Re: Nasiona

From: "Joanna Bałuszek" <J...@C...Pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Nasiona
Date: Thu, 14 Sep 2000 13:12:36 +0200

hej,
ja to mam (tak mi sie wydaje), ale nie wiem co to za gatunek (moge zrobic
zdjecia jesli ktos chce identyfikowac). jest to roslina jednoroczna, ale
samodzielnie sie rozsiewajaca z roku na rok, rosnaca u mnie do wysokosci
okolo 1,2m. Kwitnie w dwoch kolorach (ja mam dwa): fioletowo-niebieskim i
bialym (rosliny z bialymi kwiatami sa troche mniejsze). ma kwiaty w
ksztalcie duzych dzwonow, a nasiona sa w jajowatych bardzo kolczastych
?....? (jak sie nazywa to w czym sa nasiona w roslinie?) wyrastajacych
zawsze na "rozgalezieniu" dwoch galazek. calkiem ladnie to wyglada. kwitnie
o ile mnie pamiec nie myli od czerwca do sierpnia. moim zdaniem wcale nie
jest grozna, bo nasiona nie sa specjalnie atrakcyjne z wygladu do jedzenia a
zeby sie do nich dobrac trzeba sforsowac naprawde klujaca skorupke... a
jedzenie ze skorupka z kolcami to juz czysty masochizm...
pozdrawiam
aska