Naprawa gwarancyjna za pieniądze ?

1. Data: 2004-10-16 21:31:46

Temat: Naprawa gwarancyjna za pieniądze ?
Od: Pawel Sawka <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Zakupiłem pralkę, po włączeniu pociekła z niej woda.
Zawiadomiony autoryzowany serwisant stwierdził, że w pralce brakuje
obejmy do uszczelki, co nie może być naprawione w ramach gwarancji.
Oprócz kosztu tej obejmy zostałem obarczony kosztem dojazdu do mojego
domu, łącznie około 60zł. Jestem oburzony takim potraktowaniem mnie bo
jeśli kupuję towar w sklepie, to oczekuję, że ma on wszystkie części i
jest w pełni sprawny - a jeśli nie jest, to w ramach gwarancji wszelkie
usterki mają być bezpłatnie usunięte. Co sądzicie o tej sprawie, czy
spotkaliście się z takimi sytuacjami? Pozdrawiam - i mam nadzieję, że
odzyskam moją kasę ;-)

--
* Paweł Sawka sawka at tu.koszalin.pl RLU#79732 *
* while [ -s ~/kawa ]; do łyk ~/kawa; sleep 60; done *

1. Data: 2004-10-17 19:09:37

Temat: Re: Naprawa gwarancyjna za pieniądze ?
Od: "topjes" <n...@d...rady> szukaj wiadomości tego autora

"Pawel Sawka" <b...@i...pl> wrote in message
> [...]
> usterki mają być bezpłatnie usunięte. Co sądzicie o tej sprawie, czy
> spotkaliście się z takimi sytuacjami? Pozdrawiam - i mam nadzieję, że

http://prawo.hoga.pl/poradnik/nowa_ustawa_o_sprzedaz
y_konsumenckiej.asp

Tu masz wszystko czego potrzebujesz. Uderzaj do SPRZEDAWCY, nie serwisu.

pzdr
topjes

1. Data: 2004-10-17 19:30:41

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ten serwis załatwił Ciebie jak małego chłopca ;o)
Wysmaruj do szefa serwisu centralnego odpowiedni opierdol.
A tak swoją drogą to co to za marka?

1. Data: 2004-10-17 23:43:44

Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obejmy do uszczelki, co nie może być naprawione w ramach gwarancji.
[ -s ~/kawa ]; do łyk ~/kawa; sleep 60; done *

Jeśli masz pokwitowanie zapłaty to idx z tym do kierownika serwisu.

1. Data: 2004-10-18 06:12:04

Od: Pawel Sawka <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

topjes <n...@d...rady> napisał:

> [...]
y_konsumenckiej.asp

> Tu masz wszystko czego potrzebujesz. Uderzaj do SPRZEDAWCY, nie serwisu.

Czyli jak mi się wydaje kolejność jest taka, że muszę zapłacić
serwisantowi, a potem domagać się zwrotu tych kosztów od sprzedawcy,
tak? To by było chyba najprostrze.

1. Data: 2004-10-18 06:13:45

Od: Pawel Sawka <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

zayzayer <z...@g...pl> napisał:
> Ten serwis załatwił Ciebie jak małego chłopca ;o)
> Wysmaruj do szefa serwisu centralnego odpowiedni opierdol.
> A tak swoją drogą to co to za marka?

Nie załatwił, bo jeszcze nie poddałem się :) A marka sądzę że dobra, ale
nie chcę jej podawać póki sprawy jeszcze nie zakończyłem - szansę trzeba
dać :)

1. Data: 2004-10-18 06:14:57

Temat: Re: Naprawa gwarancyjna za pieni?dze ?
Od: Pawel Sawka <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

UlaPod <u...@u...pl.invalid> napisał:

> Je?li masz pokwitowanie zap?aty to idx z tym do kierownika serwisu.

Jasne że mam paragon - bez tego gwarancja nie ważna, ale po co mam z
tym iść do kierownika serwisu?

1. Data: 2004-10-18 06:32:00

Od: "Jaroslaw Borelowski" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to za marka?

pozdrawiam
-jbo

1. Data: 2004-10-18 10:38:37

Od: "topjes" <n...@d...rady> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli jak mi się wydaje kolejność jest taka, że muszę zapłacić
> serwisantowi, a potem domagać się zwrotu tych kosztów od sprzedawcy,
> tak? To by było chyba najprostrze.

Nie. Sprzedawca to sprzedawca - i tu obowiązuje ustawa o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej. A Gwarant to gwarant - tu obowiązuje
gwarancja. I to sa dwa zupełnie odrębne akty.

Zawsze warto reklamować towar u sprzedawcy - zawsze PISEMNIE z kopią
potwierdzoną podpisem. I wtedy dziwnie nagle wszyscy się sprężają i im
zależy ;)

Co do Twojego przypadku - jeśli nie udowodnisz w procesie gwarancyjnym, że
jest to wada sprzętu to chyba będziesz musiał ponieść te koszty. Ale nie
znam się na gwarancjach - bo z nich nie korzystam. W przypadku sprzedawcy
masz dużo więcej możliwości i jesteś na lepszej pozycji.

pzdr
topjes

1. Data: 2004-10-18 10:45:51

Od: Pawel Sawka <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

topjes <n...@d...rady> napisał:
> [...]
>
> Zawsze warto reklamować towar u sprzedawcy - zawsze PISEMNIE z kopią
> potwierdzoną podpisem. I wtedy dziwnie nagle wszyscy się sprężają i im

Sprawa z reklamacją u sprzedawcy jest skomplikowana, ponieważ pralkę
kupiłem w sklepie wysyłkowym przez Internet, dzieli nas w realu
kilkaset kilometrów. Jak znam życie koszt dostarczenia towaru do
sprzedawcy przekroczyłby owe kilkadziesiąt złotych, nie mówiąc o
zmarnowanym czasie...

> [...]
> znam się na gwarancjach - bo z nich nie korzystam. W przypadku sprzedawcy
> masz dużo więcej możliwości i jesteś na lepszej pozycji.

j/w - może i jestem na lepszej pozycji, ale jest ona zdecydowanie
dalsza niż do serwisu :D . Pozdrawiam

--
* Paweł Sawka sawka at tu.koszalin.pl RLU#79732 *
* while [ -s ~/kawa ]; do łyk ~/kawa; sleep 60; done *

Kuchnie elektryczne do zab. 50 cm?
Miska wiszaca
Lustro
Odpowietrzenie grzejnika