Obiecany gulasz piwny [P]

1. Data: 2003-07-29 07:32:57

Temat: Obiecany gulasz piwny [P]
Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak juz mowilam w ktoryms tam watku, przepis pochodzi z podstawki pod
talerze zakupionej w Biedronce przez moja mame i podarowanej mi. W
zaleznosci od "rewersu" podstawki (czerwone albo zielone tlo, albo jeszcze
jakies inne) sa rozne "zestawy" przepisow. Oprocz przepisu polecam tez
podstawki, bo sa ladne i praktyczne :)

Gulasz piwny
**********

800 g karkowki
60 g sloniny
200 ml jasnego piwa
1 kawalek ciemnego suchego chleba
2 cebule
pieprz
po 1/4 lyzeczki papryki i tymianku (nei jest napisane czy chodzi o ostra czy
slodka)
200 ml bulionu z kostki
sol
moj TZ dodal jeszcze pol slodkiej zielonej papryki

Mieso pokroic w kostke. Slonine drobno pokroic i stopic. Dodac mieso i
obsmazyc na duzym ogniu. Dodac posiekana cebule i pokrojona papryke (pewnie
w tym momencie nalezy tez dodac tymianek i papryke w proszku, ale tego w
przepisie nie ma. Nie wiem, w ktorym momencie TZ to dodal. Nie spytalam).
Wlac bulion,doprawic sola, pieprzem i wymieszac. Dusic z miesem 45 minut.
Wsypac do garnka starty chleb (TZ dal pol suchej bulki grahamki), wlac piwo
i gotowac jeszcze 15 min. Podawac z kluskami kladzionymi lub z knedlami. My
zjedlismy to z kasza gryczana.

Polecam ten gulasz ze wzgledu na miekkosc mieska. Nie wiem, mozze to zasluga
tego piwa, ale mieso wrecz rozplywa sie w ustach. Jak dotad najlepszy
gulasz, jaki jadlam :)

Kruszyna

--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-07-29 08:47:42

Temat: Re: Obiecany gulasz piwny [P]
Od: "ata" <a...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
piwo
> i gotowac jeszcze 15 min. Podawac z kluskami kladzionymi lub z knedlami.
hej
Fajnie brzmi tylko ten chleb nie robi sie gulasz papka ??
Ata

1. Data: 2003-07-29 09:13:59

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ata" <a...@r...pl> napisał w wiadomości
> Fajnie brzmi tylko ten chleb nie robi sie gulasz papka ??

On wlasnie jest taki papkowaty. Chcel pelni role zagestnika To znaczy robi
sie taka gesta zawiesina . Inaczej byloby miesko w rosole piwnym :) poza tym
chleba jest nieduzo. Za to smak daje taki ciekawy :)

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-07-29 09:14:16

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ata" <a...@r...pl> napisał w wiadomości
> Fajnie brzmi tylko ten chleb nie robi sie gulasz papka ??
> Ata

chleb dodaje sie do gulaszu wlasnie po to, aby go zagescic.

pozdrawiam
Dorota

dzisiaj na obiadek...
Czym ozdobić boki biszkopta?
uroczysta kolacja a dieta matki karmiacej piersia
Lista emigrantów na pl.rec.kuchnia
Czy to prawda, że ludziom na emigracji odbija palma?