Oda do dys.

41. Data: 2012-10-12 09:37:27

Temat: Re: Oda do dys.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Oct 2012 10:08:46 +0200, Agnieszka napisał(a):

> Lateralizacją.
> Skrzyżowana lateralizacja jest strasznie przereklamowana. Mi się jakoś
> schabowy z plackiem nie myli. Kolory też znam i to więcej niż cztery. Piszę
> w miarę poprawnie i liczyć umiem. W zasadzie dopóki nie przyszłam tu na
> grupy kilka lat temu, to nie wiedziałam, że ta nieszczęsna lateralizacja ma
> tak destruktywny wpływ na moje życie. Dopiero tu się dowiedziałam tej
> straszliwej prawdy. Na szczęście jakoś to przeżyłam ;-)

Pozytywny przykład. I zapewne nie unikałaś matury, w odróżnieniu od tych
tysięcy...
(by XL)

42. Data: 2012-10-12 10:18:20

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-10-12 09:17, obywatel medea uprzejmie donosi:

> Alesz te normy teraz zanirzajom we fszystkim!

Dzienki temu inni tesz majom szansem. Na pszebłysk gieniusza.

qr.a

43. Data: 2012-10-12 12:44:35

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozytywny przykład. I zapewne nie unikałaś matury, w odróżnieniu od tych
> tysięcy...

Czy ja wiem czy pozytywny przykład? Po prostu życie. Całe życie pisałam
prawą ręką a patrzyłam lewym okiem czy słuchałam lewym uchem. Nie
przeszkadzało mi to wygrywać w szkole w konkursach plastycznych ani grać w
szkole muzycznej na skrzypcach. W ogóle mi nigdy nie przeszkadzało i do
głowy mi nie przyszło wiązać z tym jakiekolwiek moje niepowodzenia czy
choroby. A co do matury to cóż... "za moich czasów" nie było żadnych -dys i
jak ktoś nie umiał matury napisać to jej po prostu nie zdawał i już. Ja
zdałam, z wyróżnieniem. Ale to złe, komunistyczne czasy były...

Agnieszka

44. Data: 2012-10-12 20:24:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Oct 2012 14:44:35 +0200, Agnieszka napisał(a):

> [...]
> prawą ręką a patrzyłam lewym okiem czy słuchałam lewym uchem. Nie
> przeszkadzało mi to wygrywać w szkole w konkursach plastycznych ani grać w

W której ręce je trzymałaś? - przecież w lewej, no to w sumie miałaś
łatwiej niż ja, nie? :-)

> W ogóle mi nigdy nie przeszkadzało i do
> głowy mi nie przyszło wiązać z tym jakiekolwiek moje niepowodzenia czy
> choroby.

Otóż własnie to jest pozytywne. Ze Ci do głowy nie przyszło. A dziś
wszystkim przychodzi, nawet jak nie mają powodu.
I to jest negatywne.

> A co do matury to cóż... "za moich czasów" nie było żadnych -dys i
> jak ktoś nie umiał matury napisać to jej po prostu nie zdawał i już. Ja
> zdałam, z wyróżnieniem. Ale to złe, komunistyczne czasy były...

Pod wieloma względami dobre. Tzn akurat komunizmu czy nie-komunizmu bym tu
nie plątała do sprawy.

Pisałaś prawą, bo taki był trend w pedagogice, żeby tzw leworęcznych
zmuszać do pisania i posługiwania się prawą ręką.
Lateralizacja jednostronna jest jednostronna - i już. Tak to okreslił jeden
znajomy neurochirurg - tzn powiedział, ze nie ma tak, żeby pisać lewą, a np
rysować prawą i prawą drapać się. Jesli lewa strona dominuje, to we
wszystkich czynnościach.
(by XL)

45. Data: 2012-10-12 21:31:53

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znajomy neurochirurg - tzn powiedział, ze nie ma tak, żeby pisać lewą, a np
> rysować prawą i prawą drapać się. Jesli lewa strona dominuje, to we

Ale jest jeszcze coś takiego jak lateralizacja skrzyżowana.
Tu nie trzeba zmuszać do pisania prawą ręką (choć oko i noga lewe), bo
samo z siebie pisze.

qr.a

46. Data: 2012-10-12 22:24:36

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@g...pl> napisał w wiadomości grup
.pl...

> Ale jest jeszcze coś takiego jak lateralizacja skrzyżowana.
> Tu nie trzeba zmuszać do pisania prawą ręką (choć oko i noga lewe), bo
> samo z siebie pisze.

Ja od początku sama z siebie pisałam prawą. Ale czytam i słucham z lewa
(ciekawe czy to się rzuca na poglądy...), Za to kopię tą nogą, którą akurat
mam bliżej ;-)

Agnieszka

47. Data: 2012-10-12 22:26:39

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
net...

> W której ręce je trzymałaś? - przecież w lewej, no to w sumie miałaś
> łatwiej niż ja, nie? :-)

No tak, jak się zastanowić, to faktycznie lewostronny słuch przy skrzypcach
jest lepszy niż prawostronny ;-)

Agnieszka

48. Data: 2012-10-12 22:31:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 13 Oct 2012 00:26:39 +0200, Agnieszka napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
net...

> No tak, jak się zastanowić, to faktycznie lewostronny słuch przy skrzypcach
> jest lepszy niż prawostronny ;-)

No otóż to :-)

(by XL)

49. Data: 2012-10-13 00:34:49

Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 11 Oct 2012 23:48:30 +0200, Ikselka wrote:

> Myślisz, że 135 to już geniusz?

Zdaje się, że on napisał _prawie_.

> o, dzięki 3-)

Test Cattella? :->

--
Dariusz Laskowski
darlas at post.pl

50. Data: 2012-10-13 07:39:16

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-12 22:24, Ikselka pisze:
> [...]
> lewą, a np rysować prawą i prawą drapać się. Jesli lewa strona
> dominuje, to we wszystkich czynnościach.

Mowa była o skrzyżowanej.
Moja mama pisała prawą, a wszystko inne (typu krojenie warzyw, mycie)
robiła lewą.

Ewa

Charakterystyka prawdziwego Polaka.
Pałą w pyska, pyskiem w Pałę.
Nalewka z aronii.
Dlaczego jest obraza uczuć religijnych, a nie ma potępiania o obrazę rozumu,przecież głupota rani i boli?
Moda na Jesień.