Odp: Kamienie w woreczku zółciowym

From: "Krzysztof Kurek" <k...@p...wp.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Odp: Kamienie w woreczku zółciowym
Date: Tue, 01 Aug 2000 20:51:02 GMT

Użytkownik Jacek <o...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0bEh5.4181$c...@n...tpnet.pl...
> Michal Zablocki <z...@m...pl> wrote in message

> O Jezu, ale kolega ortograf się znalazł, ten list pisze w StarOffice 5.2,
> który ma polską ortografię :)
> Powinno być lepiej :)

> Wtedy gdy jesteśmy na granicy czyli jemy średnio tłuszczu, tak na
> przeciętnej polskiej diecie.
> Ale gdy jesteśmy na żywieniu optymalnym jesteśmy bardzo daleko od tego
> stanu. Zaraz niektórzy napiszą, że tuż nad grobem, bo to niesprawdzona i
> wysoce niezdrowa dieta. Ale zauważcie że nie macie badań które by się
zajęły
> [...]
vladip stoi przed decyzją o operacji z powodu kamicy żółciowej, a dostaje
zalecenia dietetyczne i krótki wykład z dziedziny patofizjologii. Jeśli ktoś
z Państwa zna wyniki kontrolowanego i prospektywnego badania, które dowodzi
wyższości proponowanej powyżej diety nad normalną u osób z kamicą żółciową
lub wskazuje na działanie lecznicze takiej diety, to błagam o informacje -
to wielki przełom. Są dowody, że u niektórych pacjentów skuteczne jest
przewlekłe leczenie jednym z kwasów żółciowych( kwas ursodezoksycholowy -
UDCA ), kamienie można również kruszyć nieoperacyjnie metodą
zewnątrzustrojowej fali uderzeniowej. Skuteczność tych sposobów jest niższa
niż chirurgii. Jeżeli kamienie dają objawy, a nie ma przeciwwskazań do
operacji laparoskopowej, to jej wykonanie jest dobrym rozwiązaniem.
P.S. Stwierdzenie, że lekarze są na garnuszku firm farmaceutycznych to spore
uogólnienie. Niemniej cieszy tak ogromna troska o środowisko medyczne.
Bądźcie czujni. I nie piszcie bzdetów. Buziaki.