Re: Obowi?zek przedszkolny dla pięciolatków

From: "Szpilka" <s...@s...tlen.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Obowi?zek przedszkolny dla pięciolatków
Date: Fri, 14 Sep 2007 10:16:55 +0200

Użytkownik "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał w wiadomości
news:fcbcam$1pf$1@nemesis.news.tpi.pl...
> prezdszkola
> |
> to mnie nie przekonuje - u Weroniki w grupie jest chłopiec który do
> przedszkola chodzi o 3 r.ż i co rok tak samo tragicznie przeżywa. Ot ten
> typ
> tak ma.

Ale zazwyczaj jest tak że im młodsze dziecko tym mu trudniej rozstac się z
rodzicami i spędzac ileś godzin wśród obych ludzi w obcym miejscu.

> Zonk ! Nie nauczy się w pierwszej klasie bo obecnie pierwsza klasa nie
> uczy
> literek tylko powtarza co było w zerówce. Kto się nie naumiał - ma dwa
> razy
> więcej roboty w domu z rodzicami.
> Lajf is brutal ;(

Ooo to ja mam inne informacje od siostry, która to jest nauczycielem
początkowym :-)

> Zresztą często taki 5-6 latek sam
> zazwyczaj
> |
> No wiec zauważ że u jednych się odbywa a u innych nie - i o to chodzi z
> tymi
> wyrównanymi szansami i startem :)

Ale jak się nie nauczy w domu to od tego jest własnie zerówka a potem
szkoła. Chcesz mi powiedziec, że jak przedszkole będzie obowiązkowe od 5 rz
tzn że 5latki zaczna uczyc literek?

> ależ nic podobnego nie twierdzę - bardzo sobie cenie mój system w którym
> się
> kształciłam.

Ja toże ;-)

> Niestety postęp idzie naprzód i tak jak ktoś tu wspomniał
> dzieciaki są coraz bardziej inteligentne to i naukę zaczynają wcześniej
> niż
> ja czy Ty :)

A ja wspomniałam, że jak jest wybitnie zdolny egzemplarz to mozna go posłac
wczesniej do szkoły. Nie trzeba z tego powodu gnać wszystkich do
obowiązkowego przedszkola. IMO obowiązkowa teraz zerówka świetnie załatwia
sprawę.

> prędko,
> |
> tylko zamykanie oczu na ten wyścig szczurów nic nie da - on i tak jest.

Ale niech sobie będzie, co nie znaczy że mam szykowac do startu moje
dziecko. Jeszcze mu krzywdę niechcący wyrządzę, bo on zechce byc strażakiem
na ten przykład ;-)

> wszystkim
> |
> oczywiście - ale nie uważasz że przy braku elektryczności nawet ogryzek
> świeczki to już jest coś żeby rozproszyć mrok ?

Do tego wystaczy zapałka ;-) A do logopedy mozna iść poza przedszkolem

Sylwia