Odp: Agawa - problem

1. Data: 2000-01-04 21:04:47

Temat: Odp: Agawa - problem
Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Chip <p...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
> piwnicy i jakos sobie zyla. Latem umieszczali ja w ogrodzie.
> W czasie transportu mocno ucierpiala - uszkodzono czesciowo konce dolnych
> lisci, tych najszerszych, ktore obecnie usychaja. Srodkowe liscie
wygladaja
> dobrze.
> Moje pytanie zwiazane jest z brakiem doswiadczen w uprawie tej rosliny.
> Gdzie ja przechowac przez zime - obecnie stoi w dosyc cieplym
pomieszczeniu
> i na pewno w jasniejszym niz piwnica. Jakie ma zapotrzebowanie na wode ?
Czy
> obciac uszkodzone liscie gdy sa jeszcze zywe czy dopiero po calkowitym
> zaschnieciu ?
> Prosze o pomoc - pozdrawiam wszystkich
> Rysiek Patronik

Witam.
Gratuluję prezentu.Ładny okaz.Agawa pochodzi z Ameryki Środkowej.Zawiera
ok.300 gatunków.Są to długowieczne sukulenty.Podejrzewam,że twoja roślina to
Agawe americana-agawa amerykańska,największa z agaw i pochodzi z Meksyku.
Dla zachowania ubarwienia i pokroju liści wskazane jest dla niej jak
najintensywniejsze światło.Zimą również wskazane jasne,w miarę chłodne i
suche pomieszczenie o temp.wynoszącej jednak nie mniej niż 4 st.C(być może
wytrzyma nawet 0 st.C i poniżej,ale bym nie ryzykował).Zimą nie
podlewaj-pozostaw agawę w stanie suchym(chyba,że trzymasz w ciepłym
pomieszczeniu-wtedy bardzo umiarkowanie).Zacznij podlewać na wiosnę,pozwalaj
ziemi obeschnąć przed kolejnym podlaniem.Wiosną i latem wystarcza podlanie
mniej więcej co 2 tyg.Od października do lutego roślin nie trzeba
nawozić.Latem raz na miesiąc dokarmij nawozem o dużej zawartości potasu(z
tym też ostrożnie bo szybko rośnie).Agawę uprawia się w ziemi gliniastej z
domieszką piasku.Wskazane jest każdej wiosny przesadzanie.Twoja donica
pewnie jest b.duża-w tym wypadku otrząsaj ziemię z korzeni i sadź roślinę w
tą samą doniczkę(po uprzednim dokładnym umyciu tej donicy).
Napisałeś,że dolne liście są uszkodzone.Nie przejmuj się tym.Obumieranie
dolnych liści u agawy jest procesem naturalnym.Jeżeli uszkodzone są tylko
końce-obetnij je ostrym nożem-jeżeli cały liść także obetnij ostrym
narzędziem.Nie obrywaj,aby nie uszkodzić podstawy liścia.
Życzę powodzenia.
s...@w...com.pl