Nieszczelny śrubunek

11. Data: 2013-03-01 17:57:04

Temat: Re: Nieszczelny śrubunek
Od: "wowa" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
news:9ccee221-2da3-4a63-9b91-0ac328396629@googlegrou
ps.com...
Są sposoby, poza dokręcaniem do granicy zerwania gwintu, na jego
uszczelnienie?
Dużej siły nie można użyć, to 1/2'na rurkach Cu 15.

Można, pomagier musi trzymać drugim kluczem żeby rurki nie ukręcić. Jak
rozbierzesz, zobacz czy cyna nie podeszła na płaszczyzny.
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

12. Data: 2013-03-01 22:54:42

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rentier wrote:
> Pakuły + pasta lub taśma teflonowa. Jak już skręcasz to nie cofaj.
>
> Ok, Ok, zebysmy sie zrozumieli- nie cieknie na połączeniu gwintowym,
> tylko na czołowym: mosiężna główka(?) wchodzi w gniazdo(?). Obie
> części są zakładam docierane..Tam jest nieszczelność.

jeśli to jest śrubiunek płaski to tam powinna być uszczelka :)

tylko stożkowy śrubunek uszczelnia się na ścisk.

jeśli jednak ktoś uszkodził powierzchnie z jednej strony to trzeba wymienić
śrubunek bo gwint urwiesz a i tak będzie lało.

wszelkie metody typu podwijanie czy inne kombinowanie to leczenie syfa
plastrem.

13. Data: 2013-03-01 22:55:48

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Lawa wrote:

> Jeszcze jest opcja polerowania śrubunku lub jego wymiany ;)

jedyna prawidłowa...

14. Data: 2013-03-02 20:58:00

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
>Co można na to poradzic? Polerować? silikon? jakis teflon? Nie ma ratunku?

Dostałem od sąsiada jakąś taką niebieską pastę, którą przywiózł z USA, od
tej pory nie używam żadnych konopii, past, taśm teflonowych. Sąsiad mówi, że
tam nie można niczego innego używać do połaczeń gazowych, tylko ta masa
uszczelniająca. Nie wiem jak się to nazywa, bo dostałem w słoiku. :-)

15. Data: 2013-03-03 20:46:56

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Problem rozwiązany.
Cwiczyłem z teflonem- bez skutku
Polerowanie było zbędne- wszystko gładkie
Rozwiązanie było następujące:
Rurka była naprężona i nie leżała osiowo z 2 częścią śrubunku.Siła z
nakrętki nie była w stanie podciągnąć rurki, stąd mikronieszczelność.
Podgrzałem palnikiem 2 najbliższe kolanka do stopienia cyny. Wszystko
było skręcone.Lekko strzeliło, rurka się odprężyła, dokręciłem i gra:)

16. Data: 2013-03-03 21:16:11

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rentier wrote:
> [...]
> Podgrzałem palnikiem 2 najbliższe kolanka do stopienia cyny. Wszystko
> było skręcone.Lekko strzeliło, rurka się odprężyła, dokręciłem i gra:)

no i jasne... nie zły śrubunek tylko problem z montażem :)

Baterie- problem dla hydraulika pasjonata
Jaki sposób na prusaki ...:(
Telefon bezprzewodowy z podświetleniem
Cheap Dsquared2 Shoes Dsquared Jackets Dsquared Jeans wholesale www.Buy-GoodGoods.com
Cheap Nike Air Max 95 Shoes Air Max 95 360 Shoes wholesale www.Buy-GoodGoods.com