sery dawniejsze...

1. Data: 2003-07-29 07:53:43

Temat: sery dawniejsze...
Od: b...@c...com.pl szukaj wiadomości tego autora

Czesc. Mam pytanie odnosnie serow.
Pamietam wczesniej - 10 lat temu...czy cos kolo
tego byl ser o nazwie limburski i tez hercenski.
CVhodzi mi szczegolnie o ten ostatni.
Bylam u Niemcow i go sobie przywiozlam
- taki bardzo miekki o specyficznym zapachu
i tez nazywa sie hercenski i sie nim zajadam
no ale wkrotce sie skonczy......
Co z nim w Polsce , czy ktos wie??
czy to mozna gdzies kupic, bo ja nie widuje.
Czy go w ogole ktos robi??
Pozdrawiam smaczna grupe
barbara

1. Data: 2003-07-29 08:02:06

Temat: Re: sery dawniejsze...
Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Jul 2003 09:53:43 +0200, Waćpanna lub Waćpan
b...@c...com.pl, w wiadomości <3...@c...com.pl>
zawarł, co następuje:

> [...]
> no ale wkrotce sie skonczy......
> Co z nim w Polsce , czy ktos wie??
> czy to mozna gdzies kupic, bo ja nie widuje.

Na pewno są w Poznaniu, w Selgrosie na 100%. Niestety nie pamiętam kto to
robi, ale chyba nie Polacy. Jak bedę miała okazję, to sprawdzę.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
Zdjęcie z wyjątkowo głupim wyrazem twarzy, ale z firmową kartką:

1. Data: 2003-07-29 08:05:23

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

b...@c...com.pl:
> Czesc. Mam pytanie odnosnie serow.
> Pamietam wczesniej - 10 lat temu...czy cos kolo
> tego byl ser o nazwie limburski i tez hercenski.
znaczy Harzer Kaese? Chyba powinno się coś takiego pojawiać, kolega z
Wrocławia też to jada, ale sam na własne oczęta nie widziałem (bo nie
szukałem).
Aha, aby jeszcze coniektórym narobić smaka. Recepta na Harzer mit Musike:

Parę gomółek sera dać do plastikowej miski z wieczkiem (np. Tupperware),
na to dużo cebuli, grubo posiekanej, trochę oliwy (nie trzeba, ja nie
daję) i dużo octu winnego (tak z pół szklanki 6% na ćwieć kilo sera).
Najlepiej upchać to tak, aby ocet prawie przykrywał ser. Odstawić do
lodówki na 2-3 dni aby się przeżarło. Wcinać z chlebem. Dobre na zimę.

To "Musike" pochodzi od tego, no, wiatrów.... Znaczy dobrze wpływa na
trawienie i perylstatykę jelit.

Waldek

1. Data: 2003-07-29 08:57:40

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>lodówki na 2-3 dni aby się przeżarło. Wcinać z chlebem. Dobre na zimę.
>
>To "Musike" pochodzi od tego, no, wiatrów.... Znaczy dobrze wpływa na

o matko....ostrzezenie w nazwie sera znaczy sie.....

van pe
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-07-29 09:34:22

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> o matko....ostrzezenie w nazwie sera znaczy sie.....

o to to!
A mi się l przesunęło. Perystaltyka, oczywiście.

Waldek

Obiecany gulasz piwny [P]
dzisiaj na obiadek...
Czym ozdobić boki biszkopta?
uroczysta kolacja a dieta matki karmiacej piersia
Lista emigrantów na pl.rec.kuchnia