Obowiązek przedszkolny dla pięciolatków

141. Data: 2007-09-14 07:29:56

Temat: Re: Obowiązek przedszkolny dla pięciolatków
Od: Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

13.09.2007, złoœliwa <n...@u...to.interia.pl> napisał(a)

> powiedz to ludziom którzy w wieku 25 lat zachorowali na ospę ;)

Ja w wieku 17 lat "przeszedłem" szkarlatynę.
Nie ma co się licytować, ale faktem jest, że im starsze dziecko tym
łatwiej radzi sobie z infekcjami.
--
_ Piotr Majkowski
}<_(> (Rzym.8,31)

142. Data: 2007-09-14 07:33:01

Od: oshin <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Sep 2007 07:27:39 +0000 (UTC), Piotr Majkowski napisał(a):
> Z wiekiem odporność organizmu sie zwiększa. Nie ma juz takich dramatów
> jak szpital.

Czy ja wiem, to chyba zależy od choroby?
Miałam kiedyś wirusowe zapalenie płuc, ponad miesiąc w tym 3 tygodnie w
szpitalu. Podłapała to moja półtoraroczna wtedy siostra i jej mama. Mama
wylądowała w szpitalu, tak jak ja na trzy tygodnie, a mała była dwa
tygodnie chora w domu i żadne kroplówki itp. nie były jej potrzebne. Lekarz
twierdził wtedy, że w tym wieku się tą chorobę jakoś inaczej i lżej
przechodzi.

Nie żebym komu życzyła, tfu tfu tfu.
--
oshin
dorota bugla

143. Data: 2007-09-14 07:36:26

Od: Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

13.09.2007, Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> napisał(a)

> Widzisz... ludzie planują różne rzeczy. Ciąże też. :)

Zupełnie jak agenci KGB. ;) Bez planu to nawet się nie wysikają.
Gdzie spontanicznosć, romantyczne uniesienia i takie tam... ?
:)

144. Data: 2007-09-14 07:49:08

Od: Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

14.09.2007, oshin <o...@g...com> napisał(a)

> [...]
> tygodnie chora w domu i żadne kroplówki itp. nie były jej potrzebne. Lekarz
> twierdził wtedy, że w tym wieku się tą chorobę jakoś inaczej i lżej

U nas Marcin wymiotował antybiotykiem (zinat) i trzeba było zakładać
welfron i podawac dożylnie. To był jedyny, ale wystarczający powód aby
wysłać go do szpitala. Nawet opieka Medicover nie zapenia obsługi
"ktoplówka w domu" a zatrzyki powodowac mogły wstrząs (aseptyczny ?)

145. Data: 2007-09-14 08:04:15

Temat: Re: Obowi?zek przedszkolny dla pięciolatków
Od: "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:14appe897lyk0.dlg@habeck.pl...

> Ale dyscypliny nie ma!

Można kupić w sklepie z galanterią skórzaną ;-P

> Nie przystosowane będzie! Będzie indywidualistą niedostosowanym do życia w
> szkole! Chcesz takiego losu dla swojego dziecka???!!!111

Ja nie chce więc mój do przedszkola poszedł. Ale może ktoś chce mieć takiego
i co wtedy?????

Sylwia ;-)

146. Data: 2007-09-14 08:09:04

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

McDreamy or McSteamy? *Piotr Majkowski*. Seriously?. Seriously.

> [...]
> wysłać go do szpitala. Nawet opieka Medicover nie zapenia obsługi
> "ktoplówka w domu" a zatrzyki powodowac mogły wstrząs (aseptyczny ?)

Nie korzystając z prywatnej służby zdrowia lekarz rodzinny zapewniał mi w
zeszłym roku coś takiego jak kroplówki z antybiotyku w domu. Bo niby
dlaczego nie miałby, od czegos w koncu są pielegniarki srodowiskowe poza
mierzeniem cisnienia w przychodni.
Wiec jesli to było jedyne wskazanie do hospitalizacji to było to dziwne.
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

147. Data: 2007-09-14 08:10:55

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" ...

> Użytkownik "Habeck Colibretto"
>
> Można kupić w sklepie z galanterią skórzaną ;-P

To jakiś nowy synonim sklepu z czerwonymi firankami?

> Ja nie chce więc mój do przedszkola poszedł. Ale może ktoś chce mieć
> takiego i co wtedy?????

To jezd gupi i trzeba go zmusić dla jego własnego i dziecka
dobra!!!1jedenjeden

EwaSzy

148. Data: 2007-09-14 08:15:55

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Szpilka" ...

> To jakiś nowy synonim sklepu z czerwonymi firankami?

Do sklepów z firankami się nie zbliżaj. Nie pamiętam dlaczego (albo nie
doczytałam), ale masz zakaz ;-)

Agnieszka

149. Data: 2007-09-14 08:16:55

Od: "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał w wiadomości
> prezdszkola
> |
> to mnie nie przekonuje - u Weroniki w grupie jest chłopiec który do
> przedszkola chodzi o 3 r.ż i co rok tak samo tragicznie przeżywa. Ot ten
> typ
> tak ma.

Ale zazwyczaj jest tak że im młodsze dziecko tym mu trudniej rozstac się z
rodzicami i spędzac ileś godzin wśród obych ludzi w obcym miejscu.

> Zonk ! Nie nauczy się w pierwszej klasie bo obecnie pierwsza klasa nie
> uczy
> literek tylko powtarza co było w zerówce. Kto się nie naumiał - ma dwa
> razy
> więcej roboty w domu z rodzicami.
> Lajf is brutal ;(

Ooo to ja mam inne informacje od siostry, która to jest nauczycielem
początkowym :-)

> Zresztą często taki 5-6 latek sam
> zazwyczaj
> |
> No wiec zauważ że u jednych się odbywa a u innych nie - i o to chodzi z
> tymi
> wyrównanymi szansami i startem :)

Ale jak się nie nauczy w domu to od tego jest własnie zerówka a potem
szkoła. Chcesz mi powiedziec, że jak przedszkole będzie obowiązkowe od 5 rz
tzn że 5latki zaczna uczyc literek?

> ależ nic podobnego nie twierdzę - bardzo sobie cenie mój system w którym
> się
> kształciłam.

Ja toże ;-)

> Niestety postęp idzie naprzód i tak jak ktoś tu wspomniał
> dzieciaki są coraz bardziej inteligentne to i naukę zaczynają wcześniej
> niż
> ja czy Ty :)

A ja wspomniałam, że jak jest wybitnie zdolny egzemplarz to mozna go posłac
wczesniej do szkoły. Nie trzeba z tego powodu gnać wszystkich do
obowiązkowego przedszkola. IMO obowiązkowa teraz zerówka świetnie załatwia
sprawę.

> prędko,
> |
> tylko zamykanie oczu na ten wyścig szczurów nic nie da - on i tak jest.

Ale niech sobie będzie, co nie znaczy że mam szykowac do startu moje
dziecko. Jeszcze mu krzywdę niechcący wyrządzę, bo on zechce byc strażakiem
na ten przykład ;-)

> wszystkim
> |
> oczywiście - ale nie uważasz że przy braku elektryczności nawet ogryzek
> świeczki to już jest coś żeby rozproszyć mrok ?

Do tego wystaczy zapałka ;-) A do logopedy mozna iść poza przedszkolem

Sylwia

150. Data: 2007-09-14 08:17:15

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> napisał

| A w przedszkolu poświęca się dziecku 100% czasu?

oczywiście ! przecież panie w tym czasie nie sprzątają, nie robią prania,
nie wieszają bielizny, nie gotują obiadu, nespa ?

> [...]
| chwilę jak się zmęczy albo wyjśc z mamą na spacer nie o okreslonych
| godzinach tylko wtedy jak im się zachce.

mi się wydawało że rozmawiamy o 5-latkach a nie o 3-latkach :/

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

Iwonko poradz:Dentysta w szkole
pomysły na energię czterolatka poszukiwane
(IVÁN): DECLARADO SANTO PARA DIOS
Jak kontrolować dostęp do internetu?
sens sznurowanych butów na w-f u pierwszoklasisty