(OT) Wymowa...

1. Data: 2001-10-17 16:03:17

Temat: (OT) Wymowa...
Od: "Marcin M." <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie nie wiem czy na tą grupę no ale nie znam bardziej odpowiedniej....
Otóż mam duży problem z wymową "r". Niby da się z tym żyć, ale niestety nie
w moim przypadku (studia itp.).
I teraz mam pytanie: Czy są jakieś ćwiczenia, lub coś podobnego co pomogło
by mi zlikwidować ten problem.
R brzmi u mnie jak "j", więc to chyba typowy problem... Do logopedy chodzić
nie mam czasu ani pieniędzy...

Może ktoś zna jakąś stronę www, gdzie byłoby opisane jak sobie z tym
poradzić. Ja nic nie znalazłem..

2. Data: 2001-10-17 22:00:16

Temat: Re: (OT) Wymowa...
Od: Robert Pyzel <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <9qka38$g05$1@news.tpi.pl>
tako rzecze Marcin M. :

> [...]
> by mi zlikwidować ten problem.
> R brzmi u mnie jak "j", więc to chyba typowy problem... Do logopedy chodzić
Czasem problemy z literą r wymagają podcięcia wiązadełka pod językiem,
ale to musi zdiagnozować lekarz.
BTW podobno taki zabieg oprócz wymowy r usprawnia też inne pożytki z
giętkiego języka :-)

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

pytania egzaminacyjne na medycynę
Bol 8-mym zmyslem ?
Czy powinnam sie martwic?
Bol to 8-my zmysl czlowieka ? Re: Co trzeba aby bol zaliczyc do zmyslow czlowieka ? Re: Popularyzacja
UNIJNE PRAWO FARMACEUTYCZNE