Odkurzacz dla alergika

21. Data: 2007-09-27 06:10:15

Temat: Re: Odkurzacz dla alergika
Od: Juanitos <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Filipowicz pisze:
> Użytkownik "tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> Dzieki jeszcze raz za porady...
> Nadal nie wiem czy robie dobrze czy źle decydując się na odkurzacz bez
> HEPA - ale DYSANA odradzili mi sprzedawcy w EURO RTV AGD - powiedzieli ze
> lepsze sią philipsy bo DYSANA trzeba myć (pojemnik) i nietrwaly filtr ma -
> ciekawe co?
> Pozdrawiam
> Artur

Robisz dobrze. Z Dysonem miałem dużo kontaktu w UK (zanim jeszcze dotarł
do Polski) i jest to kit, jak każdy odkurzacz z HEPA... Jestem
inżynierem elektrykiem z dużym stażem, brałem udział w pracach nad
zakupem licencji na odkurzacz dla Zelmera, sam mam włoski badziewie
Phenix z HEPA oraz niby filtrem wodnym. Tylko Rainbow... HEPA kładzie
wszystko, brak ciągu, koszty. Ale ten filtr był stworzony dla potrzeb US
Army a nie dla normalnego człowieka.

Pozdrawiam
Juanitos

22. Data: 2007-09-27 09:14:21

Od: "tomek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem inżynierem elektrykiem z dużym stażem

no to fachowiec nam sie trafil od ssania :-)

> Ale ten filtr był stworzony dla potrzeb US Army a nie dla normalnego
> człowieka.

abstrahujac juz od tego ktory odkurzacz lepszy, to HEPA to nie zadna
kosmiczna czy wojskowa technologia, a fitry od wielu lat wykorzystywane sa
do filtrowania powietrza w farmacji i nawet tam nie czysci sie ich zbyt
czesto (nawet kilka lat!)- wymienia sie czesciej tylko prefiltry; wiekszosc
filtrow z odkurzacza z prawdziwym filtrem HEPA nie ma jednak nic wspolnego,
chodzi tylko o marketingowe sprzedanie tego ze filtr zatrzymuje bardzo male
czasteczki (prawdziwa HEPA zatrzymuje nawet bakretie czy wirusy)

odkurzacz z fitrem wodnym nigdy nie odfiltruje tak dobrze powietrza jak
zwykly filtr "mechaniczny"- gdyby bylo inaczej juz dawno wykorzystywano by
takie filtry w miejsce klopotliwych i drogich filtrow HEPA- czesc
zanieczyszczen sie w tej wodzie zawiesi, czesc poleci dalej, a czesc
zanieczyszczen bedzie zapewne wydmuchana z brudnej wody, fizyki panie nie
oszukasz ;-) co ciekawe fitry podobne jak w DYSON'ie (cyklonowe)
wykorzystuje sie w przemysle przy odpylaniu, nigdy nie slyszalem zeby
wykorzystywano do tego filtry wodne

dla jasnosci- z firma DYSON nie mam nic wspolnego

tomasz

23. Data: 2007-10-03 18:52:26

Od: p...@b...com (Teresa Horvath Sandorne) szukaj wiadomości tego autora

Ja miałabym propozycję na oczyszczenie powietrza, jeśli mi pozwolicie to
przybliżyć.
Urządzenie to otrzymało od British Allergy Fundation i od Norwegian Astma
i Allergia Forum pieczęć uznania.
Sama byłam alergiczką ponad 10 lat...

--
Wysłano z serwisu -> http://www.sanatoria.org - baza osrodków sanatoryjnych

internetowy atlas anatomiczny
Re: podejście holistyczne, gdzie ?
Fałd karkowy - ciąża 12 tydzień - pytanie
Biodacyna i zapalenie płuc pocieszcie...pomóżcie proszę
ruchy zebow gornych dwojek