Po wielokrotnych próbach łączności tytuł uległ zmianie....

1. Data: 2000-11-23 18:37:44

Temat: Po wielokrotnych próbach łączności tytuł uległ zmianie....
Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Tym, którzy lubią (muszą) oszczędzać przedstawiam poniższy tekst udostępniony
przez Stefana Kurzawińskiego na http://www.kazimierz-dolny.pl/tpsa.html .

Od 5 - 15 maja b.r. - z maleńkimi przerwami - nie można było połączyć się z
Internetem. Nawet przy pomocy łączy ISDN. Wszelkie próby kwitowane były
komunikatem "Nie można ustanowić połączenia". Najbardziej zastanawia to, że TPSA
za wyświetlenie tego komunikatu pobiera równowartość ceny pełnego impulsu. Jeśli
w tym okresie byłeś niecierpliwy i często sprawdzałeś, czy łączność została
przywrócona - słono za to zapłacisz. Jeśli nie wierzysz, sprawdź billing za maj.
To się nazywa interes!!! Oczywiście dla TPSA.
Dobrze się zastanów. Co Ci daje darmowy dostęp do sieci, jeśli TPSA świadomie
nie zwiększa szybkości transmisji na swoich łączach? Gdyby to zrobiła - poniesie
straty. Krócej będziesz czekał na otwarcie interesującej Cię strony, a więc
mniej pieniędzy zostawisz w TPSA.
A tak, w ramach darmowego dostępu 13 kwietnia wieczorem w ciągu 42 minut
otrzymałem 10,2 kB danych, co nawet przy nędznej transmisji powinno trwać ok. 5
sek. Za swoją zachciankę zapłacę 14 x 0,34 = 4,76 zł nie otworzywszy nawet
własnej, wspomaganej z dysku strony. To jest dopiero interes. Nieprawdaż? Ale za
to dostęp do wyrzucania pieniędzy w błoto - MAM ZA DARMO :-))))))

CZY TPSA JEST RZETELNYM PARTNEREM ?

No właśnie. Przeanalizujmy to na podstawie sposobu naliczania impulsów za
połączenia z nr 202122. Jak wiadomo licznik MSIE zaczyna odliczać sekundy od
momentu uzyskania rzeczywistego połączenia z Internetem. Ale nie licznik TPSA -
ten został włączony już ok. 30÷35 sek. wcześniej, tzn. w momencie uruchomienia
samej procedury łączenia, gdy w zasadzie nie mamy jeszcze fizycznej łączności z
siecią.
W praktyce oznacza to, że jeśli po zakończeniu sesji rozłączamy się przed
upływem kolejnego pełnego impulsu, lecz w czasie przekraczającym 2'31", 5'31",
8'31" itd., a wg nocnej taryfy odpowiednio: 5'31", 11'31", 17'31", do naszego
rachunku doliczony zostanie dodatkowy impuls. Bowiem wg licznika TPSA sumowany
jest czas procedury łączenia z czasem korzystania z sieci.
Przykładowo: 2'31" + 30"÷35" = 3'01"÷3'06" - a więc dwa impulsy. Podczas, gdy
nam się wydawało, że mieliśmy jeszcze 29" rezerwy.
Wg dotychczasowej praktyki żadne reklamacje w tym zakresie nie zostaną uznane.
Co najwyżej TPSA skłonna jest "łaskawie" zbonifikować czas trwania nieudanych
połączeń wynoszących do 30" - ale i to jedynie w przypadku złożenia reklamacji.
Jeśli jej nie złożymy, zostaną bez skrupułów zaliczone na konto naszego
rachunku. Ciekawa filozofia - godna "solidnej" firmy. Nieprawdaż???

W tekstach reklamowych TELEKOMUNIKACJA POLSKA S.A. pyszni się faktem bycia
najbogatszą firmą w naszym kraju.
Ciekawi Cię jak zostać bogaczem? Czekając na otwarcie się tej strony - już masz
częściową odpowiedź: IM WOLNIEJSZA TRANSMISJA - TYM WIĘKSZY ZYSK FIRMY!!!

TELEKOMUNIKACJA POLSKA S.A.
- dzieli się z Tobą pierwszym impulsem. Jak brat z bratem. Aby uzyskać
połączenie z Internetem, musisz "odpalić" ok. 30 sek. Jeśli nie dałeś wiary i
wykorzystałeś ponad 2,5 minuty - zapłacisz za 2 impulsy. Nie wierzysz -
sprawdź!!!
- w dowolnym momencie przerwie Ci połączenie. Jeśli zdarzy się to np. w 35
sekundzie po jego uzyskaniu, billing wykaże 1:05 minuty i ewentualna reklamacja
nie zostanie uznana. Zapłacisz za cały impuls. Nie wierzysz - sprawdź!!!
- obciąży Cię bez skrupułów wszystkimi niezrealizowanymi połączeniami. Każdy
komunikat /MSIE/ "Nie można ustanowić połączenia" lub "Numer nie odpowiada" -
obciąża Cię kosztem pełnego impulsu. Nie wierzysz - sprawdź!!!
- nie lubi merytorycznego uzasadniania reklamacji. Jeśli zakwestionujesz
wysokość rachunku "na ślepo" - billing dostaniesz za darmo. Zamawiając billing,
aby uczynić to w sposób rzeczowy, zostaniesz ukarany - musisz zapłacić!!!
- nie obciąża Cię z tytułu wielogodzinnych prób uzyskania połączenia z
Internetem. Chyba, że komunikaty "Linia zajęta" przeplatane są próbami
nieudanych połączeń. Za nie musisz zapłacić. Możesz sprawdzić - możesz wierzyć
na słowo!!!

RADY CIOCI KLOCI

1. Nie dziw się, gdy kelner przysiądzie się z łyżką do Twego talerza z racji
podania Ci zamówionej zupy. Podziel się jak z bratem.
2. Nie dziw się, jeśli talerz z zupą zostanie Ci zabrany sprzed nosa, gdy nie
zdążyłeś zjeść w ciągu minuty. Zamów następną. Zapłacisz za dwie, lecz w końcu
zdołasz coś zjeść.
3. Nie dziw się, że do rachunku zostanie dopisany barszcz, który rozlał się
kucharzowi. Kuchnia miała zapewne "trudności techniczne".
4. Nie dziw się kelnerowi, gdy będzie żądał dodatkowej opłaty za chęć
sprawdzenia rachunku przed jego uregulowaniem. Fakt, że złapałeś go na
"szwindlu" nie będzie miał znaczenia. Poprawiony wystawi już bezpłatnie.

Wyrażam zgodę na wykorzystanie powyższego tekstu w całości lub części poprzez
umieszczenie na własnej stronie, udostępnienie mediom, zapoznanie z jego treścią
innych użytkowników Internetu itp.
Stefan Kurzawiński

I to by było na tyle.
--
Pozdrawiam.
Pearl

P.S.
Tytuł tej wiadomości: "Czy TPSA jest rzetelnym partnerem?" zamieniłem na
"Po wielokrotnych próbach..."
Staram się nadać tę informację od 7:30 rano. Jestem raczej sceptyczny i mam
prawo podejrzewać, że nie jest przypadkiem niespodziewany brak łączności z
grupami dyskusyjnymi, zwłaszcza, gdy w temacie znalazło się słowo "TPSA". Będę
czynił inne próby z tekstem w temacie, może się uda.

2. Data: 2000-11-24 08:52:50

Od: "Radoslaw Buchta" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Wyrażam całkowitą solidarnośc z kolegą! Tak trzymać i nie
popuszczać - rzekł pewien światły, lecz chory już człowiek.

Z pozdrowieniami - Radek

3. Data: 2000-11-24 14:16:24

Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Użytkownik Pearl napisal :

> [...]

uruchomienia
> samej procedury łączenia, gdy w zasadzie nie mamy jeszcze fizycznej

Dokladnie tak to wyglada
majac zainstalowany licznik impolsow to i tak przez pierwsze
3-miesiace nie pokrywal sie z impulsami wykazanymi przez TPSA
Dopiero po 3-miesiacach skorygowalem moj licznik do licznika TPSA
Obecnie mam ustawiony na +40 sek. i impulsy sie pokrywaja

> [...]
> Jeśli jej nie złożymy, zostaną bez skrupułów zaliczone na konto naszego
> rachunku. Ciekawa filozofia - godna "solidnej" firmy. Nieprawdaż???

[........]

> [...]
> Internetem. Chyba, że komunikaty "Linia zajęta" przeplatane są próbami
> nieudanych połączeń. Za nie musisz zapłacić. Możesz sprawdzić - możesz

[.......]

--

Pozdr. - RS/Szymon
r...@p...onet.pl

4. Data: 2000-11-26 11:08:14

Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Użytkownik RS/Szymon <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8vlusb$cj0$...@n...onet.pl...
> [...]
> Dopiero po 3-miesiacach skorygowalem moj licznik do licznika TPSA
> Obecnie mam ustawiony na +40 sek. i impulsy sie pokrywaja

Masz rację, trzeba uwzględnić czas negocjacji (ja nawet przyjmuję 50 s), tym
bardziej, że TPSA wyraźnie określa w punkcie 16 "Usługi telefoniczne -
Objaśnienia i informacje":

16. Płatny czas trwania połączenia w ruchu automatycznym jest rejestrowany od
chwili zgłoszenia się urządzenia wywoływanego do chwili rozłączenia się
urządzenia wywołującego.

Tyle, że w rozumieniu TPSA urządzeniem wywoływanym jest nr 0202122, a nie zdalny
komputer.
To tak, jak byś dzwonił do kogoś, a ten po odebraniu telefonu powiedziałby Ci:
"Poczekaj, nie rozłączaj się, muszę coś załatwić na mieście".

W tej sytuacji wg mnie trzeba przyznać rację TPSA i być po prostu czujnym.

--
Pozdrawiam.
Pearl

5. Data: 2000-11-27 10:45:34

Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pearl wrote :

[........]

> [...]
> urządzenia wywołującego.
>
> Tyle, że w rozumieniu TPSA urządzeniem wywoływanym jest nr 0202122, a nie

Dokladnie

> [...]
> "Poczekaj, nie rozłączaj się, muszę coś załatwić na mieście".
>
> W tej sytuacji wg mnie trzeba przyznać rację TPSA i być po prostu czujnym.

Niestety tak !
w koncu to jest w naszym interesie

6. Data: 2000-11-28 21:40:16

Od: j...@k...net.pl (Darek) szukaj wiadomości tego autora

Tak masz racje z zaliczaniem impulsow przez tpsaJa obecnie czekam na odzew
kolejnej juz reklamacji.Jedna mi uznali,oczywiscie nie w calosci.Obecnie mam
zaliczone polaczenia 3 i 8 sekundowe?!Pierwsza reklamacje do oddziału gdzie
mieszkam odrzucili wiec napisalem wyzej i czekam.Przeciez to bzdura placic
za cos czego nie otrzymales?!Zreszta nie tylko z połaczeniem z internetem
tak postepuja,dzwoniac na numer telefonu komorkowego,dajac jedynie sygnal
takze płacisz za impuls nawet gdy dasz jeden sygnał - co ty na to?!

Z poważaniem :
Darek
mailto :
j...@k...net.pl
> [...]
> reklamacji.
> >

> [........]

> wiary i
> reklamacja
> Każdy
> odpowiada" -
> billing,
> wierzyć
>
> [.......]

> --
>
> Pozdr. - RS/Szymon
> r...@p...onet.pl
> GG-79790
>
> ---
> Nowa czarna lista niesolidnych dluznikow

---
Przystap do Programu Partnerskiego BiznesPolska.pl - Zglos swoja
witryne i zarabiaj na odslonach: http://www.biznespolska.pl/program

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.soc.inwalidzi
http://niusy.onet.pl/pl.soc.inwalidzi

7. Data: 2000-12-03 15:07:18

Od: "Aleksander" <o...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek napisał(a) w wiadomości:
>za cos czego nie otrzymales?!Zreszta nie tylko z połaczeniem z internetem
>tak postepuja,dzwoniac na numer telefonu komorkowego,dajac jedynie sygnal
>takze płacisz za impuls nawet gdy dasz jeden sygnał - co ty na to?!

Muszę temu co piszesz zaprzeczyć. Ja często wysyłam jeden impuls na tel
komórkowy, żeby ktoś pojawił się na CB radiu (tak jesteśmy umówieni) i z
bilingu wynika że nie jest to przez tpsa zliczane. Korzystam też z licznika
internetowego "rpmodem" i czas negocjacji trwa na początku zliczania około
15 sekund. Często rozłączam się około 5 sekund przed nowym impulsem i biling
z tym, co zlicza licznik też się zgadza. Z tego powodu uważam że
wprowadzasz, może nie świadomie, ludzi w błąd.
Z drugiej strony widzę jak niektórzy narzekają na drogie impulsy, a sami nie
tnąc tekstów przewodnich narażają siebie i innych na straty w impulsach, bo
przecież ściąganie tych niepotrzebnych już nikomu treści trochę trwa. A już
szczytem niefrasobliwości (niegospodaności) jest napisanie pod tekstem
liczącym 50 zdań dwóch czy trzech wyrazów i wysłanie tego na grupę, bez
cięcia. Nie każdy ma okazję pobierać listy w pracy i nie każdy ma stałe
łącze, dlatego odpisując na czyjeś listy myślcie też o nas, tych co wchodzą
do internetu żeby tylko wysłać swoje "wypociny" i odebrać ciekawą polemikę
:-)
Pozdrawiam
Olek

ogloszenie
Wypadek
Sprzedam używany wózek inwalidzki o napędzie elektrycznym
Zaproszenie
"Na razie działa przypadek" :-((