Nasiona Rosa rugosa

1. Data: 2005-11-15 18:04:14

Temat: Nasiona Rosa rugosa
Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Zebralam kilka glogow z krzaka w ogrodzie sasiadki - rozowe, podwojne
kwiaty ciagle jeszcze kwitna. Glogi wyschly, nasiona ladnie wygladaja.
Chcialabym posadzic szpaler roz - no i co dalej? czy wsadzic nasiona do
lodowki na jakis czas (w woreczku plastikowym z wilgotnym piaskiem?) czy
wysiac bezposrednio czy raczej w doniczki, czy w ogole cos z tego wyjdzie?

Noga jestem z podstawowych spraw, moze sie kiedys w koncu naucze.

MB

2. Data: 2005-11-15 18:12:39

Temat: Re: Nasiona Rosa rugosa
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wysiac bezposrednio czy raczej w doniczki, czy w ogole cos z tego wyjdzie?
>
> Noga jestem z podstawowych spraw, moze sie kiedys w koncu naucze.

Róża to nie to samo co głóg.Nasiona róży powyjmuj z owoców
i wysiej teraz na rozsadniku na dworze.Przysyp piaskiem.Wzejdą
wiosną, jak podrosną porozsadzaj na miejsce stałe.
Z głogiem możesz postąpić podobnie, ale licz się z tym,że tylko
część nasion wzejdzie w pierwszą wiosnę, pozostałe w roku następnym.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2005-11-15 18:14:49

Od: "Ela" <ela_NOSPAM_luczynska_NO-SP4M!_@gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...net> napisal w wiadomosci
> [...]
> wysiac bezposrednio czy raczej w doniczki, czy w ogole cos z tego wyjdzie?
>
> Noga jestem z podstawowych spraw, moze sie kiedys w koncu naucze.

Trzeba teraz posiać do gruntu. Na wiosnę pojawią się małe roślinki / piękne-
z miniaturowymi kolcami :-)) .
Sprawdzone.....
Pozdrawiam,
Ela Łuczyńska

4. Data: 2005-11-15 18:39:34

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Ela wrote:

> Trzeba teraz posiać do gruntu. Na wiosnę pojawią się małe roślinki / piękne-
> z miniaturowymi kolcami :-)) .

Z tym, ze szpaler to bedzie przez pare lat. Potem roze sie rozleza na
wszystkie strony, o ile sa to przwdziwe dzikie rugosy.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2005-11-15 21:06:05

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> Róża to nie to samo co głóg.

Czy owoce rozy to nie glog?

>Nasiona róży powyjmuj z owoców
Juz to zrobilam, mam ich ponad sto, sa ladne i dorodne.

> i wysiej teraz na rozsadniku na dworze.Przysyp piaskiem.Wzejdą
> wiosną, jak podrosną porozsadzaj na miejsce stałe.

Ile lat potrwa zanim beda mialy z metr wysokosci?

> Pozdrawiam.Mirzan

Slicznie dziekuje za odpowiedzi. Zaraz ide siac.
MB

6. Data: 2005-11-15 21:22:52

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z tym, ze szpaler to bedzie przez pare lat. Potem roze sie rozleza na
> wszystkie strony, o ile sa to przwdziwe dzikie rugosy.
>
> Pozdrowienia,
> Michal

To będzie dalej szpaler, tyle, że szerszy :-)
Jeśli przy różach będzie trawnik, to wszystko co będzie chciało
dalej wybijać, będzie koszone !
Podobnie jak przy oliwnikach, sumakach i tym podobnych.......
pozdrawiam, Bogda

7. Data: 2005-11-15 21:32:39

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Czy owoce rozy to nie glog?

Czasem sie je tak nazywa, ale na tej grupie
głóg to Crataegus (hawthorn) :-)

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2005-11-16 03:07:03

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> Czasem sie je tak nazywa, ale na tej grupie
> głóg to Crataegus (hawthorn) :-)
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Ach, tego na szczescie tez mam :) No to juz sie poprawiam - nie nazwe
juz owocow rozy mianem glogu. A czy owoce rozy maja nazwe, czy sa po
prostu owocami rozy?
MB

9. Data: 2005-11-16 07:09:45

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a):
> Ach, tego na szczescie tez mam :) No to juz sie poprawiam - nie nazwe
> juz owocow rozy mianem glogu. A czy owoce rozy maja nazwe, czy sa po
> prostu owocami rozy?

To co bedziesz dodawać do konfitur?
pozdr. Jerzy

10. Data: 2005-11-16 09:20:27

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ach, tego na szczescie tez mam :) No to juz sie poprawiam - nie nazwe
> juz owocow rozy mianem glogu. A czy owoce rozy maja nazwe, czy sa po
> prostu owocami rozy?
> MB

Owoc róży to właściwa nazwa.Czy jest róża pomarszczona o czarnych
owocach?
Wczoraj dostałem ostatnią przesyłkę z różami: Lise
Papageno
Ilse Crohn
Weise Klimmer
Hansa