Obliczanie kosztów czynszu

następny post »
Data: 2011-01-03 08:56:47
Temat: Obliczanie kosztów czynszu
Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

Mam taki problem, że szukam sobie mieszkania do kupienia, i nie do końca
ogarniam kwestię czynszu (o ile w to właściwe słowo?).

W niektórych ogłoszeniach podawana jest m.in. wysokość wspomnianego
czynszu, przykładowo:

"czynsz: 470zl (z zal. na wodę, CO, fundusz remontowy)"

Mieszkając w tym samym mieście w (jak uważam) podobnej jakości dzielnicy, w
mieszkaniu o podobnej powierzchni, płacę obecnie czynsz znacząco niższy,
tyle że zawiera on nieco inne elementy :) (CO, woda, prąd), do tego stała
kwota komornego (znów nie wiem czy dobre słowo ;), dla wynajmującego (w tym
zawiera się już fundusz remontowy i inne opłaty stałe).

Zastanawiam się teraz jak to działa? Czy taka różnica w cenie bierze się z
tego, że:
- czynsz liczony jest za większą niż 1 liczbę osób,
- obecni mieszkańcy są rozrzutni i stąd wysokie opłaty (CO, woda)
- fundusz remontowy jest drogi (nie mam pojęcia ile to może wynosić?)
- cokolwiek innego o czym nie wiem ;]

Ogółem mam taką ciężką myśl, że kupowanie mieszkania na kredyt jest dużo
trudniejsze niż zakładałem, bo przy takich kosztach eksploatacyjnych to
razem wychodzą już znaczące kwoty :| Ale może czegoś nie wiem, nie
rozumiem?

--
Kapsel
http://kapselek.net