,,Nobliści"!

1. Data: 2018-10-21 02:14:25

Temat: ,,Nobliści"!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

No jak to? - oczywiście o świetlanych Miłoszu (oddanym sprawie attache
kulturalnym PRL) i stalinówce Szymborskiej, panie Smarzowski!

--
XL

2. Data: 2018-10-21 06:09:05

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Myślisz że na tych filmach byłaby podobna wysoka frekwencja?
Wątpię!
Nieliczni Polacy zdają sobie sprawę z tego ilu mamy noblistów.
Po drugie, co może być fascynującego w ich życiorysie?
Że mieli jakieś żony, kochanków, kota, psa... pona Rusinka.
Oni nikogo nie reprezentują. Są solą ziemi, ale sami odpowiadają za swoje postępki.
Co innego jakiś ksiądz, abo co więcej hierarcha kościelny.
Ten jest przedstawicielem potężnej instytucji KK.
Księdzem jest 24 godziny na dobę.
To nie jest tak że jak on zdejmie tę kościelną szatę to przestaje być księdzem.
Zatem co by nie zrobił to czyni to jako przedswiciel kościoła.
Bardzo często kościół ukrywa i chroni księży, którzy popełniają czyn ścigany prawem.
W związku z powyższym Kościół jako instytucja ponosi odpowiedzialność moralną i karną
za swoich przedstawicieli.
To tak jakby teoretycznie Twój mąż kogoś okradł, a Ty byś schowała łup.
Gdybyś składała fałszywe zeznania dając mu alibi, to jesteś wówczas
współodpowiedzialna
za popełnione przez męża przestępstwo. Za próbę ukrycia, za składanie fałszywych
zeznań, mataczenie...
Podobną wykładnię stosują Sądy orzekające o odpowiedzialności karnej Kościoła za
przestępstwa księży.
Miłosz albo W.Szymborska może doczekają się filmów biograficznych? Może! I to
wszystko.
O księdzach pedofilach każdy wie i wzbudza to określone emocje.
Kościół traci wśród Polaków zainteresowanie. W mieście gdzie mieszkam, w drodze do
pracy mijam
dwa podupadłe kościoły. Przy nich niezamiszkałe budynki parafii.
Stąd odwrót Polaków od Kościoła, stąd niechęć do niego, stad fascynacja filmem
,,Kler"

3. Data: 2018-10-21 10:26:20

Temat: Re: ,,Nobliści"!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@g...pl> wrote:

> [...]
> dwa podupadłe kościoły. Przy nich niezamiszkałe budynki parafii.
> Stąd odwrót Polaków od Kościoła, stąd niechęć do niego, stad fascynacja filmem

Przestań.
Wiersze ,,noblistów" imputowano młodym umysłom od samej podstawówki! Byli
oni stawiani młodzieży za wzór postaw życiowych!
Wyszliśmy też z komunizmu, który odcisnął na naszym kraju i narodzie 50 lat
upodlenia!

Dzisiejsi dorośli, którzy cokolwiek liznęli literatury w szkole choćby, na
pewno poszliby obejrzeć, jak ,,nobliści" sławili tę władzę, śpiewając pieśni
dla Stalina i Partii.
I jak korzystali na tym w Związku Literatów!

Ale żeby było UCZCIWIE - ten film powinien być świadectwem dla Herberta.
Bo tylko On z tej trójki jest Prawdziwym Noblistą.
I nawet nie potrzebuje do tego faktycznego przyznania tej śmiesznej (przy
Jego wielkim morale i wielkiej poezji) nagrody.
To jedyny prawdziwy noblista.

--
XL

4. Data: 2018-10-21 10:51:54

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> dla Stalina i Partii.
> I jak korzystali na tym w Związku Literatów!

A szczególnie jak ,,noblistka" podpisywała petycję do Bieruta, aby skazał
NAJLEPSZYCH Z NAJLEPSZYCH kapłanów na śmierć!
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Rezolucja_Związku_Li
teratów_Polskich_w_Krakowie_w_sprawie_procesu_krakow
skiego

> [...]
> I nawet nie potrzebuje do tego faktycznego przyznania tej śmiesznej (przy
> Jego wielkim morale i wielkiej poezji) nagrody.

Miało być - Noblista.

--
XL

5. Data: 2018-10-21 13:23:14

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Lepsze ,,imputowanie" wierszy, Mickiewicza, Słowackiego, Norwida, Asnyka, Staffa,
Tuwima...
niż stygmatyzowanie dzieci i młodzieży na lekcjach religii w szkole państwowej!

6. Data: 2018-10-21 13:36:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@g...pl> wrote:
> Lepsze ,,imputowanie" wierszy, Mickiewicza, Słowackiego, Norwida, Asnyka, Staffa,
Tuwima...
> niż stygmatyzowanie dzieci i młodzieży na lekcjach religii w szkole państwowej!

To jest bardzo konkretny światopogląd. No a ty jesteś podobno ,,wolny
światopoglądowo" i masz ,,indyferentny stosunek do Kościoła i religii"?

--
XL

7. Data: 2018-10-21 15:03:58

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Założenie ideowe mojej wypowiedzi jest takie że lepszy w szkole Mickiewicz niż ksiądz
katecheta.
Taką mam wolność światopglądową. Polecam bo to jedna z ważniejszych wolności
człowieka.
Czyli wolność wyboru. Jak ktoś chce niech sobie chodzi do kościoła i lekcję religii.
Byle nie w szkole bo tam dzieci i młodzież są zależni od programów, ciała
pedagogicznego...itep.

8. Data: 2018-10-21 15:43:02

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@g...pl> wrote:
> Założenie ideowe mojej wypowiedzi jest takie że lepszy w szkole
> Mickiewicz niż ksiądz katecheta.
> Taką mam wolność światopglądową.

Moja wolność światopoglądowa jest taka, że jedno i drugie potrzebne.

I co zrobimy z tyloma wolnosciami?
Podejrzewam, że twoja wolność podpowie ci, że oczywiście tylko twoja jest
wolnością, bo... twoja ?

I po wolności.

--
XL

9. Data: 2018-10-21 16:05:37

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21/10/2018 o 14:43, XL pisze:

> Moja wolność światopoglądowa jest taka, że jedno i drugie potrzebne.

pierdolisz, walczysz tylko o swoje

> I co zrobimy z tyloma wolnosciami?
> Podejrzewam, że twoja wolność podpowie ci, że oczywiście tylko twoja jest
> wolnością, bo... twoja ?

> I po wolności.

Boze chron Polske

--
gazebo

10. Data: 2018-10-21 16:27:48

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Prawiczki z lubością zmieniają znaczenie słów i definicję określonych zjawisk.
Np. sam słyszałem jak któryś prominentny polityk mówił: prawdziwa prawda.
To są pleonazmy językowe. Jak np. rzeczywiste fakty, też słszałem.
Tak ja Twoje różne wolności! Różne są rodzaje zniewolenia.
Wolność jest albo jej nie ma. Nie ma różych wylności. Wolność jest jedna jedyna.
Albo że są różne alternatywy(sic!) Alternatywa jest jedna.
Podobnie, słyszę czasem że mam udowodnić to że czegoś tam nie ma.
Jak nie ma to nie ma, i nie ma czego udadwadniać.
Dowodzić należy że coś jest!

Nauczycielka.
Idźcie na ,,Kler"!
Pis to stan umysłu