Odp: Przesadzanie różaneczników

Data: 2000-03-09 00:00:39
Temat: Odp: Przesadzanie różaneczników
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com>

> stopniowo zbliżając się do pożądanych wymiarów bryły >korzeniowej, w

Metoda godna polecenia

> wolę torf przekompostowany -bz nasion chwastów - i >zmieszany z korą
sosnową
> zakwasza lepiej od torfu i dłużej się rozkłada

Torf kupujesz juz kwasny, zakwaszac mozesz dodatkowo w pozniejszym okresie,
kore lepiej posypac po wierzchu, odkwaszonego torfu i tak nie zakwasisz tak
latwo, a chwasty - w dobrym torfie ich nie bedzie, za to po
przekompostowaniu, moga sie pojawic. Kora rozkladajac sie zwieksza
kwasowosc, ale bez przesady.

> ??? młode i jednoroczne tak, ale do gleby ze znaczną >ilością materiału
> organicznego

Przykro mi ale i tu sie nie zgodze. W czystym torfie osiaga sie najlepsze
efekty.

> nasłonecznieniu, tzn. ze słońca do cienia tak,

Rozaneczniki sa cieniolubne, najlepiej sie czuja na satnowiskach oslonietych
np. korona drzew iglastych.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski