Re: Cięcie jałowców

1. Data: 2000-01-04 14:02:51

Temat: Re: Cięcie jałowców
Od: "Andrzej Opejda" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Podkrzesanie - ja to rozumiem jako obciecie bocznych pedow wyrastajacych
jako pierwsze od ziemi, tu nie zdarzylo mi sie aby cokolwiek u jalowcow, tui
i cisow odroslo.

Wg mnie autorowi chodzi o strzyzenie, czyli ucinanie niewielkich fragmentow
gornych czesci pedow w celu ich zageszczenia i tu wszystko sie u mnie zgadza
z zaleceniami W. Senety.

A...@w...pl
http://www.sieciogrod.w.pl

1. Data: 2000-01-04 22:21:27

Temat: Odp: Cięcie jałowców
Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tymi jałowcami to jest trochę bałaganu.
Formować jałowce "dzikie" na wzór cisa w kuleczkę czy tez w wymyślny wzór
spiralny jest pratycznie nie do wykonania w rozsądnym okresie czasu.
Jalowce takie można przycinać kosmetycznie, ale tak by wyrosły boczne
gałązki to jeszcze mi się nie udało.
Jałowce dzikie sa najpiękniejsze jak mają naturalny pokrój czasami troche
nieforemny ale swój własny.
Trudno by drzewka krzewy w ogrodzie były w formie sześcianów czy kuli czy
Uszanowanie
Jacek

1. Data: 2000-01-04 23:01:08

Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Kaliszan <k...@o...wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:Hnuc4.17473$N...@n...tpnet.pl...

> Trudno by drzewka krzewy w ogrodzie były w formie sześcianów czy kuli czy
> Uszanowanie
> Jacek

Czyżby Ci się nie podobała uroda Angielskich Ogrodów?A ogród barokowy
,starofrancuski w kompleksie pałacowym w Wilanowie widziałeś?
s...@w...com.pl

1. Data: 2000-01-05 14:20:36

Od: "basia" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spiralny jest pratycznie nie do wykonania w rozsądnym okresie czasu.
> Jalowce takie można przycinać kosmetycznie, ale tak by wyrosły boczne

Aha! Mnie nie chodziło o formowanie jałowców - formować mogę cisy i
bukszpany - ale faktycznie to było tak, że Skyrockety rosły w nieodpowidnim
miejscu i trochę boczne dolne gałązki podeschły. No i je obcięłam (po
przesadzeniu zresztą) i tak sobie czekam na nowe przyrosty - dolne, boczne,
czekam rok, drugi, trzeci... Może jednak w książce przydałaby się informacja
małym drukiem, które konkretnie gałązki można ciąć?Dzięki za wyjaśnienia, bo
mnie to gryzło.

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-01-05 21:13:04

Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:84tuad$4fu$...@a...webcorp.com.pl...

> [...]
> >
> Czyżby Ci się nie podobała uroda Angielskich Ogrodów?A ogród barokowy
> ,starofrancuski w kompleksie pałacowym w Wilanowie widziałeś?

Ależ, ależ.
Jestem pod urokiem ogrodów angielskich od lat , powiem więcej ich kultury
ogrodniczej.
I tam gdzie kształtowanie roślin do określonej konwencji jest zasadne
jestem za.
Ale by kształtować dzikiego jałowca w kuleczkę to tak nie za bardzo.
A co do wizyt w ogrodach to widziałem ich sporo choć na pewno zawsze za
mało.
Na stronie kolegi Wolskiego - strona grupy ( chyba jeszcze jest ) możesz
zobaczyć fragmenty mojego ogrodu. A przygotowuje tam też dawno obiecany
tekst o Ginko. Są też do niego zrobione zdjęcia.
Uszanowanie
Jacek

1. Data: 2000-01-06 23:02:33

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Czyżby Ci się nie podobała uroda Angielskich Ogrodów?A ogród barokowy
>,starofrancuski w kompleksie pałacowym w Wilanowie widziałeś?

?Dla mnie w "angielskim" ogrodzie nie ma miejsca na formowane rośliny.
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-12 12:52:04

Temat: Re: Odp: Cięcie jałowców
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Kaliszan wrote:
> A przygotowuje tam też dawno obiecany
> tekst o Ginko.

A tekst o wysiewaniu? Moze nastepny w kolejnosci? :-)

"Naiona otrzymałem ( oczara ) od Piotra wysiałem i wyrosło tego lata.
O szczegółach ( nie teoretycznych napisze potem)" [Jacek Kaliszan, Odp:
Wysiewanie oczara?, 19 Nov 1999 18:07:32 GMT]

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

1. Data: 2000-01-18 18:58:46

Od: "Witold Jan Pepłowski" <_...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

moge jedynie powiedziec co zrobiłem u siebie w ogrodzie, ale o to chyba
chodzi.
dwa lata temu przyciąłem(musiałem przyciąć) Juniperus communis o pokroju
wąskim wysokim. Miał wtedy ok. 150cm i skróciłem go o +/- 8-10cm. Przyciąłem
tylko pędy wierzchołka i kilka pojedynczych bocznych (podsikana przez pieska
gałązka zaczynała podsychać, to ją CIACH). Teraz po dwóch i pół roku ma
ok.180 cm i wygląda zdrowo. Wierzchołek odbił wzorowo, bez większych strat
na pokroju całego drzewka, pędy boczne wolniej rosną, ale też odbiły dość
dobrze (już zasłoniły prawie całą "wysikaną" dziurę).
--

______________________________________
Pozdrówka -

Użytkownik basia <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:84vjv5$8hs$...@z...polsl.gliwice.pl...

> [...]
informacja
> małym drukiem, które konkretnie gałązki można ciąć?Dzięki za wyjaśnienia,

Re: trzy tenory
Re: trzy tenory i ...
Re: EKOLOGIA
Re: Cięcie jałowców