.

A dokładnie to który tak się spodobał?

Ewa

Muszki :-)