Odp: Psycholog w Bielsku

From: "Melisa" <melisa@priv1./WYYYTNIJ/onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Odp: Psycholog w Bielsku
Date: Fri, 23 Aug 2002 18:07:07 +0200

Użytkownik Amanita Muscaria <a...@w...pl> :

> Jasne, ja też nie (choć może istnieją dobrzy, ISTNIEJĄ???!!!)

Nie wiem wprawdzie jak z psychologami, ale ja znalazlam dobrego, rzetelnego
panstwowego psychiatre. Kobieta, ktora nie tylko przepisuje leki, ale
rowniez rozmawia. Jesli jest taka potrzeba mozna u niej siedziec i godzine w
gabinecie. Wyjasnia skad sie moga brac konkretne problemy i mozna do niej
przychodzic tylko porozamawiac. Leczyla moja przyjaciolke z bulimii z duzym
skutkiem, choc to oczywiscie praca na lata. Moze i w Twoim miescie
znajdziesz kogos takiego, probuj, idz do kazdej panstwowej Poradni Zdrowa
Psychicznego, byc moze nie jest tak zle jak sie wydaje.

> Byłam kilka razy u pani psycholog państwowo, gdy miałam
> wściekłą anoreksję na przemian z bulimią kilka lat temu i to i ta kobieta
> tak strasznie mnie rozczarowała...

To jest wlasnie dramat wielu ludzi - zdecyduja sie w koncu na leczenie, a tu
jakas niedoinformowana ignorantka wszystko zmarnuje. Ta kolezanka, o ktorej
wspomnialam po latach miotania zdecydowala sie na poczatek zadzwonic do
jakiejs pani psycholog - i po krotkiej wymianie slow pani poradzila (przy
jej bulimii), zeby za kazdym razem jak chce jej sie wymiotowac wyobrazala
sobie.. ląkę z kwiatami. To na pewno jej przejdzie. Rece opadaja i zeby
zgrzytaja. Jakby to byly zwykle nudnosci, a nie caly proces psychiczny.
Wymiotowanie to tylko jakis tam final, skutek uboczny zlych nawykow
psychicznych.
Ona (kolezanka) tez zrezygnowala z szukania psychologa na lata. Pozniej
udalo jej sie znalezc pomoc u wspomnianej na poczatku psychiatry, potem na
terapii grupowej itd. Trzeba szukac i probowac, nie zrazac sie
niedouczonymi.

Hihi, moj pierwszy raz u lekarza tez nie byl udany. Wyobraz sobie pana,
staruszka niedoslyszacego ktoremu musisz prawie krzyczec o swoich
problemach - a i tak nie jestes pewna czy slyszy, bo zawsze wypisuje tą sama
recepte i pogadnia do wyjscia ;) Poczatki sa trudne :)

Trzymaj sie!
Melisa