Data: 2001-06-14 16:33:58
Temat: Re: Reklamy
Od: "roblop" <r...@f...onet.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Użytkownik "Seba" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
news:9gafa9$67k$1@news.tpi.pl...
> Do sedna:
> Dlaczego nie ma reklam z ludzmi niezbyt atrakcyjnymi fizycznie, albo z
> widocznymi wadami, ale pozytywnie nastawionych do zycia? Niezly, chodliwy
> bylby model pozytywny czlowiek "brzydki" + czlowiek "ladny" w bliskiej
> przyjazni albo milosci.
> Model takiego czlowieka z widocznymi niedoskonalosciami, ale akceptujacego
> siebie i akceptowanego przez otoczenie, wesolego, spelnionego - czlowieka
> "sukcesu", swojego sukcesu.
> Ewentualnie z innymi problemami, ale mimo to szczesliwego.
> Nieustanne slodkie piekno i bezblednosc ludzi w reklamach moze nuzyc.
>
> Co o tym myslicie?
W reklamach wystepuja zawsze osoby piekne i w jakikolwiek sposob powiazane z
sprzedawanym produktem (czasem powiazanie wymuszone). Sposob prezentowania
produktu zostal uksztaltowany przez eksperymenty na masach ludzi. Glownym
kryterium oznaczajacym sukces reklamy byl wzrost sprzedazy reklamowanego
produktu. I tak doktor reklamuje leki, pani nauczycielka o wybielanych
zebach reklamuje paste do zebow. To ludzie decydowali o tym co im sie podoba
i to dostawali. Twoj przyklad moglby byc chodliwy ale nie sadze by przyjalby
sie w naszym spoleczenstwie.
Sam przyznasz ze gdy decydujesz o tym ktora dziewczyna podoba Ci sie nie
decyduje jej osobowosc a wyglad. Marketingowcy to wiedza. Wiedza tez ze
samochod obok ktorego stoi atrakcyjna kobieta staje sie w oczach mezczyzny
lepszy niz pozostale na wystawie. Dlaczego reklamy tak duzo? Bo silnie
dziala na podswiadomosc i tak naprawde malo osob zdaje sobie sprawe w ktorym
momencie. Nawet ja.
Pozdrawiam Roblop
|