Obrazy - czym czyścić?

1. Data: 2003-12-11 15:46:51

Temat: Obrazy - czym czyścić?
Od: "Vicky" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czym najlepiej wyczyścic zakurzony obraz?
Z góry dzięki za pomoc :)

Pozdrawiam
Vicky

1. Data: 2003-12-11 16:31:02

Temat: Re: Obrazy - czym czyścić?
Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Czym najlepiej wyczyścic zakurzony obraz?
> Z góry dzięki za pomoc :)
>
> Pozdrawiam
> Vicky
>
> Mam książkę "ABC porządków domowych" wg autorki obrazy olejne/gdy obraz nie
jest super wartościowy/odkurzamy delikatnie używając spranej miękkiej szmatki
jedwabnej,a potem czyścimy płótno po małym kawałku,gąbką zmoczoną w czystej
wodzie i dobrze odciśniętej.Po zmyciu jednej części gąbkę starannie płuczemy,
aby nie rozprowadzać brudu po całej powierzchni. Zamiast wody można użyć
letniego jasnego piwa.
W starych przepisach doradza się stosowanie utartych ziemniaków /surowych/
zmieszanych z wodą. Trzeba 0,5 kg ziemniaków utrzeć, zalać 4 litrami wody,
postawić na "ogniu" i mieszając lekko podgrzać.Zostawić na noc w ciepłym
miejscu /np.na kaloryferze/ a rano mieszaniną tą umyć obraz, stale spłukując
gąbkę.Obrazy na których wernikszachował się doskonale, nie ma rys i pęknięć,
można przetrzeć szmatką zwilżon////a mieszaniną czystego spirytusu i terpentyny
- w równych ilościach.Przecierać kolistym ruchem często zmieniając miękką
szmatkę.
Powodzenia! Sama obrazów nie mam, więc nie próbowałam w/w sposobów.
m.

1. Data: 2003-12-11 20:48:27

Od: "Vicky" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> szmatkę.
> Powodzenia! Sama obrazów nie mam, więc nie próbowałam w/w sposobów.

Dziękuje - wypróbuje :)))

Pozdrawiam
Vicky

1. Data: 2003-12-13 16:18:46

Od: "Vika" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

proponuje udac sie do sklepu dla artystow plastykow i zapytac o plyn do
czyszczenia obrazow
(jeszcze pytanie dodatkowe, czy to obraz olejny na pewno? - bo pwnie czym
innym czysci sie akryl a czym innym olej...ale jesli jest zakurzony to
pewnie jest stary, a jesli jest stary to pewnie olejny ;))))

pozdro

Vika

Ogrzewanie gazowe czy kominek?
Brak chodnika - do kogo uderzać?
scianki kabiny prysznicowej
Jak walczyć z prusakami
uszkodzony panel - jak naprawić i czym ?