Odp: Kwasniewski o jablkach

Data: 2004-03-02 13:41:03
Temat: Odp: Kwasniewski o jablkach
Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl>

jurek wrote:

> cokolwiek, jest nie wlasciwym okresleniem, na DO wlasnie unika sie tego
> "cokolwiek

Cokolwiek to cokolwiek, chyba w DO jest założenie że się
je takie cokolwiek, które wychodzi na zdrowie?!
No to sobie przeczytaj raz jeszcze co napisałem.

> nalezymy do swiata zwierzat, podobno :( najinteligetniejszych(?)

oczywiście

> sam proces zastanawiania sie to juz filozofia, tylko w pewnym momecie trzeba
> wyciagnac konkretne wnioski w odniesieniu do konkretnej osoby(czy grupy).
> Dla mnie wniosek to: ze trzeba znalesc punkt rownowagi miedzy potrzebami
> moimi(czlowiek) i zwierzecia ktory posluzy mi za pozywienie( np. swinka)

Dokładnie to samo jest w wegetarianizmie i weganizmie,
poszukiwanie równowagi pomiędzy zaspokojeniem potrzeb
a niezadawaniem niepotrzebnego cierpienia.

> nie przecze ze jest duza grupa ludzi ktorzy pracuja nad wegetarianizmem
> (wiedza i doswiadczenia), ale jest argument nagminnie uzywany przez anty DO,
> sa lekarze/dietetycy ktorzy w oparciu o badania i obserwacje twierdza ze
> wegetarianizm jest niebezpieczny. Za twoja rada poszperalem na psw. i musze
> Cie zasmucic nie wsystko zostalo wyjasnione i nie stalo sie oczywsite.

konkretnie poproszę - zarzut dietetyków niewyjaśniony na psw

> fakt, minimalne ilosci jajek jednak zjadalem , a czasem chudy "kawalek" tez
> sie trafial :(

wegetarianie jedzą jajka, tylko te chude kawałki Cię zgubiły ;)

> jest problem , bo naprawde nie mam zamiaru przekonywac kogokolwiek do zmiany
> diety (obojetnie jakiej), moim problemem na tym "prawie wege" byl bezustanny
> glod, nie moglem oderwac sie od "talerza" (niestety to na serio). Fakt ze
> bardzo zle znosilem poczucie glodu/nienasycenia, moze dlatego moje proby
> glodowkowe (tez takie byly) konczyly sie bardzo szybko.

Po pierwsze dieta wege wcale nie musi być chuda,
ja np. nigdy nie zwracałem uwagi na to ile tłuszczu
wchłonę bo i tak utrzymuję stałą wagę.
Co do głodówki to już kwestia silnej woli, motywacji
czy przekonania o nieszkodliwości takiego zabiegu.

> z uwzglednieniem uwag tych ktorzy nie zgadzali sie z twoja teza?

wszelkie _argumenty_ uwzględnione zostaną

> jest to cytat z czego?

To jest mój błąd, o podobnej sile ignorancji, jak te niepoprawione
przez JK.

> no nie bardzo! w tym konkretnym przypadku chodzilo o "diete" jako
> zestawienia produktow pokarmowych ktore maja sluzyc utrzymaniu organizmu
> ludzkiego w jak najlepszej formie (szeroki sens) a wiec mowimy o nauce "o
> konkretach" B,T,W, i cale mnostwo innych elementow REALNYCH, filozofia nie
> jest nauka o odzywianiu sie ale o naszym(ludzkim) stosunku do tego co
> zjadamy, w jakiej postaci, czyli o naszej stronie "uczuciowej". A to sa dwie
> rozne sprawy. Wegetarianizm ma fundament "filozoficzny" do ktorego
> dobudowano parktyke naukowa.

To nie jest zastępowanie wiedzy filozofią! o to mi chodzi.
Gdyby zrobić tak jak mówisz to minimalizacja cierpienia
nie byłaby hamowana od strony potrzeb naszego organizmu.
A tak nie jest. Nadal uważam, że Twoje stwierdzenie jest
tylko i wyłącznie złośliwością pod adresem Coolera,
a szerzej wegetarian.

pozdrawiam Chaciur