Odp: Kwasniewski o jablkach

Data: 2004-03-02 09:49:10
Temat: Odp: Kwasniewski o jablkach
Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl>

jurek wrote:

> no chyba sie mylisz, ja nie szukam "filozoficznych" uzasadnien dla mojej
> "diety", dla mnie wazne jest to ze jest ona skuteczna (chociaz trudna),

No faktycznie 'zjem cokolwiek byle mi to wyszło na dobre'
ciężko nazwać filozofią sama w sobie, można natomiast
w tym dostrzec naśladowanie świata zwierząt.
Człowiek ma możliwość refleksji nad swoim postępowaniem
i choćby tylko zauważenie i zaakceptowanie, bądź próba
wprowadzenia zmian, ociera się o coś co my sobie tu nazywamy
filozofią.

> filozofie w swoim przypadku widze w tym ze chce wiedziec(i wiem) jak
> traktowane sa zwierzeta ktore "mnie zywia".

No zgoda, niczym się nie różnisz pod tym względem od wegetarian.

> z pogarda? wybacz ale sie mylisz. Latwo znajdziesz moje stwierdzenie ze nie
> mam nic przeciwko wegetarianom ktorych "dieta" opiera sie na filozoficznej
> zasadzie nie zadawania cierpienia.

A czy przyjmujesz do wiadomości, że ta filozoficzna
chęć minimalizacji cierpienia, a raczej granice do
jakich się można posunąć, oparta jest o wiedzę i doświadczenie?

> Ale nie zmienia to mojej opini o diecie
> jako takiej. (kilka watkow wyzej wg. OE)

Dieta ta wydaje Ci się niezdrowa, poprzez Twoje doświadczenia
(choć wegetarianinem nie byłeś) jak i ogólnikowe opinie
autorytetów (zachęcam do zainteresowania się szczegółami).

> ma! jezeli chcesz rozpracowywac DO czy publikacje DrJK, to rob to solidnie.
> Zdaje sie ze dyskusja o konkretnych zarzutach, jest dyskusja o konkretach
> anie o ideii.

Moje zdanie jest takie, że konkretne zarzuty nie zostały odparte,
poczekam jeszcze trochę i napiszę podsumowanie.

> jezeli twierdzisz ze DrJK nie zna biochemii, to jest to zarzut (scisle
> definiowalny) nad ktorym mozemy zaczac dyskutowac. Ale przypominam Ci ze
> twoje cytaty dopiero po twojej interpretacji byly potwierdzeniami tezy.

Wg mnie błędy JK nie pozostawiają złudzeń co do wiedzy autora.
Co byś sobie o mnie pomyślał gdybym przez 30 lat upierał się, że
nerki leżą sobie gdzieś tam pod koniec układu pokarmowego?

> w zadnym wypadku!

Ja też tak uważam i nie widzę niczego zdrożnego w wytykaniu tych błędów.

> nie mam zadnych obiekcji

'filozofią zastępuje wiedzę' - jest chyba wytaczający

pozdrawiam Chaciur