OT preparaty z chromem

1. Data: 2002-08-30 20:40:11

Temat: Re: OT preparaty z chromem
Od: Nikodem Kuznik <n...@a...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Aug 2002 11:06:19 +0200, Waldemar Krzok wrote:

> [...]
Tak, wlasnie takie byly rowneiz...

> reakcje może są i proste, ale organizm nie jest próbówką i reakcje
> próbówkowe nie muszą zachodzić. Dodanie chromu może powodować, poprzez
> łańcuch innych reakcji, zmniejszenie produkcji czegośtam, które to ma
> wpływ na zupełnie coś innego. Tak już jesteśmy zbudowani.
>
> Waldek
Zupelnie zgadzam sie z Wladkiem. Tak wlasnie jest, proste u podstaw, ale
mechanizm calej fizjologii bardzo zlozony i naprawde trudny do badania.
Podkreslam - ciagle jeszcze malo wiemy.

Nik

1. Data: 2002-08-30 20:54:40

Od: Nikodem Kuznik <n...@a...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Aug 2002 14:48:20 +0200, dawnakuchnia wrote:

> Ogromnie mi się podoba twój list
>
> i chciałabym częściej czytywac takie "studzace" zapały historie czekam
> na ciag dalszy na inne tematy
> pozdr
> ewa

Dziekuje, ciesze sie.
Jako mlody badacz wszystko (no, prawie) poddaje watpliwosci. Dla wielu
moze wydac sie to nawet pesymistyczne lub cyniczne, jednak jest wiele
rzeczy, ktore mnie zadziwiaja - np. sila wiry czlowieka - jesli zazywa
sobie tabletki z niczym (nie koniecznie z chromem) i nie powinno to
dzialac, a sa pozytywne efekty, to ja rozkladam rece. Co wiecej,
podejrzewam, ze cena tych 'pustych tabletek' tez ma duza role. Mam tez
maly kontakt ze srodowiskiem lekarskim i niestety ludzie wierza przede
wszystkim w drogie lekarstwa. Oczywiscie po wyjsciu z apteki wszysktim
opowiadaja jakie to lekarstwa sa drogie :-( Moze zbyt uogolniam.
Inna sprawa dyskusyjna, ktora kiedys sie interesowalem to leki
homeopatyczne. Ale niestety nie poznalem jeszcze literatury naukowej na
ten temat, zeby podzielic sie z Wami wiarygodnymi wynikami.

Jako chemik z zamilowania, chetnie odpowiem na rozne pytania dotyczace
chemii w domu, kuchni, jesli tylko nie bedzie wykraczalo to poza moja
wiedze. Kiedys mama mojego przyjaciela spytala mnie, czy mozna myc zlew
stalowy Ace czy jakims innym wybielaczem. Wtedy nie wiedzialem, ale teraz
juz raczej odciagnalbym go od tego zamiaru, zwlaszcza, ze zlewy sa
robione ze stali roznej jakosci. Co wiecej, nawet armatura najlepszych
firm nie wytrzymuje takich silnych srodkow.

Pozdrawiam serdecznie i chetnie napisze kiedys cos jeszcze.

Nik

1. Data: 2002-08-30 22:10:56

Od: "AsiaS \(Asia Slocka\)" <a...@n...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Nikodem Kuznik"
> Zupelnie zgadzam sie z Wladkiem. Tak wlasnie jest, proste u podstaw, ale
> mechanizm calej fizjologii bardzo zlozony i naprawde trudny do badania.
> Podkreslam - ciagle jeszcze malo wiemy.
W porzadku, przyjmuje :-) Nie mam odpowiedniej wiedzy
by z Wami polemizowac.
Asia

1. Data: 2002-08-31 09:00:24

Od: "Dwarazyka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

co to jest? jak sie nazywa? gdzie kupowac? ile kosztuje? jak zazywac?
Pozdrawiam
K - 2
-

1. Data: 2002-08-31 09:12:27

Od: Nikodem Kuznik <n...@a...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 31 Aug 2002 11:00:24 +0200, Dwarazyka wrote:

> co to jest? jak sie nazywa? gdzie kupowac? ile kosztuje?
Polecam wizyte w najblizszej aptece lub ew. w sklepie typu 'nautra'.
Tamtejsze Panie sie na pewno uciesza i zaoferuja wiele roznych.

>jak zazywac?
I wlasnie tutaj jest problem. Ja bym powiedzial, ze najlepiej zazywac
skutecznie ;-)

> Pozdrawiam
> K - 2
> -
Pozdrawiam,

Nik

1. Data: 2002-09-01 10:39:06

Od: "RudaKazia" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na pocieszenie tym, ktorzy wierza w cudowna moc chromu moge dodac, ze nie
> stwierdzono tez, aby zazywanie takich preparatow bylo szkodliwe (podobnie
> jak z preparatami homeopatycznymi). Co wiecej, jesli ktos wierzy, ze cos
> mu pomorze, to nawet jesli tabletka z punktu widzenia chemii jest
> bezwartosciowa, to ma duze szanse, zeby jego zyczenie sie spelnilo (to
> tzw. efekt placebo).
>
> Mam nadzieje, ze tym razem udalo mi sie jasniej przekazac moje mysli ;-)
>
> Pozdrawiam,

Co do szkodliwosci chromu. Czytalam ostatnio (niestety, nie pamietam
zrodla), ze nadmiar chromu zwieksza ryzyko wystepowania nowotworow.
Jesli zas chodzi o zazywanie go w postaci pigulek, to podobno zalecane jest
to sportowcom,u ktorych podczas intensywnego wysilku fizycznego nastepuje
znaczna utrata tego pierwiastka (jak zreszta wszystkich innych). Ile w tym
prawdy?

Pozdrawiam.
Marzena.

1. Data: 2002-09-01 11:35:36

Od: Nikodem Kuznik <n...@a...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 01 Sep 2002 12:39:06 +0200, RudaKazia wrote:

> [...]
> jest to sportowcom,u ktorych podczas intensywnego wysilku fizycznego
> nastepuje znaczna utrata tego pierwiastka (jak zreszta wszystkich

Hm, nie jestem pewien czy obejdziemy sie bez szczegolow.
Jest wiele 'rodzajow chromow' (podobnie jak cholesterolow) - m.in.: chorm(III)
- na III stopniu utlenienia i
chrom(VI). Ten drugi od dawna jest uwazany za bardzo szkodliwy i chyba
kancoerogenny (rakotworczy). Przywiazuje sie wielka wage do tego, zeby bylo go w
srodowisku jak najmniej. Nie jestem pewien czy wlasnie o tym chromie(VI)
nie czytalas.
Natomaist chrom(III) to wlansie ten, ktory jest w roznych preparatach do
spozywania. Na szczecie przejscie Chrom(III) -> chrom(VI) jest bardzo
trudne i chyba niemozliwe w organizmie czlowieka.
Jesli chodzi o chrom(III) to rowniez spotkalem sie z wynikami
doswiadczen, w ktorych stiwerdzono mutacje w DNA - czyli rakotworczosc.
Jednak te badania byly 'bez sensu', poniewaz uzywano w nich tak duzych
ilosci chromu(III) jakich czlowiek nie jest w stanie spozyc i jakie nie
sa w stanie wniknac w zyjaca komorke (w ktorej jest schowane DNA).
Podsumowujac: wedlug mojej wiedzy preparaty z chromem(III) nie powinny
byc rakotworcze. A nikt nie sprzeda preparatow z chromem(VI)

Jesli chodzi o sportowcow, to rzeczywiscie jest to jedna z grup ludzi,
ktora ma wiecje chromu w moczu, wiec musi go tracic. Inna grupa sa
kobiet w ciazy oraz osoby z powaznymi urazami fizycznymi i psychicznymi.
Czy te osoby musza/powinny/moga zazywaz preparaty z chormem? Czy im to
wczyms pomoze? Na to pytanie nie potrafie odpowiedziec jednoznacznie.

Mam nadzieje, ze dalem wyczerpujaca odpowiedz.

Pozdrawiam serdecznie,

Nik

1. Data: 2002-09-01 16:06:31

Od: "RudaKazia" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bylo go w
> srodowisku jak najmniej. Nie jestem pewien czy wlasnie o tym chromie(VI)

Zdecydowanie czytalam o chromie, ktory spozywamy. Byl to zdaje mi sie
artykul dot. zywienia sportowcow (w kazdym razie na pewno dot. zywienia),
wiec raczej watpie, aby choldzilo tam o...chrom(VI). Poza tym dziekuje za
odpowiedz. Jesli nie jest rakotwrczy, to na wszel;ki wypadek bede go
zazywac.
Pozdrawiam.
M.

1. Data: 2002-09-01 18:46:10

Od: Nikodem Kuznik <n...@a...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 01 Sep 2002 18:06:31 +0200, RudaKazia wrote:

> [...]
> zywienia), wiec raczej watpie, aby choldzilo tam o...chrom(VI). Poza tym
> dziekuje za odpowiedz. Jesli nie jest rakotwrczy, to na wszel;ki wypadek

Bardzo prosze. Jak kto woli...
Jesli jednak ktos biega i zastanawia sie czy z tym skonczyc i zaczac
zazywac chrom, mysle, ze jednak lepiej zrobi jelsi nie bedzie go zazywal
i dalej bedzie biegal ;-)

Pozdrawiam,

Nik

pizza
Zaczne od Zamku w Gniewie
kluski śląskie, kopytka i pyzy ziemniaczane
Placuszki z malinami- P
chalwa