Odp: Kamienie kałowe

From: "eurecus.com" <i...@e...com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Odp: Kamienie kałowe
Date: Mon, 3 Feb 2003 21:16:46 +0100

Użytkownik KM <k...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b1me82$8sq$...@a...news.tpi.pl...

> Użytkownik "eurecus.com" <i...@e...com> napisał w wiadomości
>
> Bzdura to delikatnie powiedziane.
> Ale warto przy okazji zwrócić uwagę jak niska jest wiedza Polaków na temat
> biologii i fizjologii czegoś co powinni znać najlepiej, z czym mają
> doczynienia najczęściej - czyli własnego organizmu. Na tej niewiedzy
żerują
> różnego rodzaju pseudonaukowcy, którzy zupełnie nieźle na tym wychodzą.

Myślałem, że to grupa o medycynie :-(
Gdybym miał dokładną wiedzę, to bym tu się nie pytał. Ale logika laika mówi
mi, że to może być jak najbardziej prawdopodobne. Oczywiście, "kamienie" to
tylko nazwa na określenie zbitych niewydalonych resztek pokarmu
pozostających być może niepotrzebnie w jelitach. Być może ich tam nie ma.
W nerkach też nie powinno być kamieni, prawda? Niestety zdarzają się bardzo
często i to duże. Niby dlaczego - przecież w nerkach jest tak na oko "tylko
żółta woda". Jakieś kamienie rozbija się laserem, inne kamienie spotyka się
w woreczku żółciowym.
Dlaczego więc akurat w jelicie grubym nie mogłoby się odłożyć parę
kamieni???
Tak sobie teoretyzuję, rzucam temat i co? Reakcja jest dziwna. Zamiast
rzeczowej odpowiedzi komentarz na temat wiedzy polaków. A może ja jestem
murzynem i w tej chwili siedzę przed szałasem w dżungli, a notebooka i
komórkę z internetem mam od polskiego misjonarza, którego wczoraj z kumplami
upiekliśmy na ognisku. I teraz się boję czy po zjedzeniu jego mózgu nie
odłoży mi się w brzuchu jakiś kamień...

--
pzdr Grzegorz