Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
ews.man.poznan.pl!poznan.rmf.pl!news.rmf.pl!news.onet.pl!news.polbox.pl!not-for
-mail
From: "Oliwia" <i...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Odp: Reklamy
Date: Fri, 15 Jun 2001 08:20:04 +0200
Organization: Polbox On-Line Service Sp. z o.o.
Lines: 30
Message-ID: <9gc9ea$iug$1@news.polbox.pl>
References: <9gafa9$67k$1@news.tpi.pl>
Reply-To: "Oliwia" <i...@p...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: mineral-132.man.polbox.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Trace: news.polbox.pl 992585994 19408 213.241.65.132 (15 Jun 2001 06:19:54 GMT)
X-Complaints-To: n...@p...pl
NNTP-Posting-Date: 15 Jun 2001 06:19:54 GMT
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2417.2000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2314.1300
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:87946
Ukryj nagłówki
> Do sedna:
> Dlaczego nie ma reklam z ludzmi niezbyt atrakcyjnymi fizycznie, albo z
> widocznymi wadami, ale pozytywnie nastawionych do zycia? Niezly, chodliwy
> bylby model pozytywny czlowiek "brzydki" + czlowiek "ladny" w bliskiej
> przyjazni albo milosci.
> Model takiego czlowieka z widocznymi niedoskonalosciami, ale akceptujacego
> siebie i akceptowanego przez otoczenie, wesolego, spelnionego - czlowieka
> "sukcesu", swojego sukcesu.
> Ewentualnie z innymi problemami, ale mimo to szczesliwego.
> Nieustanne slodkie piekno i bezblednosc ludzi w reklamach moze nuzyc.
Moze nuzyc to fakt ..... ale wszystko zalezy od specyfiki produktu
reklamowanego i sposobu (pomyslu) jego przedstawienia ... jedna z metod jaka
sie wykorzystuje w marketingu jest efekt "aureoli" chodzi o to ze ludzie
inne osoby atrakcyjne postrzegaja jako sympatyczniejsze , milsze, DOBRE
takim osoba sa sklonne pomoc szybciej chca sie z nimi zaprzyjaznic .......
udowodniono w sadach w USA ze sedziowie karali lagodniejszymi karami skazane
ktore byly dla nich atrakcyjniejsze .... szybciej sie mozemy identyfikowac z
takimi osobami ... szybciej je zauwazymy ..... na takie osoby zwracamy uwage
...... dlatego w reklamach piwa graja atrekcyjne kobiety .. (przyciagaja
meskie oko...... i mysle ze niemeskie rowniez ) ..... niewyobrazam sobie aby
jakiegos kosmetyku (ktory z zalozenia ma upiekszac i pielegnowac) miala
reklamowac jakas szkaradnosc .....
Pozdrawiam cieplo ;-)
Oliwia
|