Nowa witryna

1. Data: 2000-01-05 14:49:08

Temat: Nowa witryna
Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prószyński i Ska uruchomił nową witrynę (kto czyta "Ogrody", to wie,
wiadomość jest dla nieczytających). www.ogrodnik.pl.
Jakie są Wasze opinie?

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-05 16:41:53

Temat: Re: Nowa witryna
Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobrze zaczynają, ale jak zwykle z witrynami efekt wymaga sporego nakładu
pracy, a to przychodzi z czasem. Może się "podczepimy"?
Pozdrawiam
Grzegorz

basia napisał(a) w wiadomości: <84vlkn$rgf$1@zeus.polsl.gliwice.pl>...

1. Data: 2000-01-05 17:25:30

Temat: Odp: Nowa witryna
Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Karolczak <v...@l...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:lvKc4.20256$N...@n...tpnet.pl...
> Dobrze zaczynają, ale jak zwykle z witrynami efekt wymaga sporego nakładu
> pracy, a to przychodzi z czasem. Może się "podczepimy

A po co? Przecież pl.rec.ogrody ma własną stronę w
Internecie?(http://ogrody.agrosan.pl/)

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-05 19:53:32

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Basia ma absolutna racje. Dla wszystkich niezorientowanych: strona opiekuje
sie ja. Publikuje tam to, co chcecie. Zachecam do pisania. Dla kazdego droga
jest otwarta. Przypominam tez, ze czekam na zdjecia z Waszych ogrodow. Do
tej pory odwazyli sie pochwalic: Krysia Chiger i Jacek Kaliszan. Czekam z
utesknieniem na nastepnych.
Mam tez prosbe do grupowiczow. Staram sie zawsze wylawiac nowe adresy do
Waszych stron, ale niekoniecznie mi sie to udaje w 100%. Zglaszajcie je
zatem do mnie. Na pewno pojawia sie odnosniki do nich w Polskim Ogrodzie
Internetowym (http://ogrody.agrosan.pl )
I ostatnia sprawa - do autora stron Ogrodowo. Jesli czekasz na moja
odpowiedz, to podaj poprawny adres e-mail.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

1. Data: 2000-01-05 19:56:04

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy nie wydaje sie Wam, po obejrzeniu tych stron, ze w polskim Internecie
ogrodnictwo nie istnieje?
Jestem oczywiscie mocno subiektywny. Ciekawe, jak inni to odbieraja.

1. Data: 2000-01-05 21:24:37

Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik basia <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:84vlkn$rgf$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Prószyński i Ska uruchomił nową witrynę (kto czyta "Ogrody", to wie,
> wiadomość jest dla nieczytających). www.ogrodnik.pl.
> Jakie są Wasze opinie?

Pozdrawiam, Basia.

Droga Basiu
Jesteśmy czytelnikami tej literatury ogrodowej Kwietnika, Mojego ogrodu, Dom
i ogród i wszyscy tak sądzę co ogrody tworzą sięgają do tych czasopism. W
witrynie w części - czasopisma - jest tylko okazanych kilka zagranicznych
publikacji i brak tych konkurencyjnych. Nie wszystkie wskazano bowiem może
okazało by się z jakich materiałów korzystają autorzy wydań polskich.

Należy cieszyć się że przybywa materiałów w necie.
Należy przypuszczać, że wkrótce będzie tam sklep wirtualny, możliwość
zamówienia czasopism z domu, może roślin, wideł , szpadla, ...i cała ta
komercja.

Uważam, że należy być krytycznym wobec tekstów zamieszczanych w
czasopismach. Nasz grupa jest świetnym miejscem do tego celu. Podejrzewam,
że autorzy strony ogrodnik czytają nasze teksty choć nie spotkałem ich
wypowiedzi na krytykę w necie. A może tu się mylę i coś mej uwadze uszło.

Pozwoliłem sobie dwa razy wyrazić opinie negatywną na temat zawartości
merytorycznej tekstów to jest owe podkłady kolejowe oraz jak pamiętam kiedyś
skromna uwagę jak w jednym i tym samym numerze z Pruszyńskiego w różnych
artykułach podawano 3 diametralnie różne i zalecane kwasowości gleby przy
uprawie róż.

Zastanawiające jak istotna jest cześć o prawach autorskich. Strony
pasjonatów
jak i też nasza ogrodowa tych formułek prawnych nie zawierają. Jednym słowem
kierunek ....robienie kasy...komercja..

Trzeba tu napisać, że profesjonalne zdjęcia unikalnych roślin i ujęć to
straszne pieniądze. Fotografowanie np kwiatu jaśminu w Afryce, który
kwitnie tylko 2 dni to koszt idący w setki tysięcy dolców. Mówię tu o
kosztach profesjonalistów. Sprzęt, ( sam obiektyw do zdjęć makro to
samochód średniej klasy ) przeloty samolotami, wynajęcie jedynego
specjalisty w Europie botanika od jaśminów afrykańskich itd....
Kudy nam amatorom. Dla profesjonalistów najważniejsze są pomysły, które
czerpią również właśnie z takich stron jak ta nasza ogrodowa. Strona
techniczna jest poza zasięgiem amatora, który i tak nie rozpozna bez
przygotowania czy dana fotka spełnia wymogi profesjonalne.Jakie to wymogi
może innym razem .

Strona jak na wyspecjalizowane wydawnictwo trochę siermiężna. Widać, że
dopiero się tworzy a materiałów mało maluteńko. Autorzy upraszczają co można
by zapewnić szybkość ładowania strony.
By materiału było więcej zamieszczane będą materiały czytelników no bo to
bezpieczne.
Poczekamy zobaczymy czy się mylę.
Uszanowanie
Jacek
I jeszcze
Jeśli o krytykę czasopism Pruszyńskiego to od czasu do czasu mogę być
krytykantem .

np:
Kwietnik nr. 12/99
1.strona tytułowa zdjęcie kominka z kompozycja z wierzby mandżurskiej.
Proszę zwrócić uwagę , że ten płomień w kominku wogóle nie przypomina
języków ognia.
Diagnoza; sfotografować ogień trzeba umieć a nie obrabiac go elektronicznie
czy wjakiś inny sposób.
2.W artykule Para metasekwoi ( bardzo ciepłym na marginesie) Jest zdjęcie
tej
metasekwoi ale zrobione tak, że pień jest w cieniu i nie widać podstawowego
założenia artykułu o owej parze pni, parze dwojga.
Diagnoza : wykonać zdjęcie tak by widoczne były cienie wymaga doświetlania a
to wymaga sprzętu . czytelnika nie interesuje numer rejestracyjny samochodu
przed domem a drzewo. Zdjęcie wykonano szybko na zamówienie małym obrazkiem
tanio.
3. W artykule czy wiesz jak smakują
Zdjęcie na stronie 28 to kompilacja elektroniczna różnych zdjęć. Wykonanie
takiej kompozycji w studio jest kosztowne. I nie najwięcej kosztuje zebranie
owoców
ale wynajęcie studia oświetlenia , specjalnych sprejów z gliceryna by rosa
była jak prawdziwa.
Diagnoza : Poznajemy po cieniach rzucanych przez owoce. Każdy cień w inną
stronę jak by słońc było wiele.
4. Strona 39
Zdjęcie świerka serbskiego po prostu nie jest ostre w stosunku do żywopłotu
go poprzedzającego.
Widać, naruszenie zasad kompozycji.
Diagnoza: Wykorzystano fragment zdjęcia przedstawiającego co innego.
5.strona 40
O jak pięknie zmontowano te świerki białe.
Wklejanka

No może wystarczy tle na początek

1. Data: 2000-01-06 17:50:04

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Ogrodnictwo w polskim internecie rzeczywiscie nie istnieje. mysle tu przede
wszystkim o ofertach roslin dostepnych w sieci. ale wiaze sie to z faktem, ze
w polsce w ogole malo jest firm ogrodniczych. wokol warszawy oblecialam juz
wszystko i niestety generalnie wszedzie jest to samo. z zazdroscia ogladam
angielskie witryny internetowe z oferta 1300 odmian roz, na ten przyklad.
firmy te przyslaly mi nawet katalog, ale sprowadzic rosliny z zagranicy to
juz trudniejsza sprawa. czy dyskutanci maj jakies doswiadczenia w tym
wzgledzie?
Dorota

Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-01-21 10:35:36

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@z...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

basia napisał(a) w wiadomości:
>Prószyński i Ska uruchomił nową witrynę (kto czyta "Ogrody", to wie,
>wiadomość jest dla nieczytających). www.ogrodnik.pl.

Właśnie przeprowadziłem rozmowę (internetową) z Panem Jerzym Woźniakiem,
redaktorem tej strony. Wysłałem Mu linki do następujących stron:
http://www.agrosan.pl/
http://ogrod.to.jest.to/
http://iko.canpol.pl/
http://www.florexpol.com.pl/
http://www.wolski.com.pl/
Obiecał, że umieści je w swojej witrynie. Zobaczymy.
Pozdrawiam Jurek

Odp: figowiec w pojemniku
Odp: Nudno!
samo-lustracja