Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
.pl!news.task.gda.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl
!news.tpi.pl!not-for-mail
From: Pawel Sawka <b...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Naprawa gwarancyjna za pieniądze ?
Date: Mon, 18 Oct 2004 10:45:51 +0000 (UTC)
Organization: -
Lines: 38
Message-ID: <cl06sv$6mb$1@elfik.one.pl>
References: <cks402$p94$1@elfik.one.pl> <ckug1o$jcl$1@inews.gazeta.pl>
<ckvmrk$505$1@elfik.one.pl> <cl06fg$pc5$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: pe200.tomaszow.sdi.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1098096638 13473 212.160.35.200 (18 Oct 2004 10:50:38
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Oct 2004 10:50:38 +0000 (UTC)
User-Agent: tin/1.7.4-20040225 ("Benbecula") (UNIX) (Linux/2.4.20 (i586))
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.dom:47233
Ukryj nagłówki
topjes <n...@d...rady> napisał:
> "Pawel Sawka" <b...@i...pl> wrote in message
> news:ckvmrk$505$1@elfik.one.pl...
>> Czyli jak mi się wydaje kolejność jest taka, że muszę zapłacić
>> serwisantowi, a potem domagać się zwrotu tych kosztów od sprzedawcy,
>> tak? To by było chyba najprostrze.
>
> Nie. Sprzedawca to sprzedawca - i tu obowiązuje ustawa o szczególnych
> warunkach sprzedaży konsumenckiej. A Gwarant to gwarant - tu obowiązuje
> gwarancja. I to sa dwa zupełnie odrębne akty.
>
> Zawsze warto reklamować towar u sprzedawcy - zawsze PISEMNIE z kopią
> potwierdzoną podpisem. I wtedy dziwnie nagle wszyscy się sprężają i im
> zależy ;)
Sprawa z reklamacją u sprzedawcy jest skomplikowana, ponieważ pralkę
kupiłem w sklepie wysyłkowym przez Internet, dzieli nas w realu
kilkaset kilometrów. Jak znam życie koszt dostarczenia towaru do
sprzedawcy przekroczyłby owe kilkadziesiąt złotych, nie mówiąc o
zmarnowanym czasie...
>
> Co do Twojego przypadku - jeśli nie udowodnisz w procesie gwarancyjnym, że
> jest to wada sprzętu to chyba będziesz musiał ponieść te koszty. Ale nie
> znam się na gwarancjach - bo z nich nie korzystam. W przypadku sprzedawcy
> masz dużo więcej możliwości i jesteś na lepszej pozycji.
>
> pzdr
> topjes
>
j/w - może i jestem na lepszej pozycji, ale jest ona zdecydowanie
dalsza niż do serwisu :D . Pozdrawiam
--
* Paweł Sawka sawka at tu.koszalin.pl RLU#79732 *
* while [ -s ~/kawa ]; do łyk ~/kawa; sleep 60; done *
|