Niemowleta a wyp[roznienia

1. Data: 2000-10-16 07:23:12

Temat: Niemowleta a wyp[roznienia
Od: Wojciech Iwaniak <i...@p...pulawy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc grupowicze,
Obydwoje z zona mamy problem tego rodzaju, ze nasze ponad 3 miesieczne
dziecko nie zalatwialo sie od 7 dni. Dzwonilem na oddzial noworodkowy i
tam
powiedzieli mi, ze dzieci 3 miesieczne karmione piersia moga robic kupke

co kilka dni. Ale 7 dni wydaje mi sie za duzo. Czy sa tu jacys
pediatrzy, którzy mogliby sie wypowiedziec na ten temat.
Wojtek

2. Data: 2000-10-16 08:06:28

Temat: Re: Niemowleta a wyp[roznienia
Od: "juzer" <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Zobacz :

http://www.mateusz.pl/goscie/ligamm/porady/karmienie
/zaparcia.htm

http://www.mateusz.pl/goscie/ligamm/porady/karmienie
/index.htm

--
juzer

3. Data: 2000-10-16 10:23:59

Od: "Bartexpo" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Wojciech Iwaniak" <i...@p...pulawy.pl> napisal w
wiadomosci news:39EAACE0.AC7192A4@piwet.pulawy.pl...
> [...]
>
> co kilka dni. Ale 7 dni wydaje mi sie za duzo. Czy sa tu jacys
> pediatrzy, którzy mogliby sie wypowiedziec na ten temat.

Wprawdzie nie jestem pediatra ale proponuje podawanie
dziecku napojow przyrzadzanych na wodzie osmatycznej.
Wiem cos o tym ( zajmuje sie urzadzeniami do pozyskiwania
wody metoda ODWROCONEJ OSMOZY), bo na sobie to
wyprobowalem.
Mialem podobne jak dziecko problemy i wlasnie picie na czczo
takiej wody "ruszylo"mnie.
Pokarm z piersi jest juz "filtrowany" przez organizm matki
ale napoje podawane dodatkowo juz nie. Proponuje sprobowac
"leczenia" tej dolegliwosci taka woda.

pozdrawiam

Andrzej

4. Data: 2000-10-16 19:23:47

Od: "Dariusz Dobosz" <D...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bartexpo" <b...@s...com.pl> wrote in message

> Wprawdzie nie jestem pediatra ale proponuje podawanie
> dziecku napojow przyrzadzanych na wodzie osmatycznej.

Nie rób tego. Dzieci karmione piersia moga robic od kilkunastu wypróznien na
dobe do popadniecia w odwrotna skrajnosc i nawet przez 7 - 10 dni nic.
Zaufaj tamtym lekarzom bo dobrze mówili. Szczególnie, ze nie pisales o tym
aby Twój dzieciak mial jakiekolwiek objawy zaparcia. I jezeli dobrze sie
czuje (chetnie je, spi, malo placze - lub placze tylko wtedy gdy jest
glodne, to wszystko jest OK. I nie nalezy sie tym przejmowac.

--
Pozdrowienia
=DobeX=

Prywatna strona www na: http://www.dobex.w.pl
Medyczna strona www na: http://www.dobex-med.w.pl

5. Data: 2000-10-17 04:47:28

Od: Wojciech Iwaniak <i...@p...pulawy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za porady. Troche nas uspokoily. Bede calkiem spokojny jak maly sie w
koncu zalatwi.
Pozdrawiam
Wojtek

6. Data: 2000-10-17 21:55:17

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Iwaniak napisał(a):

> Dziekuje za porady. Troche nas uspokoily. Bede calkiem spokojny jak maly sie w
> koncu zalatwi.
> Pozdrawiam
> Wojtek

Kiedyś taka pielęgniarka, która chodziła po domach po urodzeniu się
dziecka kazała
mojemu dziecku ( noworodkowi)--wtykać 1/2 czopka glicerynowego...Tak też
robiłam.

Kaja

7. Data: 2000-10-18 05:58:05

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja napisała

> Kiedyś taka pielęgniarka, która chodziła po domach po urodzeniu się
> dziecka kazała
> mojemu dziecku ( noworodkowi)--wtykać 1/2 czopka glicerynowego...Tak też
> robiłam.

Dobrze, że napisałaś _kiedyś_, bo teraz takie rzeczy robi się jedynie
sporadycznie, w najbardziej podbramkowych sytuacjach.

Maja

8. Data: 2000-10-18 08:14:59

Od: Scavvy <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 17 Oct 2000 06:47:28 +0200, Wojciech Iwaniak
<i...@p...pulawy.pl> wrote:

> [...]

Wa?ne jest ?eby we w?aœciwy sposób interpretowaae uzyskan? informacj?.
I lekarze do których dzwoni?eœ i powy?szy szanowny przedmówca maj?
oczywiœcie racj?, chocia? ja raczej bym powiedzia?, ?e 'dziecku
karmionemu piersi? w wieku ok. 3 miesi?cy mo?e przydarzyae si?
wypró?nienie raz na 7-8 dni'. Jeœli przydarzy si? to raz a potem
wszystko wraca do normy to oczywiœcie nie ma powodów do niepokoju.
Je?eli jednak taka sytuacja wyst?puje dwa razy pod rz?d i znowu up?ywa
kilka dni to nale?y bezwzgl?dnie skonsultowaae si? z pediatr?.
Zaleganie stolca jest zawsze niekorzystne bo s? to w ko?cu
niewykorzystane resztki pokarmu i metabolity, które stanowi? po?ywk?
dla wielu bakterii. Poza tym dochodzi do rozci?gania jelita grubego z
wszelkimi tego konsekwencjami. Jedynie sam fakt, ?e nie dosz?o do
wypró?nienia przez d?u?szy okres nie jest niepokoj?cy bo po prostu
mo?e si? tak zdarzyae.
?ona jest pracownikiem Dzieci?cego Szpitala Klinicznego CM w Krakowie.
Mieliœmy ró?ne k?opoty z nasz? córk? w ' temacie stolca' ale dzi?ki
fachowej pomocy pracowników szpitala dowiedzieliœmy si? wiele
interesuj?cych rzeczy a przede wszystkim kiedy nale?y si? niepokoiae a
kiedy spaae spokojnie.

Pozdrawiam

Scavvy

9. Data: 2000-10-18 08:30:35

Od: Iwa <i...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dziecka kazała
> mojemu dziecku ( noworodkowi)--wtykać 1/2 czopka glicerynowego...Tak

Przy dluzszym stosowaniu czopkow lub lewatywek, jelita "przyzwyczjaja"
sie , ze nie musza same pracowac - cyt. mojego lekarza pediatre.
Moj syn - piersiowy - rowniez zalatwial sie co kilka dni. Bez wysilku,
bez kolek. Jednak ja staralam sie jesc suszone sliwki, aby pomoc
malemu.
Jak wprowadzicie do diety stale produkty, to wowczas trzeba pilnowac
kupki, by byla co najmniej raz na dwa dni (a najlepiej raz dziennie).
Na zalatwienie sie malucha, lekarze polecali tez podawac wode
przegotowana z glukoza (na 100ml wody 1 lyzeczka glukozy) przed
porannym karmieniem i kiedy sie uda w ciagu dnia.
Zycze spokoju
*******************************
Iwa & 15m Marek
*******************************

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

10. Data: 2000-10-18 11:51:28

Od: "juzer" <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W wieku ok. 4-5 miesiecy moje dziecko zaczelo sie
niezbyt czesto wyprozniac.

Karmione piersia dostaje pokarm niemal w calosci
przyswajalny przez jego szybko rosnacy organizma
i po prostu nie ma czym ... moze nawet jest glodne ;).
Moze czas na zupki ... ;) Karmimy dodatkowo od 3 miesiecy
zupa z marchwi i takie tam... wszystko gra jak w zegaru....

juzer

Kilozym - czy to dobry środek odchudzający?
przewlekły nieżyt żołądka - czy to w ogóle da się leczyć?
Błona dziewicza
Szczelina odbytu
halucynogeny