Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
ews.man.poznan.pl!news.ipartners.pl!not-for-mail
From: "roblop" <r...@f...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Reklamy
Date: Thu, 14 Jun 2001 18:33:58 +0200
Organization: Internet Partners
Lines: 36
Message-ID: <9gaotf$2ubo$1@news2.ipartners.pl>
References: <9gafa9$67k$1@news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: 195.94.220.3
X-Trace: news2.ipartners.pl 992536303 96632 195.94.220.3 (14 Jun 2001 16:31:43 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 14 Jun 2001 16:31:43 GMT
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2919.6700
X-MSMail-Priority: Normal
X-Priority: 3
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2919.6700
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:87912
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Seba" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
news:9gafa9$67k$1@news.tpi.pl...
> Do sedna:
> Dlaczego nie ma reklam z ludzmi niezbyt atrakcyjnymi fizycznie, albo z
> widocznymi wadami, ale pozytywnie nastawionych do zycia? Niezly, chodliwy
> bylby model pozytywny czlowiek "brzydki" + czlowiek "ladny" w bliskiej
> przyjazni albo milosci.
> Model takiego czlowieka z widocznymi niedoskonalosciami, ale akceptujacego
> siebie i akceptowanego przez otoczenie, wesolego, spelnionego - czlowieka
> "sukcesu", swojego sukcesu.
> Ewentualnie z innymi problemami, ale mimo to szczesliwego.
> Nieustanne slodkie piekno i bezblednosc ludzi w reklamach moze nuzyc.
>
> Co o tym myslicie?
W reklamach wystepuja zawsze osoby piekne i w jakikolwiek sposob powiazane z
sprzedawanym produktem (czasem powiazanie wymuszone). Sposob prezentowania
produktu zostal uksztaltowany przez eksperymenty na masach ludzi. Glownym
kryterium oznaczajacym sukces reklamy byl wzrost sprzedazy reklamowanego
produktu. I tak doktor reklamuje leki, pani nauczycielka o wybielanych
zebach reklamuje paste do zebow. To ludzie decydowali o tym co im sie podoba
i to dostawali. Twoj przyklad moglby byc chodliwy ale nie sadze by przyjalby
sie w naszym spoleczenstwie.
Sam przyznasz ze gdy decydujesz o tym ktora dziewczyna podoba Ci sie nie
decyduje jej osobowosc a wyglad. Marketingowcy to wiedza. Wiedza tez ze
samochod obok ktorego stoi atrakcyjna kobieta staje sie w oczach mezczyzny
lepszy niz pozostale na wystawie. Dlaczego reklamy tak duzo? Bo silnie
dziala na podswiadomosc i tak naprawde malo osob zdaje sobie sprawe w ktorym
momencie. Nawet ja.
Pozdrawiam Roblop
|