Nasiona

1. Data: 2000-09-14 10:24:53

Temat: Nasiona
Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos wie jakiej rosliny nasion najadl sie ten mlodzian(pokazywali
w TV). Pytam nie po to zeby wybrobowac, ale zeby ustrzec przed
roslinka inne mlode osoby. Moze to rosnie na mojej dzialce a ja nie
wiem...

--
Nowy, atrakcyjny, chetnie zmieni wlasciciela. http://konkurs.rubikon.pl

2. Data: 2000-09-14 11:12:36

Temat: Re: Nasiona
Od: "Joanna Bałuszek" <J...@C...Pl> szukaj wiadomości tego autora

hej,
ja to mam (tak mi sie wydaje), ale nie wiem co to za gatunek (moge zrobic
zdjecia jesli ktos chce identyfikowac). jest to roslina jednoroczna, ale
samodzielnie sie rozsiewajaca z roku na rok, rosnaca u mnie do wysokosci
okolo 1,2m. Kwitnie w dwoch kolorach (ja mam dwa): fioletowo-niebieskim i
bialym (rosliny z bialymi kwiatami sa troche mniejsze). ma kwiaty w
ksztalcie duzych dzwonow, a nasiona sa w jajowatych bardzo kolczastych
?....? (jak sie nazywa to w czym sa nasiona w roslinie?) wyrastajacych
zawsze na "rozgalezieniu" dwoch galazek. calkiem ladnie to wyglada. kwitnie
o ile mnie pamiec nie myli od czerwca do sierpnia. moim zdaniem wcale nie
jest grozna, bo nasiona nie sa specjalnie atrakcyjne z wygladu do jedzenia a
zeby sie do nich dobrac trzeba sforsowac naprawde klujaca skorupke... a
jedzenie ze skorupka z kolcami to juz czysty masochizm...
pozdrawiam
aska

3. Data: 2000-09-14 13:44:08

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dobra, dobra - przyznaj sie, ze chcesz poprobowac (a co mu wogole bylo, bo
> nie mam TV wiec nie jestem na biezaco) ;]

Juz nie te lata :-))). Jakis mlodzian lat ok 13 (na oko) chcial poznac
na wlasnej skorze jak to jest, jak sie ma halucynacje, no i najadl sie
tych nasion, dostal torsji i stracil przytomnosc, obudzil sie w
szpitalu. Podali, ze roslina moze wywolac stale niedokrwienie i cos
jeszcze, generalnie niebezpieczne. Pokazywali jak ta roslina wyglada,
ale mnie to nic nie przypomina, zreszta pokazywali niedokladnie.
Pewnie celowo nie podawali nazwy, ale powiedzieli, ze rosnie w
ogrodkach, a nawet przed jakas szkola.

--
Nowy, atrakcyjny, chetnie zmieni wlasciciela. http://konkurs.rubikon.pl

4. Data: 2000-09-14 14:11:52

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ulka wrote:

> [...]

Dobra, dobra - przyznaj sie, ze chcesz poprobowac (a co mu wogole bylo, bo
nie mam TV wiec nie jestem na biezaco) ;]

Pozdrawiam,
robal.

5. Data: 2000-09-15 08:20:21

Od: "Andrzej Opejda" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ulka <u...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> ale mnie to nic nie przypomina, zreszta pokazywali niedokladnie.
> Pewnie celowo nie podawali nazwy, ale powiedzieli, ze rosnie w

Przy blizszym poznaniu roslin okazuje sie, ze niewiele jest nietrujacych.
Praktycznie na co nie spojrzysz truje - kwestia tylko ile tego trzeba
wchlonac w jakis sposob, aby przytrulo mniej lub bardziej. Wez chocby
pospolite tuje - widzialem je kiedys na jakims wykazie roslin trujacych -
dzieci w kazdym razie powinny myc rece po kontakcie z nimi. Albo ziemniaki!

Pozdrawiam
Andrzej Opejda

6. Data: 2000-09-15 08:25:07

Od: Tomasz Rog <u...@t...if.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ulka wrote:

> [...]
> ale mnie to nic nie przypomina, zreszta pokazywali niedokladnie.
> Pewnie celowo nie podawali nazwy, ale powiedzieli, ze rosnie w

Kiedys w TeleEkspresie pokazywali bielun.
Prawdopodobnie mlodzian nawcinal sie nasion Bielunia Dziedziezawego.
U nas teoretycznie pospolita roslina na rumowiskach.

Tomek

7. Data: 2000-09-18 08:46:59

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za opis, chyba wiem o co chodzi. A tak na marginesie post z
Krakowa do Warszawa dotarl po 4 dniach. Pozdrowienie Ulka

--
Nowy, atrakcyjny, chetnie zmieni wlasciciela. http://konkurs.rubikon.pl

8. Data: 2000-09-18 08:53:24

Temat: Odp: Nasiona
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Bałuszek <J...@C...Pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8pqbdf$5u3$...@o...czarnowiejska.comarch...
> [...]
> zdjecia jesli ktos chce identyfikowac). jest to roslina jednoroczna, ale
> samodzielnie sie rozsiewajaca z roku na rok, rosnaca u mnie do wysokosci

Czyżby bieluń dziędzierzawa?

Pozdrawiam, Basia.

Oczko -strasznie zielona woda.
Re: to ja przepraszam...- nie przepraszaj!
materialy budowlane
trzmielina
szkarłatka?