Najpyszniejsza drozdzowa i naprawde najdelikatniejszy sernik

1. Data: 2002-12-23 09:49:08

Temat: Najpyszniejsza drozdzowa i naprawde najdelikatniejszy sernik
Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani. Wreszcie udalo mi sie wyciagnac chroniony tajemnica przepis na
CIASTO DROZDZOWE (moze byc jako baza do makowca,ale lepsza sama-z kruszonka)
Pani Janasowej z Więcławic. Tym przepisem wygrala konkurs na ciasto
dozynkowe, a naleza Jej sie duzo wieksze laury!! Ale do dziela:

DROZDZOWKA Z WIECLAWIC Pani Janasowej
Skladniki:
Ciasto:
70 dag maki tortowej (+ 5 lyzek)
5 jajek ( 3 cale ; 2 zoltka)
8 dag drozdzy
1 szklanka mleka
15 dag cukru
1 cukier waniliowy
10 dag oleju
1/2 lyzeczki soli
1 zapacz pomaranczowy
Kruszonka:
1/4 kostki margaryny
3 lyzki cukru pudru
4 lyzki maki tortowej
1 cukier waniliowy

Cukier, mleko, drozdze i maka (5 lyzek) rozmieszac i odstawic do
wyrosniecia. Gdy zaczyn wyrosnie, dodac reszte skladnikow i wyrabiac reka 30
minut. Odstawic do wyrosniecia. Gdy potroi objetosc wylozyc na wysmarowana
forme, odstawic do wyrosniecia na 15 minut, posypac kruszonka. Piec 30-35
minut w 180`C (sprawdzac patyczkiem).

A teraz Sernik Mojej Mamy, ktory delikatnoscia smaku zachwyci kazdego,a tym
na diecie wyjdzie nawet na mleku 0% - wiem, bo Mama dla mnie robi w takiej
wersji.:))

SERNIK
Skladniki:
MASA SEROWA:
1 kg sera (mielony lub zmielic)
1 litr mleka ( 0%;2% albo 3,2% - wg. uznania / diety)
2 budynie waniliowe
4 jaja
1 1/2 szklanki cukru pudru
ewent. skorka pomaranczowe lub rodzynki ( nie za duzo, bo mimo posypania
maka opadna na dno)
CIASTO:
1 margaryna
1 cukier waniliowy
1/2 lyzeczki proszku do pieczenia
maki ile zabierze - ma byc dosc twarde

Ciasto lekko wyrobic i wylepic nim blaszke. Mase serowa (czyli wszystkie
skladniki BEZ BIALEK) zmiksowac. Dodac ubita piane. Nie przejmujac sie, ze
calosc jest konsystencji slodkiej smietany wylac na surowe ciasto. Piec
1-1,5 godziny w temp. 180`C.
Ciasto jest najlepsze gdy jest wylane na wysokosc 6-7cm. Polukrowac albo
polac polewa czekoladowa.

Smacznego

Ita

1. Data: 2002-12-23 09:52:06

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zuczek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> 1 litr mleka ( 0%;2% albo 3,2% - wg. uznania / diety)
> 2 budynie waniliowe

Czy budynie mają być na 1/2litra czy 3/4?
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2002-12-23 10:17:13

Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy budynie mają być na 1/2litra czy 3/4?
> Pozdr. - Gośka (Lublin)

Ja daje Dr.Oetker na 0,5 l - tu oczywiscie chodzi o "sam proszek"
Pozdr. Ita

1. Data: 2002-12-23 22:49:58

Temat: Re: Najpyszniejsza drozdzowa
Od: "Przyklejka" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zuczek" <z...@p...onet.pl> napisał
> DROZDZOWKA Z WIECLAWIC Pani Janasowej
> Skladniki:
> Ciasto:
> 70 dag maki tortowej (+ 5 lyzek)
> 5 jajek ( 3 cale ; 2 zoltka)
> 8 dag drozdzy
> 1 szklanka mleka
> 15 dag cukru
> 1 cukier waniliowy
> 10 dag oleju
> 1/2 lyzeczki soli
> 1 zapacz pomaranczowy

Zrobiłam to ciasto drożdżowe i dziwie się , że aż tak mi wyrosło ;-)).
Zawsze miałam problemy z drożdżowymi ciastami.
Juz myślałam, że drożdże kiepskie i , że za mało dałam do ciasta
(wrzuciłam 5 dag , akurat tyle miałam) ,bo mało mi wyrosło przed
pieczeniem. A tu taki efekt. Już minęło od pieczenia 2 godziny i
ciasto nie zmieniło swoich kształtów :-))
Zobaczymy jakie jest w smaku, ale dopiero jutro , bo
dzisiaj po próbowaniu różnych pyszności nie mam juz na nic ochoty.

Pozdrawiam świątecznie
Kasia

Ps. moje zmiany:
oleju dałam 5 Łyżek ( bo nie wiedziałm ile to 10 dag)
cukru niepełną szklanke ( duraleksową)
jajka 3 szt ( w tym 2 z podwójnymi żółtkami)
5 dag drożdży
dodałam rodzynki
i piekłam 40 minut

1. Data: 2002-12-24 08:53:39

Od: "Przyklejka" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdaje relacje smakowe drożdżowego ciasta.
Bardzo smaczne, dużo kruszonki ( którą mój synek wyjada),
polecam również to ciasto wszystkim.

Sernik nie chciał się upiec ( 2 godz. w piecu) i w rezultacie
mi opadł ( może wina sera, bo przepis sprawdzony),
ale drożdżowe w całości udane :-))

Pozdrawiam świątecznie
Kasia

1. Data: 2002-12-24 08:59:33

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pani Janasowej z Więcławic. Tym przepisem wygrala konkurs na ciasto
> dozynkowe, a naleza Jej sie duzo wieksze laury!! Ale do dziela:

Witam Wigilijnie!

Jeszcze nigdy nie pieklam drozdzowki, bo szczerze mowiac nie przepadam, ale moj
maz lubi i chetnie mu cos takiego upieke w przyszlym roku :). Jako ze jestem
drozdzowkowym laikiem pragne zapytac, czy mozna dac na wierzch owoce (sliwki
lub wisnie mrozone) czy wowczas rowniez tak pieknie wyrosnie, czy tez trzeba
przepis zmodyfikowac?

Pozdrawiam i zycze cudownych Swiat!

AniaR

barszcz czerwony
Ryba w sosie
piersi z kurczaka z migdalami
Zupa z Glow karpia
z notatnika kuchcika:pieczen a la grand veneur i co z tego wyniklo