| « poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2001-06-14 13:52:41
Temat: ReklamyReklamy tworza zycie wiekszosci ludzi: maja wplyw na ksztaltowanie
hierarchii wartosci, kreuja potrzeby, ustalaja mody, a cos nie widze zeby
byly tu dyskusje na takie tematy.
Do sedna:
Dlaczego nie ma reklam z ludzmi niezbyt atrakcyjnymi fizycznie, albo z
widocznymi wadami, ale pozytywnie nastawionych do zycia? Niezly, chodliwy
bylby model pozytywny czlowiek "brzydki" + czlowiek "ladny" w bliskiej
przyjazni albo milosci.
Model takiego czlowieka z widocznymi niedoskonalosciami, ale akceptujacego
siebie i akceptowanego przez otoczenie, wesolego, spelnionego - czlowieka
"sukcesu", swojego sukcesu.
Ewentualnie z innymi problemami, ale mimo to szczesliwego.
Nieustanne slodkie piekno i bezblednosc ludzi w reklamach moze nuzyc.
Co o tym myslicie?
Skupmy sie na reklamie telewizyjnej.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
1. Data: 2001-06-14 13:55:43
Temat: Re: Reklamy
Seba napisał(a) w wiadomości: <9gafa9$67k$1@news.tpi.pl>...
>Reklamy tworza ........
:)
Znowu cos dopowiem, co mi sie przypomnialo:
Czemu reklamy nie moga byc bardziej ludzkie???
Chociaz to podchodzi pod socjologie, bo dzisiejsze spoleczenstwo raczej
odchodzi od czlowieczenstwa czlowieka. Ale to wlasnie m.in. reklamy
nakrecaja to wszystko.
Oddaje Wam glos.
:)
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2001-06-14 14:03:17
Temat: Re: ReklamyUżytkownik "Seba" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
news:9gafg0$771$1@news.tpi.pl...
> Czemu reklamy nie moga byc bardziej ludzkie???
> Chociaz to podchodzi pod socjologie, bo dzisiejsze spoleczenstwo raczej
> odchodzi od czlowieczenstwa czlowieka. Ale to wlasnie m.in. reklamy
> nakrecaja to wszystko.
> Oddaje Wam glos.
> :)
Moze tworcy reklam mysla, ze juz przestalismy w wiekszosci byc ludzmi:),
albo ze woda z reklam zalala nam mozgi ?:)
Mnie tam reklamy nie biora:) - im cos piekniej i bardziej nachalnie sie reklamuje,
tym wiecej w tym ukrytych:) powodow, by sie reklamowac.
Nie mowie tu o zwyklej informacji o produkcie - ta jest jak najbardziej potrzebna.
Chociaz.., dowcipna i ladnie zrobiona reklama (raz obejrzana) jest do przyjecia.
Wciskana po raz n-ty moze juz tylko draznic i wywolywac epitety:)
Eva
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2001-06-14 14:27:33
Temat: Re: Reklamy
Eva napisał(a) w wiadomości: <9gago5$g6t$1@news.tpi.pl>...
>Użytkownik "Seba" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
news:9gafg0$771$1@news.tpi.pl...
>> Czemu reklamy nie moga byc bardziej ludzkie???
>> Chociaz to podchodzi pod socjologie, bo dzisiejsze spoleczenstwo raczej
>> odchodzi od czlowieczenstwa czlowieka. Ale to wlasnie m.in. reklamy
>> nakrecaja to wszystko.
>> Oddaje Wam glos.
>> :)
>
>Moze tworcy reklam mysla, ze juz przestalismy w wiekszosci byc ludzmi:),
>albo ze woda z reklam zalala nam mozgi ?:)
>
>Mnie tam reklamy nie biora:) - im cos piekniej i bardziej nachalnie sie
reklamuje,
>tym wiecej w tym ukrytych:) powodow, by sie reklamowac.
Jestes niewdziecznym odbiorca reklamy:)
Wg mnie nie jest tak jak mowisz - dobra reklama wcale nie oznacza zlego
produktu/uslugi.
>Nie mowie tu o zwyklej informacji o produkcie - ta jest jak najbardziej
potrzebna.
Reklama tez jest potrzebna.
>Chociaz.., dowcipna i ladnie zrobiona reklama (raz obejrzana) jest do
przyjecia.
>Wciskana po raz n-ty moze juz tylko draznic i wywolywac epitety:)
Sztab ludzi baardzo dobrze oplacanych pracuje nad tym aby bylo inaczej:).
I w wiekszosci im sie to udaje.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2001-06-14 16:33:58
Temat: Re: Reklamy
Użytkownik "Seba" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
news:9gafa9$67k$1@news.tpi.pl...
> Do sedna:
> Dlaczego nie ma reklam z ludzmi niezbyt atrakcyjnymi fizycznie, albo z
> widocznymi wadami, ale pozytywnie nastawionych do zycia? Niezly, chodliwy
> bylby model pozytywny czlowiek "brzydki" + czlowiek "ladny" w bliskiej
> przyjazni albo milosci.
> Model takiego czlowieka z widocznymi niedoskonalosciami, ale akceptujacego
> siebie i akceptowanego przez otoczenie, wesolego, spelnionego - czlowieka
> "sukcesu", swojego sukcesu.
> Ewentualnie z innymi problemami, ale mimo to szczesliwego.
> Nieustanne slodkie piekno i bezblednosc ludzi w reklamach moze nuzyc.
>
> Co o tym myslicie?
W reklamach wystepuja zawsze osoby piekne i w jakikolwiek sposob powiazane z
sprzedawanym produktem (czasem powiazanie wymuszone). Sposob prezentowania
produktu zostal uksztaltowany przez eksperymenty na masach ludzi. Glownym
kryterium oznaczajacym sukces reklamy byl wzrost sprzedazy reklamowanego
produktu. I tak doktor reklamuje leki, pani nauczycielka o wybielanych
zebach reklamuje paste do zebow. To ludzie decydowali o tym co im sie podoba
i to dostawali. Twoj przyklad moglby byc chodliwy ale nie sadze by przyjalby
sie w naszym spoleczenstwie.
Sam przyznasz ze gdy decydujesz o tym ktora dziewczyna podoba Ci sie nie
decyduje jej osobowosc a wyglad. Marketingowcy to wiedza. Wiedza tez ze
samochod obok ktorego stoi atrakcyjna kobieta staje sie w oczach mezczyzny
lepszy niz pozostale na wystawie. Dlaczego reklamy tak duzo? Bo silnie
dziala na podswiadomosc i tak naprawde malo osob zdaje sobie sprawe w ktorym
momencie. Nawet ja.
Pozdrawiam Roblop
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2001-06-14 18:55:57
Temat: Re: Reklamy
roblop napisał(a) w wiadomości: <9gaotf$2ubo$1@news2.ipartners.pl>...
>
>Użytkownik "Seba" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
>news:9gafa9$67k$1@news.tpi.pl...
>> Do sedna:
>> Dlaczego nie ma reklam z ludzmi niezbyt atrakcyjnymi fizycznie, albo z
>> widocznymi wadami, ale pozytywnie nastawionych do zycia? Niezly, chodliwy
>> bylby model pozytywny czlowiek "brzydki" + czlowiek "ladny" w bliskiej
>> przyjazni albo milosci.
>> Model takiego czlowieka z widocznymi niedoskonalosciami, ale
akceptujacego
>> siebie i akceptowanego przez otoczenie, wesolego, spelnionego -
czlowieka
>> "sukcesu", swojego sukcesu.
>> Ewentualnie z innymi problemami, ale mimo to szczesliwego.
>> Nieustanne slodkie piekno i bezblednosc ludzi w reklamach moze nuzyc.
>>
>> Co o tym myslicie?
>
>
>W reklamach wystepuja zawsze osoby piekne i w jakikolwiek sposob powiazane
z
>sprzedawanym produktem (czasem powiazanie wymuszone). Sposob prezentowania
>produktu zostal uksztaltowany przez eksperymenty na masach ludzi. Glownym
>kryterium oznaczajacym sukces reklamy byl wzrost sprzedazy reklamowanego
>produktu. I tak doktor reklamuje leki, pani nauczycielka o wybielanych
>zebach reklamuje paste do zebow. To ludzie decydowali o tym co im sie
podoba
>i to dostawali.
To media (a w tym reklama) biora udzial w ksztaltowaniu preferencji i gusta
klientow - tworza mody. Nie oszukujmy sie.
>Twoj przyklad moglby byc chodliwy ale nie sadze by przyjalby
>sie w naszym spoleczenstwie.
>
>Sam przyznasz ze gdy decydujesz o tym ktora dziewczyna podoba Ci sie nie
>decyduje jej osobowosc a wyglad. Marketingowcy to wiedza. Wiedza tez ze
>samochod obok ktorego stoi atrakcyjna kobieta staje sie w oczach mezczyzny
>lepszy niz pozostale na wystawie.
Atrakcyjne kobiety to wole na zywo, np. tak jak bylo na tegorocznych targach
Poznan Motor Show hehe;-).
Choc co do samochodow to masz racje, ale wydaje mi sie, ze sa obszary w
ktorych korzystna moglaby byc reklama kreujaca inne, swiezsze spoleczne
wzorce. Tolerancja np. wzgledem innych ras calkiem skutecznie zostala przez
marketingowcow urzeczywistniona, mysle, ze mozna rozszerzyc takie dzialania
na inne dziedziny, z korzyscia dla reklamodawcow i spoleczenstwa. Ale jesli
korzysci z pierwszego sa znikomo male, to kto mialby interes w tym drugim?
>Dlaczego reklamy tak duzo? Bo silnie
>dziala na podswiadomosc i tak naprawde malo osob zdaje sobie sprawe w
ktorym
>momencie. Nawet ja.
>
>Pozdrawiam Roblop
>
>
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2001-06-14 19:13:23
Temat: Re: Reklamy
Użytkownik "Seba" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
news:9gb157$iau$2@news.tpi.pl...
>
> roblop napisał(a) w wiadomości: <9gaotf$2ubo$1@news2.ipartners.pl>...
> >
> To media (a w tym reklama) biora udzial w ksztaltowaniu preferencji i
gusta
> klientow - tworza mody. Nie oszukujmy sie.
Co wcale nie znaczy ze czlowiek nie ma przy tym wyboru ze sam nie potrafi
zadecydowac co jest dla niego dobre. Ta granica jest juz chyba zbyt plynna
by wyraznie okreslic czy my ksztaltujemy wlasne gusta czy tez robi to
marketing firm handlowych.
> Atrakcyjne kobiety to wole na zywo, np. tak jak bylo na tegorocznych
targach
> Poznan Motor Show hehe;-).
> Choc co do samochodow to masz racje, ale wydaje mi sie, ze sa obszary w
> ktorych korzystna moglaby byc reklama kreujaca inne, swiezsze spoleczne
> wzorce. Tolerancja np. wzgledem innych ras calkiem skutecznie zostala
przez
> marketingowcow urzeczywistniona, mysle, ze mozna rozszerzyc takie
dzialania
> na inne dziedziny, z korzyscia dla reklamodawcow i spoleczenstwa. Ale
jesli
> korzysci z pierwszego sa znikomo male, to kto mialby interes w tym drugim?
To wszystko moze miec miejsce i byloby naprawde OK. To zarzady spolek i
dzial marketingu decyduja o tym jaki format ma miec promocja produktu i to
oni decyduja o tym czy bedzie bardziej spelnialo Twoje zyczenia czy mniej.
Gdyby wszyscy uparli sie ze paste do zebow najlepiej reklamuje usmiech
bezzebnej babci (patrzcie jak bedziecie wygladac gdy nie bedziecie myc zebow
lub myjecie pasta do zebow konkurencji :))) ) to mielibysmy usmiechajaca
bezzebna staruszke w przedszkolu zamiast mlodej pani o nienagannym usmiechu
i uzebieniu.
Pozdrawiam Roblop
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2001-06-14 21:02:57
Temat: Re: Reklamy
> Dlaczego nie ma reklam z ludzmi niezbyt atrakcyjnymi fizycznie, albo z
> widocznymi wadami, ale pozytywnie nastawionych do zycia?
Ja nie do końca się z tym zgodzę... Nierzadko wybiera się do pewnych reklam
ludzi nie całkiem idealnych. Nie mam oczywiście na myśli np. kosmetyków, bo
to oczywiste, że powinna je reklamować atrakcyjna kobieta, ale np. o proszki
do prania. Kobiety występujące w takich reklamach to panie w średnim wieku,
dzieciate (w każdym razie na ekranie), czasem z nadwagą, średniej urody -
wyglądają tak, by każda przeciętna gospodyni mogła się z nimi
identyfikować - A co za tym idzie - identyfikować się również z produktem.
Pozdrawiam,
Ania.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2001-06-14 22:57:25
Temat: Re: Reklamy
Użytkownik Ania <a...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> Ja nie do końca się z tym zgodzę... Nierzadko wybiera się do pewnych
reklam
> ludzi nie całkiem idealnych.
Właśnie. Weźmy choćby parę reklam Tyskiego : czeskie i niemieckie
piwożłopy nie są piękne, a reklamy te, cokolwiek by o nich nie mówić, na
pewno wywołują większe wrażenie niż powtarzane do znudzenia przez niektórych
konkurentów trójki pięknych, młodych , bogatych i szczęśliwych.
I chyba ten trend będzie się upowszechniał. Spece od reklam coraz
częściej widzą, że identyczne jak z tej samej fabryki panie ala Playboy i
tacy sami, tyle że z innym biustem panowie zaczynają denerwować przecietnych
i nieprzecietnych Polaków. Bo powoli przestajemy wierzyć, ze możemy być tacy
jak oni. Na szczęście.
cekanofil
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2001-06-15 06:20:04
Temat: Odp: Reklamy
> Do sedna:
> Dlaczego nie ma reklam z ludzmi niezbyt atrakcyjnymi fizycznie, albo z
> widocznymi wadami, ale pozytywnie nastawionych do zycia? Niezly, chodliwy
> bylby model pozytywny czlowiek "brzydki" + czlowiek "ladny" w bliskiej
> przyjazni albo milosci.
> Model takiego czlowieka z widocznymi niedoskonalosciami, ale akceptujacego
> siebie i akceptowanego przez otoczenie, wesolego, spelnionego - czlowieka
> "sukcesu", swojego sukcesu.
> Ewentualnie z innymi problemami, ale mimo to szczesliwego.
> Nieustanne slodkie piekno i bezblednosc ludzi w reklamach moze nuzyc.
Moze nuzyc to fakt ..... ale wszystko zalezy od specyfiki produktu
reklamowanego i sposobu (pomyslu) jego przedstawienia ... jedna z metod jaka
sie wykorzystuje w marketingu jest efekt "aureoli" chodzi o to ze ludzie
inne osoby atrakcyjne postrzegaja jako sympatyczniejsze , milsze, DOBRE
takim osoba sa sklonne pomoc szybciej chca sie z nimi zaprzyjaznic .......
udowodniono w sadach w USA ze sedziowie karali lagodniejszymi karami skazane
ktore byly dla nich atrakcyjniejsze .... szybciej sie mozemy identyfikowac z
takimi osobami ... szybciej je zauwazymy ..... na takie osoby zwracamy uwage
...... dlatego w reklamach piwa graja atrekcyjne kobiety .. (przyciagaja
meskie oko...... i mysle ze niemeskie rowniez ) ..... niewyobrazam sobie aby
jakiegos kosmetyku (ktory z zalozenia ma upiekszac i pielegnowac) miala
reklamowac jakas szkaradnosc .....
Pozdrawiam cieplo ;-)
Oliwia
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
| « poprzedni wątek | następny wątek » |