Odp: Kara smierci powinna byc przywrocona !

From: "Rafał Zieliński" <r...@i...net.pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Odp: Kara smierci powinna byc przywrocona !
Date: Mon, 29 Jan 2001 08:57:31 +0100
Sender: [pszczolka1981 friko4.onet.pl]@pa68.kielce.ppp.tpnet.pl

Witam
W sumie mialem sie nie wypowiadac w kwestii kary smierci, i morderstwa tego
4 letniego dziecka, ale...
Użytkownik algraf <a...@i...org.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:000201c08957$a39b5500$fd1da0d4@arkadiua...
> Oj, Olku jestes za bardzo zbulersowany :-)
>
> Po pierwsze - wyroku jeszcze nie wydano, prawda ? Wyrok jak narazie wydaly
> media - i to mnie martwi. W mediach mozna niezle tylek obrobic nawet
> niewinnemu czlowiekowi.

Wiecie co zauwazam, ze w Polsce co jakis czas (przewaznie przy okazji
jakiegos morderstwa) robi sie ogromna nagonke w mediach, ze polkie prawo
jest do d.... (przepraszam za wulgaryzmy), ze policja nic nie robi, urzadza
sie "czarne marsze", ale przeciez to nic nie zmienia. Przez jakis czas jest
glosno, pozniej wszystko cichnie i tak jest do nastepnego razu. Dla mnie to
jest bledne kolo.

> Po drugie - kara smierci NIC nie zmieni - jako kara. Ja uwazam ze smierc
> jest dla mordercy wybawieniem od klopotow. Jak ktos kto zabil bedzie
> siedzial sam w celi (bez wygod,np.telewizor) bedzie musial wczesniej czy
> pozniej myslec o tym co zrobil, i tak dzien za dniem, dzien za dniem, to
> uwazam ze jest to bardziej straszna kara od smierci i jestem w stanie
> pogodzic sie z wydatkami jako czlonek spoleczenstwa.

Moze i nic nie zmieni, ale moze wreszcie ktos zastanowi sie nastepnym razem,
zanim pojdzie i zabije.

> Jak by nasz system byl taki jak w Stanach to morderca siedzialby 300 lat i
> wtedy zadne amnestie by go nie obiely, a ciezkie wiezienia nie sa tam w
> stylu europejskim :-) no chyba ze wezmiemy pod uwage Turcje :-)

No tak, ale w Polsce jest tyle osadzonych, ze sie zmienia kodeks karny i
lagodzi kary wprowadza amnestie tylko po to, zeby jakos te wiezienia mogly
pomiescic wszystkich.

I na koniec jeszcze jedno przemyslenie. Wyobrazcie sobie reakcje srodowiska
katolickiego, na wiesc o tym, ze Parlament uchwalil kare smierci, a
prezydent ja podpisal, przeciez to by wywolalo ogromna burze polityczna i
sam nie wiem czym by sie skonczylo

Pozdrawiam

Rafal Zielinski