« poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2004-10-16 21:31:46
Temat: Naprawa gwarancyjna za pieniądze ?Witam :)
Zakupiłem pralkę, po włączeniu pociekła z niej woda.
Zawiadomiony autoryzowany serwisant stwierdził, że w pralce brakuje
obejmy do uszczelki, co nie może być naprawione w ramach gwarancji.
Oprócz kosztu tej obejmy zostałem obarczony kosztem dojazdu do mojego
domu, łącznie około 60zł. Jestem oburzony takim potraktowaniem mnie bo
jeśli kupuję towar w sklepie, to oczekuję, że ma on wszystkie części i
jest w pełni sprawny - a jeśli nie jest, to w ramach gwarancji wszelkie
usterki mają być bezpłatnie usunięte. Co sądzicie o tej sprawie, czy
spotkaliście się z takimi sytuacjami? Pozdrawiam - i mam nadzieję, że
odzyskam moją kasę ;-)
--
* Paweł Sawka sawka at tu.koszalin.pl RLU#79732 *
* while [ -s ~/kawa ]; do łyk ~/kawa; sleep 60; done *
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
1. Data: 2004-10-17 19:09:37
Temat: Re: Naprawa gwarancyjna za pieniądze ?"Pawel Sawka" <b...@i...pl> wrote in message
news:cks402$p94$1@elfik.one.pl...
> Witam :)
>
> Zakupiłem pralkę, po włączeniu pociekła z niej woda.
> Zawiadomiony autoryzowany serwisant stwierdził, że w pralce brakuje
> obejmy do uszczelki, co nie może być naprawione w ramach gwarancji.
> Oprócz kosztu tej obejmy zostałem obarczony kosztem dojazdu do mojego
> domu, łącznie około 60zł. Jestem oburzony takim potraktowaniem mnie bo
> jeśli kupuję towar w sklepie, to oczekuję, że ma on wszystkie części i
> jest w pełni sprawny - a jeśli nie jest, to w ramach gwarancji wszelkie
> usterki mają być bezpłatnie usunięte. Co sądzicie o tej sprawie, czy
> spotkaliście się z takimi sytuacjami? Pozdrawiam - i mam nadzieję, że
> odzyskam moją kasę ;-)
http://prawo.hoga.pl/poradnik/nowa_ustawa_o_sprzedaz
y_konsumenckiej.asp
Tu masz wszystko czego potrzebujesz. Uderzaj do SPRZEDAWCY, nie serwisu.
pzdr
topjes
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2004-10-17 19:30:41
Temat: Re: Naprawa gwarancyjna za pieniądze ?Ten serwis załatwił Ciebie jak małego chłopca ;o)
Wysmaruj do szefa serwisu centralnego odpowiedni opierdol.
A tak swoją drogą to co to za marka?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2004-10-17 23:43:44
Temat: Re: Naprawa gwarancyjna za pieniądze ?
>
> Zakupiłem pralkę, po włączeniu pociekła z niej woda.
> Zawiadomiony autoryzowany serwisant stwierdził, że w pralce brakuje
> obejmy do uszczelki, co nie może być naprawione w ramach gwarancji.
[ -s ~/kawa ]; do łyk ~/kawa; sleep 60; done *
Jeśli masz pokwitowanie zapłaty to idx z tym do kierownika serwisu.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2004-10-18 06:12:04
Temat: Re: Naprawa gwarancyjna za pieniądze ?topjes <n...@d...rady> napisał:
>
> http://prawo.hoga.pl/poradnik/nowa_ustawa_o_sprzedaz
y_konsumenckiej.asp
>
> Tu masz wszystko czego potrzebujesz. Uderzaj do SPRZEDAWCY, nie serwisu.
>
> pzdr
> topjes
>
Czyli jak mi się wydaje kolejność jest taka, że muszę zapłacić
serwisantowi, a potem domagać się zwrotu tych kosztów od sprzedawcy,
tak? To by było chyba najprostrze.
Pozdrawiam
--
* Paweł Sawka sawka at tu.koszalin.pl RLU#79732 *
* while [ -s ~/kawa ]; do łyk ~/kawa; sleep 60; done *
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2004-10-18 06:13:45
Temat: Re: Naprawa gwarancyjna za pieniądze ? zayzayer <z...@g...pl> napisał:
> Ten serwis załatwił Ciebie jak małego chłopca ;o)
> Wysmaruj do szefa serwisu centralnego odpowiedni opierdol.
> A tak swoją drogą to co to za marka?
>
Nie załatwił, bo jeszcze nie poddałem się :) A marka sądzę że dobra, ale
nie chcę jej podawać póki sprawy jeszcze nie zakończyłem - szansę trzeba
dać :)
--
* Paweł Sawka sawka at tu.koszalin.pl RLU#79732 *
* while [ -s ~/kawa ]; do łyk ~/kawa; sleep 60; done *
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2004-10-18 06:14:57
Temat: Re: Naprawa gwarancyjna za pieni?dze ?UlaPod <u...@u...pl.invalid> napisał:
>
>>
>> Zakupi?em pralk?, po w??czeniu pociek?a z niej woda.
>> Zawiadomiony autoryzowany serwisant stwierdzi?, ?e w pralce brakuje
>> obejmy do uszczelki, co nie mo?e by? naprawione w ramach gwarancji.
>> [ -s ~/kawa ]; do ?yk ~/kawa; sleep 60; done *
>
> Je?li masz pokwitowanie zap?aty to idx z tym do kierownika serwisu.
Jasne że mam paragon - bez tego gwarancja nie ważna, ale po co mam z
tym iść do kierownika serwisu?
--
* Paweł Sawka sawka at tu.koszalin.pl RLU#79732 *
* while [ -s ~/kawa ]; do łyk ~/kawa; sleep 60; done *
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2004-10-18 06:32:00
Temat: Re: Naprawa gwarancyjna za pieniądze ?Co to za marka?
pozdrawiam
-jbo
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2004-10-18 10:38:37
Temat: Re: Naprawa gwarancyjna za pieniądze ?"Pawel Sawka" <b...@i...pl> wrote in message
news:ckvmrk$505$1@elfik.one.pl...
> Czyli jak mi się wydaje kolejność jest taka, że muszę zapłacić
> serwisantowi, a potem domagać się zwrotu tych kosztów od sprzedawcy,
> tak? To by było chyba najprostrze.
Nie. Sprzedawca to sprzedawca - i tu obowiązuje ustawa o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej. A Gwarant to gwarant - tu obowiązuje
gwarancja. I to sa dwa zupełnie odrębne akty.
Zawsze warto reklamować towar u sprzedawcy - zawsze PISEMNIE z kopią
potwierdzoną podpisem. I wtedy dziwnie nagle wszyscy się sprężają i im
zależy ;)
Co do Twojego przypadku - jeśli nie udowodnisz w procesie gwarancyjnym, że
jest to wada sprzętu to chyba będziesz musiał ponieść te koszty. Ale nie
znam się na gwarancjach - bo z nich nie korzystam. W przypadku sprzedawcy
masz dużo więcej możliwości i jesteś na lepszej pozycji.
pzdr
topjes
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2004-10-18 10:45:51
Temat: Re: Naprawa gwarancyjna za pieniądze ?topjes <n...@d...rady> napisał:
> "Pawel Sawka" <b...@i...pl> wrote in message
> news:ckvmrk$505$1@elfik.one.pl...
>> Czyli jak mi się wydaje kolejność jest taka, że muszę zapłacić
>> serwisantowi, a potem domagać się zwrotu tych kosztów od sprzedawcy,
>> tak? To by było chyba najprostrze.
>
> Nie. Sprzedawca to sprzedawca - i tu obowiązuje ustawa o szczególnych
> warunkach sprzedaży konsumenckiej. A Gwarant to gwarant - tu obowiązuje
> gwarancja. I to sa dwa zupełnie odrębne akty.
>
> Zawsze warto reklamować towar u sprzedawcy - zawsze PISEMNIE z kopią
> potwierdzoną podpisem. I wtedy dziwnie nagle wszyscy się sprężają i im
> zależy ;)
Sprawa z reklamacją u sprzedawcy jest skomplikowana, ponieważ pralkę
kupiłem w sklepie wysyłkowym przez Internet, dzieli nas w realu
kilkaset kilometrów. Jak znam życie koszt dostarczenia towaru do
sprzedawcy przekroczyłby owe kilkadziesiąt złotych, nie mówiąc o
zmarnowanym czasie...
>
> Co do Twojego przypadku - jeśli nie udowodnisz w procesie gwarancyjnym, że
> jest to wada sprzętu to chyba będziesz musiał ponieść te koszty. Ale nie
> znam się na gwarancjach - bo z nich nie korzystam. W przypadku sprzedawcy
> masz dużo więcej możliwości i jesteś na lepszej pozycji.
>
> pzdr
> topjes
>
j/w - może i jestem na lepszej pozycji, ale jest ona zdecydowanie
dalsza niż do serwisu :D . Pozdrawiam
--
* Paweł Sawka sawka at tu.koszalin.pl RLU#79732 *
* while [ -s ~/kawa ]; do łyk ~/kawa; sleep 60; done *
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |