Oda do dys.

51. Data: 2012-10-13 10:10:43

Temat: Re: Oda do dys.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 13 Oct 2012 09:39:16 +0200, medea napisał(a):

> Moja mama pisała prawą,

Bo ją nauczyli. Taki był trend i już - że się leworęczne dzieci "nawracało"
na praworęczność. Były specjalne procedury terapeutyczne do tego, wymuszano
wizyty w poradni psych.-ped. i takie tam.
Ale bywają i gorsze zboczenia - znam przypadek "prawusa", któremu rodzice z
włąsnej inicjatywy wmówili leworęczność, ponieważ słyszeli, że leworęczni
są INTELIGENTNIEJSI.
Znam to dziecko od urodzenia - zanim poszło do szkoły i zaczęło pisać,
posługiwało się prawą ręką. Kiedy poszło do szkoły, rodzice pogonili do
poradni i wymusili "leworęczność". Chorzy ludzie po prostu. Autentyczny
cyrk znany mi od podszewki, bo w dosyć bliskiej rodzinie - nasze dzieci
wspólnie się bawiły w przedszkolu i chodziły do szkoły. Chłopak (dziś
dorosły) wszystko robi prawą, nawet rysuje, a tylko pisze lewą. To o nim
wypowiadał się wspomniany przeze mnie ZNANY (hint: autorytet, nie mój
snobizm) neurochirurg, wspólny dobry znajomy ich i nasz, stąd wiemy, bo na
spotkaniu to było. Zżymał się głośno, kiedy oni dziecko zmuszali do
leoręcznego pisania. Ludzie ograniczeni jak kołki, chcieli mieć
inteligentne dziecko :-D

PS. Zresztą na szczescie bylo takie od urodzenia, ale rodzicom brakowało
jakiejś FLAGI - to se zrobili :-D
(by XL)

52. Data: 2012-10-13 11:25:03

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo ją nauczyli. Taki był trend i już - że się leworęczne dzieci "nawracało"
> na praworęczność. Były specjalne procedury terapeutyczne do tego, wymuszano
> wizyty w poradni psych.-ped. i takie tam.

Mogła też być obustronna. Rzadko, ale się zdarza.
Natomiast w przypadku skrzyżowanej problem leży zupełnie gdzie indziej.

> Ale bywają i gorsze zboczenia - znam przypadek "prawusa", któremu rodzice z
> włąsnej inicjatywy wmówili leworęczność, ponieważ słyszeli, że leworęczni
> są INTELIGENTNIEJSI.

I właśnie z tego powodu nie odważyłam się uczyć własnego lewą ręką
pisać. A mogłoby mu być łatwiej w życiu.

qr.a

53. Data: 2012-10-13 14:33:21

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-13 12:10, Ikselka pisze:

> Bo ją nauczyli. Taki był trend i już - że się leworęczne dzieci "nawracało"
> na praworęczność.

No przecież wiem, że znałaś moją mamę, a co tam! - w ogóle całą moją
rodzinę - lepiej niż ja. 333-)

Ewa

54. Data: 2012-10-13 14:56:11

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-13 12:10, Ikselka pisze:
> To o nim wypowiadał się wspomniany przeze mnie ZNANY (hint: autorytet,
> nie mój snobizm) neurochirurg, wspólny dobry znajomy ich i nasz

BTW Nie wiem, o kim piszesz ani o jakim spotkaniu, ale musi słaby z
niego autorytet, skoro nie udało mu się wybić im tego z głowy.

Ewa

55. Data: 2012-10-13 15:45:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 13 Oct 2012 13:25:03 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2012-10-13 12:10, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> Mogła też być obustronna. Rzadko, ale się zdarza.
> Natomiast w przypadku skrzyżowanej problem leży zupełnie gdzie indziej.

Owszem, wiem.

> I właśnie z tego powodu nie odważyłam się uczyć własnego lewą ręką
> pisać. A mogłoby mu być łatwiej w życiu.

Wyrodna matko, zamknęłaś dziecku drogę do Nobla!
3-)

(by XL)

56. Data: 2012-10-13 15:50:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 13 Oct 2012 16:33:21 +0200, medea napisał(a):

> No przecież wiem, że znałaś moją mamę, a co tam! - w ogóle całą moją
> rodzinę - lepiej niż ja. 333-)
>
> Ewa

Nie, Ewo, znam TO pokolenie, i to bardzo dobrze, jak również od podszewki
pedagogicznej realia w których rosło - wychowałam się w rodzinie
nauczycielskiej.
(by XL)

57. Data: 2012-10-13 15:53:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 13 Oct 2012 16:56:11 +0200, medea napisał(a):

> BTW Nie wiem, o kim piszesz ani o jakim spotkaniu, ale musi słaby z
> niego autorytet, skoro nie udało mu się wybić im tego z głowy.

Dlaczego miałby? Czytaj uwaznie - to był i jest autorytet
NEUROCHIRURGICZNY, a nie NLP :->

(by XL)

58. Data: 2012-10-13 16:25:14

Od: ISKA <o...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-13 17:50, Ikselka pisze:

> Nie, Ewo, znam TO pokolenie, i to bardzo dobrze, jak również od podszewki
> pedagogicznej realia w których rosło - wychowałam się w rodzinie
> nauczycielskiej.

ale tak czy siak, ewka od ciebie emote -> 333-) podchwyciła
naczysie trendy wyznaczasz ;->>>

zazdraszczam, ale i tak ja...-- Jestę Aniołę mówię ci...

59. Data: 2012-10-13 18:23:12

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, Ewo, znam TO pokolenie, i to bardzo dobrze, jak również od podszewki
> pedagogicznej realia w których rosło - wychowałam się w rodzinie
> nauczycielskiej.

Przykro mi. Wiem już co nieco o twoich znajomych i rodzinie, o których
dużo tutaj piszesz.

Ewa

60. Data: 2012-10-13 18:25:03

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-13 18:25, ISKA pisze:

> ale tak czy siak, ewka od ciebie emote -> 333-) podchwyciła
> naczysie trendy wyznaczasz ;->>>

Gdybyś była bardziej spostrzegawcza, to zauważyłabyś, że stosuję ją
tylko i wyłącznie dla XL. No ale niestety nie jesteś, nie każdy musi...

Ewa

Charakterystyka prawdziwego Polaka.
Pałą w pyska, pyskiem w Pałę.
Nalewka z aronii.
Dlaczego jest obraza uczuć religijnych, a nie ma potępiania o obrazę rozumu,przecież głupota rani i boli?
Moda na Jesień.